Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af virksomhed med underskud

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er lidt i tvivl om jeg ligger dette indlæg det korrekte sted men syntes ikke der var noget som matchede salg af virkosmhed.

Kort intro for ca. 8 år siden købte jeg et autoværksted inkl. bygninger for 1,2 mill. årene er gået og der har været underskud en del af årene og et par enkelte år er jeg kommet lidt i plus. nu står jeg og vil sælge denne virksomheden for restbeløbet der skyldes da jeg ikke gider dobbelt arbejde og vil fokusere mere på famile og mit andet job.

jeg laver lige et eksempel.( ca tal )

2004 købt virksomhed inkl. bygninger for 1,2 mill.

2012 solgt virksomhed inkl bygninger for 900.000

her har jeg et tab på 300.000 i forhold til hvad jeg selv har givet for 8 år siden er det noget jeg kan trække fra eller på anden vis gøre noget ved ? og hvis ja hvordan ?

Samtidig har jeg regnskabet/selvangivelsen for 2012 der selvfølgelig skal afleveres som almindeligt til skat for at beregne evt. overskud/underskud nu hvor virksomheden er solgt og jeg er almindelig privat person skal det så afleveres til "almindelig" tid eller er der stadig forlænget frist som man har som virksomhed?

Pft.

Mvh

Leif den glade:-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24

Går ud fra det er personlig virksomhed og ikke noget med tab på anparter.

alt andet lig ligger dit tab jo i dine resultater og det har du jo haft fradrag for under årene om jeg fortår dig ret? Selve lukningen giver et lukkeregnskab som jo så igen vil kunne være et tab - som du jo får fradrag for når du udfylder skatten og hvis det er indtægt i forhold til 2011 - ja så en skat at betale. Har du ikke en revisor til hjælp lige med lukke regnskabet så du får det korrekt?

Jeg mener uanset hvornår du har lukket har du udvidet selvangivelse og frist efter den, for det år du drev virksomheden og solgte den - men jeg er ikke 100%. Du kan ringe og høre skat hvis ikke andre byder ind her.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Feb 13
Skrevet kl. 09:41

Hej Cookie og tak for din hurtige response på mit indlæg :-) jeg har selv været udenlands så derfor min sene opfølgning.

Det er korrekt det er personlig enkeltmands virksomhed og ingen anparter.

Der har været et lille minus i 2012 og her bliver selvfølgelig lavet en udvidet selvangivelse så den del er der styr på.

Jeg har stadig problemet med hvordan jeg laver eller for lavet denne avance opgørelse specielt fordi jeg har givet en slat mere for grunden/bygninger  da jeg købte dem end ved mit salg.

jeg bruger samme eksempel.

2004 købt virksomhed inkl. bygninger for 1,2 mill.

2012 solgt virksomhed inkl bygninger for 900.000

her har jeg et tab på 300.000 i forhold til hvad jeg selv har givet for 8 år siden hvad jeg har læst mig frem til kan jeg lave en avance opgørelse på dette underskud men jeg ved ikke hvordan eller om det er helt beløb eller blot en procentdel.

Håber en af jer kan hjælpe og god sommer.

Mvh

Leif

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58

Hej.

Det afhænger af, hvordan dine bygninger er behandlet i regnskabet....er der afskrevet på bygningerne

Du er nok nødt til at få proff. assistance, idet ejendomsavanceloven er ret kompleks.

Peter

Tilmeldt 1. Feb 13
Skrevet kl. 14:41

Hej Peter

Der er ikke lavet noget i regnskabet på bygningerne men selvfølgelige betaling på de 3 pantebreve som var i bygningen.

Når du skriver afskrevet på bygningerne hvad mener du så ?

pft.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)