Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp.. min leverandør af hjemmesiden er under konkurs

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 8
Fra  bikefreak.dk Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt tricky at starte, men jeg har lige i dag fundet ud af at det firma som hoster min hjemmeside og som igennem de sidste knap 2 år har lavet SEO for mig er under konkurs

Jeg er ikke helt klar over hvordan jeg er stillet hvis de i morgen "trækker stikket" og lukker alt ned, kan jeg flytte min shop til andet hosting eller vil jeg være ramt og lukket ned, fuldt afhænging af min leverandør.

Jeg har for nyligt betalt for det næste halve år.

Kan jeg som det er nu flytte min shop og se stort på de sidste indbetalte penge, det eneste jeg ønsker er sikkerhed på at min shop kan kører uden problemer fremover.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 19:18

johansen:
Kan jeg som det er nu flytte min shop og se stort på de sidste indbetalte penge

nemmeste er du skriver hvad domænenavn vi taler om, er det relativt let at se om det let kan flyttes til en anden udbyder

Tilmeldt 29. Jan 08
Fra  bikefreak.dk Skrevet kl. 19:25
Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 19:28

johansen:
det drejer sig om

ligger hos en DNS udbyder der hedder

die.dk

sitet ligger på et ipnummer der "ejes" af firmaet Team Nethosting ApS. Hvis det er dem der er din leverandør skal du nok sørge for at få en komplet export af hele dit site inden de lukker og slukker. Kan ikke lige gennemskue hvad din shop er lavet i

Tilmeldt 29. Jan 08
Fra  bikefreak.dk Skrevet kl. 19:32

Det er en prestashop, må nok sige jeg er lidt på herrens mark i forhold til hvad jeg skal og kan gøre asap. det er "umiddelbart" ikke team nethosting der er min leverandør, ihv ikke dem som jeg har kontakten med.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 19:33

Søren.Pedersen:

Kan ikke lige gennemskue hvad din shop er lavet i

Den er lavet i PrestaShop. Så det skulle ikke være noget problem at flytte - hvis du altså har adgang til filerne og databasen?

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 19:34

Martin Poulsen:
hvis du altså har adgang til filerne?

Ja det er korrekt

filer

databaseindhold

det er alt der behøves. Når du skal flytte så find en udbyder der har nogle hurtige servere, prestashop kræver temmeligt meget "energi". Kan anbefale webhosting.dk som er ret gode mht. hastighed.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 19:45

Hej Johansen.

Jeg ville vælge Unoeuro til hvor dine webshop skal være hosted. Har brugt dem i mange år og det fungerer rigtig godt, og de har erfaring med Prestashop. (+ de har DKs bedste service)

Start med at få flyttet dit domæne over til dem og find så en der kan hjælp dig med at kopiere alt.

Der skal helt sikkert tilrettes nogle ting idet login, brugernavn, password m.m. til din prestashop ændres - men altsammen bedre end hvis du mister alt.

Håber det lykkes!

/Flemming

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:49

Hvis det har interesse kan jeg tilbyde dig et kvalitets webhotel til 1.188 kr. inkl. moms / år.

Du får 10GB disk og 100GB trafik pr. måned, samt telefonsupport.

Jeg flytter gerne din webshop for dig, så du ikke skal slås med det.

Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:01

Hej Johansen,

Hvis du har adgang til alle filer (f.eks. via ftp) og databasen, så kan du meget meget nemt skifte udbyder. Jeg vil anbefale dig at benytte Gigahost, de har lige nu 100 kr. rabat her i januar måned og derefter er det 348 om året, altså 29 kr. om måneden, de har en fantastisk service og masser af plads.

https://gigahost.dk/ og det kører fantastisk godt, du får hele 32 gb. plads. 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)