Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Intro til Youtube film / kanal - Pris ide ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Indtil der lige kommer lidt liv i min tråd omkring det forhåbentlig kommende firma, er jeg begyndt at undersøge nogle andre områder i forbindelse med det - Tråden med info kan ses her:

http://www.amino.dk/forums/t/186429.aspx (Kom endelig gerne med input her i også)

De produkter jeg laver for folk, overvejer jeg at fremvise på Youtube (Med tilladelse) for at få lidt ekstra reklame, udover at der kommer en form for Gallery / Referancer på min hjemmeside.

Syntes dog godt at jeg kunne tænke mig en ordenlig intro i det mindste, lige i starten vil jeg nok selv lave indholdet der bliver ret simpelt (Dels for at gøre det nemmere ikke at sende produkterne, samt også rent økonomisk).

Tænker noget i stil med ~30 sek intro film, hvor ens firma navn / logo selvfølgelig er med. Derudover maskinen som jeg har til rådighed, og nogle af de ting / muligheder som folk kan få lavet - Var ihvertfald lige første tanke.

Er det til at følge hvor jeg vil hen ? Smile - Samt evt om nogle tør komme med et gæt på hvad sådan noget vil koste ... Vi snakker et lille hobby projekt til at starte med, men vil godt have det ser ordenligt ud alligevel.

Mvh Henrik

Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 57
Fra  BB Skrevet kl. 23:31

Hej Henrik,

Vi laver filmproduktioner for en række forskellige kunder, fra webvideoer til store produktioner til broadcast og bio.

Mht. pris plejer jeg at sige, at hvis du betaler småpenge for din webfilm (1-2.000 kr.), så får du noget du i princippet selv kunne have lavet med din iPhone og et simpelt klippeprogram. Du sparer nogle timers arbejde, men får typisk ikke noget der kvalitetsmæssigt adskiller fra det hjemmelavede.

Hvis dit hobbyprojekt er så småt at det endnu ikke giver mening at investere i en professionel webfilm, så ville jeg nok bare lave noget selv – eller måske få hjælp af en amatørentusiast.

Heldigvis er de jo muligt at starte med en simpel og hjemmelavet YouTube video – for så senere få lavet noget professionel, når omsætningen er derefter.

Mvh.
Christian

PS: Tænker du at lave en 30 sekunder lang intro før du viser produkterne? 30 sekunder (750 frames ved 25 frames/sek) er LAAANG tid på nettet. De fleste gider ikke at vente så længe på det væsentlige indhold i en video. 5-10 sekunder virker typisk godt.

Bird & Beenfeldt leverer film- og videoproduktion i høj kvalitet. Corporate videos, reklamefilm, profilfilm m.v.

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 23:47

Hej Christian

Først mange tak for dit svar Yes

Kan godt ske at du har ret i at man skal op i en lidt højere prisklasse for at få noget, der markant skiller sig ud fra det som man selv kan lære i løbet af "kort" tid umilbart. Dog har jeg ingen erfaringer på dette område, så rart at få nogle input.

Har dog rimelig god tid inden opstart, så kunne da ske man skulle prøve at se på nogle programmer til at lave en test med, og vurdere om man bare er helt håbløs, eller om man kan lave et hæderlig resultat der kan bruges i starten.

Var lige inde på Youtube, og kan godt se at 30 sek virker MEGET længere, end oppe i mit hoved ... På omkring 10 sek er der mange som formår at vise en masse info uden man bliver træt af det, sætter hvis lige min ide omkring tiden ned til 1/3 Smile

/Henrik

Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 57
Fra  BB Skrevet kl. 09:35
Hej Henrik,

Det var så lidt – glad for at du kunne bruge mit svar. Smile

Når du har et begrænset budget, men god tid, er det en rigtig god idé at prøve selv at sætte noget sammen selv.

Måske virker det, og så har du jo fået din YouTube intro “gratis”.

Måske virker det ikke, men så kan du i stedet for anvende videoen som en slags konceptudkast du så kan tage med til en professionel webvideo producent.

For resten, hvis du vitterlig bare skal bruge 5-10 sekunders materiale, så burde det godt kunne produceres professionelt for et fornuftigt beløb.

Du kan altid få en rimelig pris hos etablerede aktører som os (Bird & Beenfeldt), men det nok kan også være en fordel for dig at forhøre dig hos helt nystartede småfirmaer, der er villige til at lave noget okay videoarbejde til en meget lav pris.

Med venlig hilsen
Christian

Bird & Beenfeldt leverer film- og videoproduktion i høj kvalitet. Corporate videos, reklamefilm, profilfilm m.v.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 12:24

Hej Henrik

Det er en rigtig god idé at lave et online videogalleri af dine produkter.
Jeg er enig i, at introen ikke skal være mere end 5 - maks 10 sekunder.

Selve ideen lyder meget simpel, og selv en professionel videoproduktion behøver ikke at koste alverden.
Vi vil meget gerne hjælpe dig og høre mere om, hvad du præcis havde forestillet dig med introen og budgettet.

Du kan kontakte os på kontakt@bleepfilms.dk

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 12:29

Hej Christian

Det er bestemt brugbare svar for mig Yes

Tror at jeg i første omgang bruger finde nogle film på Youtube som der kan bruges lidt som udgangspunkt for hvor jeg vil hen, og så se hvor svært det er at komme tæt på noget i samme klasse.

Hvis det viser sig at evnerne bare er helt væk på film området for mig, må jeg prøve at spørge nogle af jer som lever af det, evt få oprettet en tråd med det herinde.

Det kunne nok også være en god ide med lidt øvelse for at se om jeg overhoved kan lave "fremvise" delen selv - Vil være en skam at have 10 sek proffesional intro, og så selve fremvisningen ligner noget fra et DOS spil.

Igen tak for hjælpen.

/Henrik

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 12:32

Hej Tobias

Det var ihvertfald planen at have en lille Youtube kanal til formålet, og vil nok også have dem på hjemmesiden (Skal dog have hørt ham der skal hjælpe mig med siden omkring dette)

Prøver lige at finde lidt intro på Youtube som jeg syntes er fine, så kan man måske tage udgangspunkt i hvad noget lign vil koste ?

Takker for dit svar også Yes

/Henrik

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 19:25

Hej igen

Det lyder som en god idé. Når du finder noget, du godt kan lide, så kan du bare tage fat i mig igen. Så tager vi den derfra.

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 19:52

Har allerede sendt jer en mail Tobias Smile - Dog leder jeg stadig efter lige præcis det jeg søger, men kunne godt ske i kunne arbejde ud fra det jeg havde indtil videre, så det har jeg skrevet til jer omkring. 

Leder dog videre efter det helt "rigtige", har dog ikke lige haft tiden endnu.

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 197
Fra  BASED - Digital Bureau Skrevet kl. 19:54

Jeg vil give de andre ret i at en intro ikke skal fylde mere end 5-10 sekunder.

Jeg vil dog anbefale at du har en måske 7 sekunder intro og 5 sekunder outro med kontaktoplysninger med CALL TO ACTION (hjemmeside, telefon, email). Det vil jeg mene vil være mere effektivt.

P.s laver selv video, kan du ikke åbne for PM Henrik så man kan sende beskeder til dig :) ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)