Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp.. min leverandør af hjemmesiden er under konkurs

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er faktuelt, at din udbyder er under konkurs, så er din forudbetaling formentlig tabt under alle omstændigheder.

Lad være med at bruge for meget krudt på at læse tilbud om hosting det ene eller det andet sted.
Vælg én som kan flytte skidtet for dig og få det til at fungere det nye sted. Og få det gjort i en fart.

Jeg har en kunde, som var 4mm fra at miste sit domæne, fordi det formelt var ejet af én der var gået konkurs. (ja faktisk har jeg et par stykker fra den samme konkursforretning).

Se at få noget sat i sving - allerede i aften.

God vind.

Hans

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 20:20

Hans Stokholm Kjer:
Lad være med at bruge for meget krudt på at læse tilbud om hosting det ene eller det andet sted.
Vælg én som kan flytte skidtet for dig og få det til at fungere det nye sted. Og få det gjort i en fart.

Jeg vil også sige at se at komme igang med at få skaffet dig adgang til at få lavet et dump af databasen og få en en kopi af filerne.
Det er forudsætningen for at kunne komme videre hvis det går galt.

Så er næste prioritet at finde et nyt sted, det nye sted gavner ikke noget før du har nogle ting at flytte.

Når/hvis du har koder til at få adgang,og hvis du ikke selv kan klare det med at få en backup.
Så smid en besked eller ring, så hjælper jeg dig gerne.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 20:30

Øv øv en trist situation at stå i. Men hvor er det herligt at se der bliver tilbudt hjælp til flytning mv. Sådan skal det være Smile

Jeg vil klart anbefale at du finder en hostingudbyder, hvor der er oprettelse med det samme (der findes tonsvis af dem, og mange er endda repræsenteret herinde) - Få oprettet en webhotel, og smid filerne derover (gem en kopi på din egen harddisk - just in case).

Få oprettet en ny database, og kopier din nuværende tabel over i den nye. Dette gøres som regel via phpMyAdmin.

Til sidst, så redelgere du domænet på dk-hostmaster. Jeg vil foreslå at smide det over på en ekstern DNS udbyder, såsom gratisDNS. Dette skaber lidt "2-faktor sikkerhed" i form af situationer som dette.

Til sidst opretter du de tilsvarende mailadresser hos den nye host, som du har/havde hos den gamle/nuværende (med mindre du benytter Google Apps til dit domæne).

Få peget domænet over på den nye IP adresse, og du er køreklar.

Spørg løs hvis du har spørgsmål; der er masser herinde (inkl. mig selv) som hellere end gerne giver gode råd og vejledning.

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 8
Fra  bikefreak.dk Skrevet kl. 20:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er helt overvældet over den hjælp der kommer på mit indlæg, 1000 tak fordi i tager jer tid. Det er sku stort og fedt Smile

Jeg vender helt sikkert tilbage til såfremt jeg render panden imod i morgen, kan godt se der bare skal gøres noget her og nu.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 21:05

Skulle du ikke først og fremmest checke om de er taget under konkurs?
Det undrer mig nemlig lidt at deres site virker og at dit site virker - for mon ikke de fleste konkurser vil indebære øjeblikkelig lukning - om ikke andet vil kurator have ansvaret for at sikre at eventuelle kreditorer ikke taber flere penge - OG tager man lige pulsen på deres tal - så er de ikke gode, men der er da set tal der er værre for mange virksomheder, som fortsat fungerer...

Hvis de ikke er under konkurs, vil jeg være forsigtig med at "sprede" rygtet - det vil kunne skade dem meget - og formodentlig også gøre det potentielt med et søgsmål for injourier...

Uanset hvad - så skal du naturligvis vurdere om du har tillid til din leverandør - og har du ikke tillid mere, så skal du seriøst overveje at flytte under alle omstændigheder.. Det med at du har forudbetalt for 6 måneder -
helt ærligt, er prisen ikke bare 59,- kr. om måneden? Det er da surt at tabe penge, men det er jo ikke frygtelig mange penge, eller?

Hvis man driver forretning, tror jeg det er vigtigt at man indstiller sig på at billig hosting også betyder risikovillig hosting... :-)

Alt det bedste,

Morten Reitoft

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:29

Morten Reitoft:
Det undrer mig nemlig lidt at deres site virker og at dit site virker 

Ved du hvilket firma der hoster det pågældende site? For det er ikke det firma der tidligere er nævnt. Det har trådstarter afvist.

Morten Reitoft:
om ikke andet vil kurator have ansvaret for at sikre at eventuelle kreditorer ikke taber flere penge

Det er kun hvis kurator ved noget om det eller har fået at vide hvad der er af værdier.

Men ellers så KAN det være forsent at gøre noget i morgen. Sitet skal i det mindste downloades NU og så kan man evt. kigge sig om efter en anden host. Men hvis serveren bliver lukket så er alt tabt. Der har tidligere været sager hvor en host blev lukket ned og kunderne (webshops) kunne i flere måneder ikke få deres shops.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 22:02

Hej Niels,

Sorry - jeg troede det var det firma, som stod i tråden der var tale om - så nej, jeg ved det ikke :-( 

Vedr. Kurator - den afgående ledelse har jo også et ansvar - om ikke juridisk, så et moralsk ansvar

og hvis kurator skal sikre boet flest mulig penge vil det være bedst for alle parter at fastholde eksisterende kunder

og hurtigst mulige afsøge muligheden for at sælge kunderne til en anden leverandør.

Vil dog mener at en kurator for et hostingfirma ret hurtigt vil få øje på hosting forretningen - både 

som potentiel indtægt og udgift - så jeg ville være overrasket hvis der ikke er øje for dette...

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 22:02

Morten Reitoft:
Hvis de ikke er under konkurs, vil jeg være forsigtig med at "sprede" rygtet - det vil kunne skade dem meget - og formodentlig også gøre det potentielt med et søgsmål for injourier...

Hvis man laver lidt research er der er et vist sammenfald mellem dem er står for dns og et firma hos CVR som er sat til at være under konkurs.

Så han skal ikke frygte nogen problemer i forhold til rygtespredning, snare at sitet ikke kan hentes ned, hvilket nok sker meget snart hvis det ikke allerede er for sent.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 8
Fra  bikefreak.dk Skrevet kl. 22:13

Nej det er ikke før omtalte firma, og netop af hensyn til mit leverandør har jeg valgt ikke at oplyse navnet på dem, men i dag tjekkede jeg statstidende og de er under konkurs, desværre.

Jeg fredag mail fra dem hvori de påstod det modsatte, så troværdigheden ligger lige nu på et meget lille sted.

Jeg tænker ikke så meget på pris af hosting lige pt. jeg skal bare have noget der fungerer så jeg ikke står i lignenede situation igen.

Vh

Bo

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:48

Morten Reitoft:
Det undrer mig nemlig lidt at deres site virker og at dit site virker - for mon ikke de fleste konkurser vil indebære øjeblikkelig lukning

Det kan du ikke regne med.

I den sag, som jeg har været involveret i fungerede siderne i flere måneder efter konkursen. Det kan skyldes, at hostingen har ligget eksternt og været forudbetalt, eller at der er gået et godt stykke tid, før den eksterne udbyder har opbrugt sin kreditmæssige tålmodighed.

Vi nåede at "redde" domænenavnet, én dag før, dk-hostmaster ville have slettet det på grund af manglende betaling og udløbet rrykkerprocedure.

Venlig hilsen

Hans

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)