hej Karsten jamen vi står begge to på lejekontakten og begge to på el regningerne som jeg har fået. regnigne er på 1300 et eller andet. men kan bare ikke forstå hvorfor det kan være så svært at betale den skide regning som vi aftalte, forstår det virkelig ikke. hun siger at hun har beviser på at hun har betalt den regning selv om det enlig er mig som fik/ har fået den regning. men jeg har så beviser på at jeg har betalt det jeg skulle. Det er bare utrolig belastende at hun ikke forstå hvad der enlig kan ske ved at hun ikke har gjord som vi aftalte. har overvejede og snakke med sådan en gratis advoktat for jeg har mine ting i orden så har gået og tænkt lidt over det med gratis advokathjælp.
|
CharlotteHoldt:jamen vi står begge to på lejekontakten og begge to på el regningerne som jeg har fået.
Så hæfter i kollektivt, så hvis hun ikke betaler, skal du betale.
Men du kan som sagt køre en småsag. Ved et krav på 1300 kr. koster det dig 500 kr. i retsafgift.
http://www.domstol.dk/selvbetjening/blanketter/staevningogsvarskrift/Pages/default.aspx
Måske du skulle skrive et brev til din "veninde" med dit krav, og gøre hende opmærksom på at du stævner hende, hvis hun ikke betaler. Måske hun så får betalt.