Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte op som hobby projekt - Erfaringer / Råd

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Efter langs tids pause er tankerne kommet tilbage, og håber det kan udvikle sig denne gang.

Står pt i en periode af livet hvor jeg er kørt træt i arbejdet, træt af at der ikke er mulighed for at komme videre eller få lov til at gøre mere.

Derfor er tankerne om at starte op med noget selv kommet stærkt tilbage, dog som et "seriøst hobby projekt" hvis man kan kalde noget det.

Det drejer sig om noget mindre produktion, hvor jeg har set et mindre marked på nogle forums jeg sidder på. Dvs tilbyde min ydelse til disse community som jeg allerede er aktiv på.

Dette er bestemt ikke et stort eller indbringende marked, men det er her min lyst og interresse ligger, hvilket jeg for tiden føler er det rigtige sted at starte for mig. Erfaring osv kan opbygges her, og så kan man altid prøve at udvide.

Maskinerne til dette skal i starten stå hjemme ved mig selv, et "garage" værksted sagt pænt :-) ... Med det lille marked regner jeg heller ikke med at omsætte for over de 50.000 kr det første gode stykke tid.

Pt har jeg:

- Købt både ".dk" og ".com" domæne og webhotel (http://www.unoeuro.com/)

- Ved at se på priser på webshop - Vil have X antal standard vare og resten være prototyper

- Spurgt et par råvare leverandører om priser samt muligheder omkring noget opsavning

- Indhentet tilbud på maskine: Ca 65.000 kr + levering (Fra England og pris uden moms)

Er der nogle som har prøvet at starte op som et hobbyprojekt, og udvikle det herfra ? - Skal jeg have et lille råvare lager snakker vi trods alt omkring 75.000 kr inden jeg er oppe og kører, hvilket trods alt er en del penge (Har ikke lige mulighed for at købe uden moms osv)

Dette er stadig på et tidligt stadie, men det kunne ske at folk havde været i en lign situation, og kunne dele noget.

- Har sikkert glemt en del ting, men skal prøve og svare så godt jeg kan.

Mvh Henrik

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 17:29

Nu har jeg fået snakket lidt med Tom herinde fra som har dropshipbase.dk, og er ret sikker på at jeg har fået styr på hjælp til hjemmesiden når jeg skal op at kører Smile 

Skønt at kontakte en herinde fra, og få et yderst hjælpsomt og brugbart svar, i dette tilfælde har det gjort at jeg ikke engang har lyst til at se om jeg kan spare 500 kr eller lign Yes. (Ikke at prisen er dyr overhoved, men princippet i hvilken betydning god service har)

Maskinen jeg har fået tilbudt er som sagt fra England, og dette er prisen:

- 6500 Pund - Uden moms (56803 kr)

- 7800 Pund - Med moms (68163 kr)

Der er alligevel en forskel på 11.360 kr der for en som mig der ikke har det vilde, er noget der kan mærkes ... Så ser ud til at jeg måske skal prøve sætte mig lidt mere ind i det omkring cvr numre, moms osv inden jeg starter op, også med hensyn til at købe råvarer.

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 12:49

Og nu har jeg prøvet en af disse her, for at prøve få et bud på mit logo:

http://fiverr.com/categories/graphics-design/creative-logo-design?order=rating

Havde godt nok ikke lige se hvor stor kø der var ved ham jeg valgte, så der går lige 9 dage ... Men til 25 kr for et få et par bud der måske virker, så overlever jeg nok - Og er de dårlige, så ruinere det mig nok næppe.

Kan ske jeg ender med at lave en seperat tråd omkring logo herinde senere, men nu rart at få sat lidt ting i gang Smile

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 18:56

Når tråden alligevel er lidt stille, kan jeg hvis godt bruge den som huske/opslags tavle, som jeg kommer frem i projektet - Så kan andre måske få lidt glæde af den Smile

Kigget lidt på indpakning, og indtil videre syntes jeg disse forhandlere er noget af det mest fornuftige jeg har fundet, nok når man ikke skal bruge 500+ stk af hver (Papkasser)

http://www.jakodan.dk/emballage/papkasser-alle.html

http://www.pack2.dk/webshopkasser-404

- Mange vil nok mene at der bliver hopper noget frem og tilbage, men jeg prøver at komme frem til en komplet løsning, og tager nok tingene som de kommer frem i hoved Smile

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 20:36

Tillader mig at "spamm" min tråd lidt, dels for at dele hvordan arbejdet skrider frem og måske kan hjælpe andre sådan, og selvfølgelig for at få nogle input med tiden.

