Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Min veninde gider ikke betale hendes halvdel af el-regningen

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har brug for lidt hjælp, og jeg håber at i måske kan hjælpe mig.

Jeg boede sammen med en veninde for næsten et år siden, og da vi flyttede fra hinanden aftalte vi at vi skulle deles om den el regning vi havde fået.
jeg batalte halvdelen af den men hun vil så alligevel ikke betale den anden halvdel.
jeg er kun på su og jeg har lejlighed og kæreste med barn så det er lidt svært for os, for at vi skal kunne få det til at løbe rundt.
Jeg syntes virkelig at det er fejt af hende at hun ikke vil betale den anden del af regningen som vi aftalte, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre.
er der nogen mulighed for at jeg kan få hende til at betale den regning?
for jeg har prøvet og ringe til det el selvskab for at få dem til at sende regningen til hende i stedet for mig, men fik bare af vide at de kun kunne sende regningen til en person så regningen er blevet sendt til mig hver eneste gang selv om det enlig ikke er mig som skal betale den regning men hende. og har beviser på hvad jeg har betalt og ikke betalt. og hun siger nøjagtig det samme. men hvis hun har betalt den regning skulle jeg jo ikke kunne få flere + jeg heller ikk forstår at jeg for tilsent regningerne siden hun har betalt dem.
Håber virkelig at i kan hjælpe mig for det er ærlig talt ved at være utrolig træls.

Mvh Charlotte Holdt

Tilmeldt 30. Jan 13
Skrevet kl. 20:18

Hej.

Jeg har brug for lidt hjælp, og jeg håber at i  måske kan hjælpe mig.
Jeg boede sammen med en veninde for næsten et år siden, og da vi flyttede fra hinanden aftalte vi at vi skulle deles om den el regning vi havde fået.
jeg batalte halvdelen af den men hun vil så alligevel ikke betale den anden halvdel.
jeg er kun på su og jeg har lejlighed og kæreste med barn så det er lidt svært for os, for at vi skal kunne få det til at løbe rundt.
Jeg syntes virkelig at det er fejt af hende at hun ikke vil betale den anden del af regningen som vi aftalte, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre.
er der nogen mulighed for at jeg kan få hende til at betale den regning?
for jeg har prøvet og ringe til det el selvskab for at få dem til at sende regningen til hende i stedet for mig, men fik bare af vide at de kun kunne sende regningen til en person så regningen er blevet sendt til mig hver eneste gang selv om det enlig ikke er mig som skal betale den regning men hende. og har beviser på hvad jeg har betalt og ikke betalt. og hun siger nøjagtig det samme. men hvis hun har betalt den regning skulle jeg jo ikke kunne få flere + jeg heller ikk forstår at jeg for tilsent regningerne siden hun har betalt dem.
Håber virkelig at i kan hjælpe mig for det er ærlig talt ved at være utrolig træls.

Mvh Charlotte Holdt

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 20:21

Jeg vil anbefale at du altid starter med en beskrivende overskrift, så folk har mulighed for at vælge om det er et indlæg de vil læse, INDEN de trykker på det.

Såfremt det er dig som har været lejer/ejer af jeres dele lejlighed er det dig som hænger på el-regningen - medmindre I har haft en indbyrdes kontrakt hvor disse forhold med fordelingen af fælles udgifter fremgår!

Mit bedste råd er derfor, at du tager en dialog med din veninde og forklare hende situationen, stille og rolig - hun må jo have en saglig grund til ikke at betale :)

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Få hende til at dokumentere, at hun har betalt. Mske er der en fejl ét eller andet sted.
Hun kan lave en udskrift fra hendes netbank.
Hvis hun ikke vil det, må du antage, at hun er i gang med at snyde dig.

Så m du nok bide i det sure æble og betale - og så holde op med at være veninde med hende.

Du kan evt. sparke hende hårdt over skinnebenet, hvis du får det bedre af det... DevilNånej - det er ikke lovligt.

Held og lykke.

Hans

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 20:27

StenKrog:

Jeg vil anbefale at du altid starter med en beskrivende overskrift, så folk har mulighed for at vælge om det er et indlæg de vil læse, INDEN de trykker på det.

Overskriften burde være lidt mere sigende nu :-)

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Tilmeldt 30. Jan 13
Skrevet kl. 20:28

Hej tak for svar. :)

er ny her inde så prøver på at finde ud af hvordan man laver en ny overskrift.

Har prøvet og snakke med hende om det og at vi kan ryge i ratten hvis regningen ikke bliver betalt. vi stod beggeto på lejekontrakten den gang vi boede sammen har prøvet alt muligt for at få hende til at forstå at det kan blive rimlig alvorligt hvis den regning ikke bliver betalt, båede for hende og for mig fordi vi begge to stod på lejekontrakten.

Hun fortæller blandandet at hun havde fået en regning på en el regning fra dong som hun havde betalt, men problemet er at vi ikke var medlem af dong men af syd energi. og at hende vi lejede lejligheden ved hun havde taget hende depotitum fra hende for at kunne betale den regning men har snakket med udlejern og hun har taget de penge fordi der var nogle ting der skulle laves fra hedes side ( min veninde ) og hun ikke havde noget at gøre med de elregninger beborende får ( os )

Tilmeldt 30. Jan 13
Skrevet kl. 20:33

hej hans.

Har bedt hende om at sende den regning til mig men det vil hun ikke, så har tænt på at hun er igang med at snyde mig. og er heller ikke vendeninder med hende mere har jeg ikke været et stykke tid nu.

Har prøvet og forklare hende at jeg har beviser på at jeghar betalt det jeg skulle af den el regning, og at det kan give konsikvenser for både hende og mig vi kan komme i ratten da vi begge står på lejekontrakten.

Jeg har prøvet og snakke stille og roligt med hende men det er som om hun ikke helt forstår det jeg prøver på at forklare hende som om hun er ligeglad med det hele.

Tilmeldt 30. Jan 13
Skrevet kl. 20:36

mange tak selv om det nu ikke er huslejen hun ikke vil betale med en elregning i stedet :/ det er utrolig træls fordi man kun er på su og jeg har lejlighed sammen med min kæreste og hans barn. det er bare ikk særlig rart når man har en aftale og så hun ikke holder den. :/

Tilmeldt 30. Jan 13
Skrevet kl. 20:40

tak Martin :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Dyrhøj:
Overskriften burde være lidt mere sigende nu :-)
Misvisende, så jeg har rettet lidt.

Til trådstarter: Hvis du står tilmeldt hos elselskabet, så hænger du på regningen. Se at få den betalt den inden der løber ekstra omkostninger på, i form af gebyrer og inkasso.

Hvis i har en kontrakt hvor der står at i skulle dele forbrugsudgifterne, så kan du anlægge en småsag mod din "gode" veninde og få hende dømt til at betale.

Det vil koste ca. 500 kr. i retsgebyr(afhængig af dit krav) at hive hende i retten, og du skal selv føre sagen.

Uden en kontrakt står du dårligt, men hvis du har en email eller andet hvor hun erkender gælden, kan det bruges som dokumentation i retten.

I mine øjne skal det være en stor el-regning før det kan betale sig at gøre noget ved det.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)