Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor længe ville du vente før du "stjal" en idè

Side 12 ud af 16 (157 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe tak tak, nu må vi se hvad ideskaber siger til det ;)

 

Fra Bagsværd
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har godt nok fået høvl her, men fedt at se du er kommet frem til en beslutning. Jeg har et forslag som du måske kunne bruge "blot" ved at investere lidt tid.

Måske kunne du lave en working prototype af idéen og præsentere den for ham. Han vil helt sikkert blive tændt af at se prototypen og måske se potentialet endnu mere og blive overbevist om at gå igang med det, koste hvad det vil. Herefter tilbyder du ham et samarbejde og overbeviser ham om at du er den rette mand til at arbejde videre med. Med noget research og facts om idéen kan du vise ham din seriøsitet og interesse for det og måske vil det hjælpe jer lidt på vej.

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Martin Hjort:
ja, der har nok været en gensidig forståelse af fortrolighed, men hvor længe dækker den når der ikke har været kommunikation mellem parterne i 3 måneder? Tyveri, misbrug? Jeg henvender mig oven i købet til idémanden først, hvor jeg fortæller om mine tanker og "spørger om lov", eller spørger ind til hvad han vil synes. Så det der med tyveri eller misbrug ser jeg slet ikke...

For mig ville den gælde "evigt" hvis jeg som freelancer fik kendskab til ideer. Ellers skal man inden man går i debat, gøre klart, at hvis ikke man får opgaven, vil man ha frit for at bruge ideen selv efter 3 eller 6 mdr - eller hvad som helst - og så tror jeg ikke man får lov at lytte med - du ville i alle fald ryge lige ud hvis du kom med det ønske i forhold til en opgave for migSmile

Det er naturligvis ikke tyveri hvis du får lov - men spørgsmålet her var jo mere, hvor lang tid der skulle gå før du kunne "stjæle" ideen -  hvis du ikke fik lov

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig ville den gælde "evigt" hvis jeg som freelancer fik kendskab til ideer. Ellers skal man inden man går i debat, gøre klart, at hvis ikke man får opgaven, vil man ha frit for at bruge ideen selv efter 3 eller 6 mdr - eller hvad som helst - og så tror jeg ikke man får lov at lytte med - du ville i alle fald ryge lige ud hvis du kom med det ønske i forhold til en opgave for migSmile

Det er naturligvis ikke tyveri hvis du får lov - men spørgsmålet her var jo mere, hvor lang tid der skulle gå før du kunne "stjæle" ideen -  hvis du ikke fik lov

vh

Det var sgu egentlig en meget tiltalende idé, i forhold til at give ren besked. Det tiltaler mig at lægge kortene på bordet. Det er første gang jeg har haft en overvejelse omkring at eksekvere på en andens idé, så det der var faktisk rigtig godt, tak :)

Ja du har ret, jeg synes dog "evigt" er lidt fesent hehe, i mangel af bedre udtryk. Kan ikke helt sætte mig ind i, at fordi man har brugt tid (i dette tilfælde en hel dag) på at tage et møde med en potentiel kunde, så skulle jeg for evigt være afskåret fra at lave noget tilsvarende. Hvad hvis kunden aldrig eksekverer?

 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Umut Ücler:

Du har godt nok fået høvl her, men fedt at se du er kommet frem til en beslutning. Jeg har et forslag som du måske kunne bruge "blot" ved at investere lidt tid.

Måske kunne du lave en working prototype af idéen og præsentere den for ham. Han vil helt sikkert blive tændt af at se prototypen og måske se potentialet endnu mere og blive overbevist om at gå igang med det, koste hvad det vil. Herefter tilbyder du ham et samarbejde og overbeviser ham om at du er den rette mand til at arbejde videre med. Med noget research og facts om idéen kan du vise ham din seriøsitet og interesse for det og måske vil det hjælpe jer lidt på vej.

Det var faktisk en god idé. Det der tiltaler mig mindst ved idéen er samarbejdet med ideskaberen fordi han ikke virker til at tænde på idéen som jeg gør, og fordi hans normale arbejde tager så ufatteligt meget af hans tid og han ikke, ud fra de samtaler jeg har haft med ham, ikke virker til at være en der lige eksekverer på den.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hjort:
Hvad hvis kunden aldrig eksekverer?
det er livet for en freelancer der er ude og byde på opgaver som jeg ser det. Ellers bare lav klausul om, at du vil bruge de ting du lærer hvis ikke de bliver eksekveret på xx tid - men du får bare ikke lov at være med TROR jeg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bagsværd
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hjort:

Umut Ücler:

Du har godt nok fået høvl her, men fedt at se du er kommet frem til en beslutning. Jeg har et forslag som du måske kunne bruge "blot" ved at investere lidt tid.

Måske kunne du lave en working prototype af idéen og præsentere den for ham. Han vil helt sikkert blive tændt af at se prototypen og måske se potentialet endnu mere og blive overbevist om at gå igang med det, koste hvad det vil. Herefter tilbyder du ham et samarbejde og overbeviser ham om at du er den rette mand til at arbejde videre med. Med noget research og facts om idéen kan du vise ham din seriøsitet og interesse for det og måske vil det hjælpe jer lidt på vej.

Det var faktisk en god idé. Det der tiltaler mig mindst ved idéen er samarbejdet med ideskaberen fordi han ikke virker til at tænde på idéen som jeg gør, og fordi hans normale arbejde tager så ufatteligt meget af hans tid og han ikke, ud fra de samtaler jeg har haft med ham, ikke virker til at være en der lige eksekverer på den.