- Ikke lige nået det vilde idag, udover at kontakte endnu en omkring noget logo - Der skulle gå ~4 dage og så vil jeg få nogle bud så det krydser jeg fingre for er brugbart, til at arbejde videre ud fra.

- Hjemmeside har jeg tænker om at få lavet i go tid, fx sommerferien uden at den kommer online - Men for at lære det at kende, og få alt tekst osv skrevet så det lyder rigtigt, og ikke indeholder fejl.

- Havde håbet på at der var kommet svar fra 2 råvarer leverandører som jeg har haft sendt mail til omkring køb + opsavning, men der ser ikke ud til at de tager en alm mail så seriøs/vigtig. Så pt giver jeg dem lige lidt ekstra tid i håb om respons, ellers må det blive over telefonen, samt jeg leder efter nye leverandører, evt fra Tyskland.

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 01:53

Hvis det genere folk herinde jeg "bumper" min tråd, ved at dele hvordan arbejder skrider frem må i meget gerne skrive en Privat Besked - Men kunne ske at nogle kunne få glæde af de links, info, erfaringer osv jeg kommer til hen af vejen - Søger selvfølgelig stadig input.

Kigget lidt på mulighed for at fremvise produkterne på Youtube:

http://www.amino.dk/forums/t/187035.aspx

Der ser dog ud til at jeg skal igang med at prøve lære det selv hvis der ikke skal smides alt for mange penge i dette projekt lige til at starte med, tror de penge kan bruges bedre steder i første omgang.

Stadig ingen respons fra nogle råvare leverandører desværre, så leder stadig efter nogle flere at kontakte (Er jeg igang med nu)

Fra Kjellerup
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Cilli - VD Group Skrevet kl. 11:36

Hej Henrik,

det lyder rigtig spændende!

Jeg ér selv i gang med oprettelse af en lille hobby virksomhed. Jeg har en pasion for nogle små sysler, som jeg ligeså godt kan gå et lille skridt videre med og sælge til andet end familie og venner.

Jeg er meget interesseret i at høre hvad du fandt frem til med navn og sådan. Hvad gør du for at sikre dit navn og dit logo? Og vil du være momsregistreret fra starten, eller hvad tænker du at gøre?

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 13:43

Fundet mit navn ganske enkelt ved at oprette en tråd hvor folk kunne komme med forslag, og vinderen vandt en præmie jeg alligevel ikke selv havde brugt - Fungere super fint.

Har pt ingen planer om at beskytte navn eller logo som dog ikke er lavet endnu. Jeg skal da læse omkring det, men det er ikke her min første priotet ligger, eftersom at jeg ikke ser det som et kæmpe problem. Det kan komme på tale senere, men finder jeg ud af at det kræver meget tid/penge i starten, vil jeg ikke bruge energi her.

Min plan var ikke at blive momsrigistreret, men eftersom at momsen på de maskiner jeg skal købe kan ende i ~20.000 kr er jeg begyndt at læse om det.

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 22:07

Eftersom at jeg selv syntes "worklogs" er meget dejlige til deling af erfaring, fortsætter jeg med håb om stadig input selvfølgelig.

Pt ser listen af ting der er set eller gjort sådan ud:

1: Fået tilbud på den maskine jeg ønsker med tilbehør - Mangler dog at få en fragt pris (Fra England)

2: Kigget på emballage og papkasser - Kigger stadig på fragtpriser til udlandet som kan få stor betydning for firmaet

3: Fået snakket omkring hjemmeside, og fundet personen der skal hjælpe med dette - Kigger pt på templates til den.

4: Fået bestilt 2x bud på mit logo, som begge skulle komme i løbet af næste uge

5: Navn er fundet, og har købt .com domæne hos Unoeuro.com

6: Spurgt omkring pris på intro film der skal bruges på hjemmeside + Youtube til fremvisning af produkterne

7: Spurg råvare leverandører omkring priser + hjælp til opsavning, men desværre stadig ingen respons overhoved.

8: Skal prøve finde hoved og hale i alt omkring moms hvilket pt ligner et kæmpe projekt.

Det er hvis sådan at der ser ud pt, syntes folk at det er helt håbløs ? - Har INGEN erfaring på dette område, men syntes da at der er sket lidt.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 22:25

Hej Henrik.

Har du undersøgt om maskinen kan købes i Danmark ?. Så kunne der jo spares på fragten. Og så tænker jeg at det kunne blive et problem med garantien når den kommer fra England.

Kan du fortælle hvilken råvare du skal bruge ?. Så vil det jo være noget nemmere at hjælpe dig videre.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)