Hej Amino Indtil der lige kommer lidt liv i min tråd omkring det forhåbentlig kommende firma, er jeg begyndt at undersøge nogle andre områder i forbindelse med det - Tråden med info kan ses her: http://www.amino.dk/forums/t/186429.aspx (Kom endelig gerne med input her i også) De produkter jeg laver for folk, overvejer jeg at fremvise på Youtube (Med tilladelse) for at få lidt ekstra reklame, udover at der kommer en form for Gallery / Referancer på min hjemmeside. Syntes dog godt at jeg kunne tænke mig en ordenlig intro i det mindste, lige i starten vil jeg nok selv lave indholdet der bliver ret simpelt (Dels for at gøre det nemmere ikke at sende produkterne, samt også rent økonomisk). Tænker noget i stil med ~30 sek intro film, hvor ens firma navn / logo selvfølgelig er med. Derudover maskinen som jeg har til rådighed, og nogle af de ting / muligheder som folk kan få lavet - Var ihvertfald lige første tanke. Er det til at følge hvor jeg vil hen ? Mvh Henrik |
Hej Henrik,
Vi laver filmproduktioner for en række forskellige kunder, fra webvideoer til store produktioner til broadcast og bio.
Mht. pris plejer jeg at sige, at hvis du betaler småpenge for din webfilm (1-2.000 kr.), så får du noget du i princippet selv kunne have lavet med din iPhone og et simpelt klippeprogram. Du sparer nogle timers arbejde, men får typisk ikke noget der kvalitetsmæssigt adskiller fra det hjemmelavede.
Hvis dit hobbyprojekt er så småt at det endnu ikke giver mening at investere i en professionel webfilm, så ville jeg nok bare lave noget selv – eller måske få hjælp af en amatørentusiast.
Heldigvis er de jo muligt at starte med en simpel og hjemmelavet YouTube video – for så senere få lavet noget professionel, når omsætningen er derefter.
Mvh.
Christian
PS: Tænker du at lave en 30 sekunder lang intro før du viser produkterne? 30 sekunder (750 frames ved 25 frames/sek) er LAAANG tid på nettet. De fleste gider ikke at vente så længe på det væsentlige indhold i en video. 5-10 sekunder virker typisk godt.