Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop eller magento

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Gita

Velkommen i tråden :)

Hvad ville du anbefale til en der skal lave en shop fa bunden første gang magento eller prestashop ?

Tak :)
Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 21:04

Olina:
Men er der gratis templates til magento man skal smide på i starten og hvor kommer jeg bedst i gang med magento download mv. ?

Der er masser af gratis templates til Magento. Tag et kig på magento-connect.

Du kan nemt komme igang ved at bestille en gratis magentodemo

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 21:08
Tak dennis

Hvad er det så jeg ikke kan i magento"demo"?

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 21:09

Spændende... det kan da være prestashop fortjener en chance til..:)

Engang... haha :)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:29

Olina:
Hvad ville du anbefale til en der skal lave en shop fa bunden første gang magento eller prestashop ?

Hej Olina,

Ingen af dem. Jeg ved ikke hvad jeg skulle anbefale platform udfra. 

Jeg vil anbefale dig at gøre det mere klart hvad dine forudsætninger er, hvor meget tid du har til opsætning selv, hvad det er du ønsker webshoppen skal opnå. Få stillet mere klare kriterier op. 

Så kan dem der arbejder mest med det bedre hjælpe, tror jeg. 

Jeg ved at ved UnoEuro.com har de PrestaShop som såkalt "1 Click install", men da jeg gjorde det, fik jeg at vide den var forældet, og måtte starte forfra manuelt alligevel. 

Nemt er det dog at installere, men det er Magento også. Hvis du køber det billigste webhotel hos UnoEuro kan du evt prøve at installere begge dele og måske få en føling med hvad der er for dig. Du skal dog vist ikke regne med at så billigt et webhotel kan køre Magento ret godt. Der er Magentohotel godt.

Hvis du vil hurtigt i gang med en webshop og ikke har teknisk erfaring og tid, tror jeg en hostet løsning er nemmest. Det kunne være CloudSprout.dk eller DanDomain.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 197
Fra  BASED - Digital Bureau Skrevet kl. 21:33

Du har flere muligheder med magento men tilgengæld er der også mere "kodearbejde" i magento, hvorimod Prestashop er mere lige til. Magento har dog et mere fleksibelt system, og du kan flere ting. Men det kommer an på hvor "kompliceret" din webshop skal være.

Prøv tjek dette link ud, for at læse mere omkring fordele og ulemperne ved de to open-source systemer.

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.lejsommerhus.nu Skrevet kl. 21:35

Jeg har bygget en Prestashopop fra bunden som nybegynder. Kan klart anbefales, alt hvad man støder på af problemer undervejs kan googles og næsten alle svar kan du finde i diverse fora.

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 21:46
Awais Sharif:

Du har flere muligheder med magento men tilgengæld er der også mere "kodearbejde" i magento, hvorimod Prestashop er mere lige til. Magento har dog et mere fleksibelt system, og du kan flere ting. Men det kommer an på hvor "kompliceret" din webshop skal være.

Prøv tjek dette link ud, for at læse mere omkring fordele og ulemperne ved de to open-source systemer.

Det var præcis det jeg tænkte og ved ikke lige hvor jeg skal lærer at kode henne.

Har en magentoshop så kender godt det system at administrere i det daglige, men noget andet når den skal bygges.

Det er ikke en super kravene side som skal laves.

Men undersøger de forskellige muligheder starter op torsdag så vil prøve at samle så meget viden så muligt selvom det er lidt svært da folk snakker godt for det de roder med til hverdag og det er forståeligt nok.

Tak for svaret
Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 21:49
Kenneth Davidsen:

Jeg har bygget en Prestashopop fra bunden som nybegynder. Kan klart anbefales, alt hvad man støder på af problemer undervejs kan googles og næsten alle svar kan du finde i diverse fora.

Okay kanon.

Er det den side du henviser til under dit navn ?
- hvor mange timer har det taget dif, ved godt man aldrig er helt dfærdig men før det kørte ?

Er det et template du har købt eller hvordan er det sat op ?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 21:59

Hej Olina,

Programmeringsmæssigt, er Prestashop klart lettere at komme i gang med, da Magento har en meget unik og kompleks struktur.

Tilgengæld er fleksibiliteten kæmpe i Magento, når du først har fundet hoved og hale i systemet.

Men hvis du ikke selv skal lave programmeringen, vil jeg kun anbefale dig til at få en dygtig leverandør. Om du så vælger Prestashop eller Magento, så kommer det i sidste ende an på udformningen af din shop.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)