Crap! Det vil nok ikke blive for godt hvis samarbejdet ikke er i orden. Måske kan denne video hjælpe ham lidt på vej ;-)

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin- herunder et tilbud til dig!

Jeg tror at pointen og meningen er kommet helt til orde i denne tråd - jeg tror også at du har fattet pointen, jeg kan se ud fra dine efterfølgende svar at du er faldet lidt til ro i din tanke(måske af lyst eller nød who care) - måske også hvis du ser tilbage på din overskrift hvor du nævner ordet "STJÆLE", giver det et bagslag og glider over skulderene på dig, så både med at du er blevet klogere på din/andres etik og moral og sikkert vælger ikke at skrive hvad du tænker, og derved vælger dine ord med omhu(ikke dem du tænker) men som du skriver.

For at ændre lidt i denne fortsatte debat som åbenbart ingen ende vil tage Wink

Dette herunder ment 100% seriøst, men jeg gør det fordi jeg har en bagtanke:

Jeg arbejder som intiativtager på projekter og koncept udviklinger - du vil sikkert kunne se lidt om nogle af mine virker/viden og seriøsitet  ved at følge mine tråde herinde!- og så har jeg 100 projekter mere!

Jeg har et speciaelt  projekter i min tanke, hvor jeg inden for den kommende tid  skal bruge en web og programmør til test version(måske mere), jeg vil gerne sparre med dig efter weekenden om det er en opgave du kan være intressert i at byde ind på ud fra mine krav og ønsker(der er lige et par til retning i de næste dage)? ikke fordi du har virket troværdig i dine første udmelding, men folk skal heller ikke dømmes for et skridt til højre, såfremt man ikke har udført en forkert handling indtil nu- du har blot spurgt på en yderst dum måde og fået svar derefter Skype-TongueOut!, og jeg tror at mængden af tilbud til dig daler de næste par dage herinde - så det gør det letter at sælge sin ide ind når udbudet skrumper!

Projektet indbære også sikring af sine rettigheder til ideer osv ( det er her der er et af mine kerne områder)- nøjagtig som dette her du har været ude i- med dit indlæg og følgende skriveri giver det mig den rigtige føelse af at det jeg har i støbeskeen er helt rigtig - jeg ser det derved som et oplagt stunt for mig af, især hvis man efterfølgende følger denne tråde - at give dig en oplagt chance for at bevise noget andet end folk har fået opfattelsen af dig. 

Jeg kan sagtens snakke på et møde med folk uden NDA, og især dig nu- for jeg tror at den tråd her har gjort hele udslaget til at du fremover ikke vil turde begive dig ud på at stjæle fra andres ideer- så med denne tråd giver det en sikkerhed for mig, og en anden direkte interesse i at spørge netop dig - så her kan du vende den positivt til dig trods alt!

Det er blot et tilbud/forslag som du kan håndtere som du lyster

jeg kan kontaktes på 

PB / BS@tiink.dk eller 2814 69 20

/Bo Schønemann

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Martin Hjort:

Michal Johansen:

Bare det at du overvejer det ..

Kan du slet ikke se hvor forkert det er ? 

Som sagt: Skal jeg dømmes på tanken? Jeg spørger ikke hvad I synes om mine tanker, men om hvad I synes om det HVIS jeg gjorde det? Dømmer du ALLE ud fra deres tanker? Kan nævne adskillige steder i verden hvor folk dømmes på deres tanker der ikke synes at følge normerne, men det går ikke særligt godt de steder synes jeg?

 

Du kan da snildt dømmes på tanken, det er ved at være ganske normalt, især i badesøen Danmark, men skam også andre steder i verden. Dit spørgsmål kan ikke henledes til om du i din ageren eller i dine tanker følger normen eller ej.

Det er grundliggende forretningsmæssigt forkert at bare overveje den handling, det kan så skyldes at du er uvidende, har manglende erfaring for "real" business eller bare er grådig. Det kan også skyldes at du synes at projektet er så fantastisk at du ikke kan sove uden at tænke på det, og i den situation er der kun 1 ting at gøre, det er at kontakte kunden og høre hvordan vedkommende stiller sig til din udfordring, og er han modvillig bør du respektere dette uden omsvøb.

Ligesom andre iværksættere har jeg en million idéer (næsten) og desværre bliver 99% af dem ikke til noget, enten fordi jeg ikke har netværket til det eller ikke har den million eller 2 som nogle af tingene koster, derfor "nøjes" jeg med mit nuværende metier som jeg faktisk er ganske god til, men og blive bedre til.

Her i Marokko stjæler jeg med arme og ben hver dag, forstået derhen at jeg med min baggrund ser muligheder i de ting som konkurrenterne gør, bare en lille smule bedre og mere effektivt. Jeg ser også muligheder steder hvor tingene er langsigtede nærmest umulige - men tankerne er der.

Hvis vi så tager en historie fra da jeg boede i DK, lavede jeg en NDA med en super succesrig Amino. ½ eller helt år senere skrev han:

"Jeg underskrev engang en NDA med dig. Kan du sende den? xxxxxx vil nemlig gerne åbne en xxxxxxx side.."

Jeg svarede følgende tilbage:

"Hej XXXX

Den skal du ikke tænke mere på.

Jeg bekræfter hermed at du ikke er bundet af den underskrevne NDA, men
det er dog gældende at du ikke må videregive min idé uden tilladelse,
hvorfor jeg vil sætte pris på at min idé ikke bliver ført ud i livet uden jeg selv
er med, da der stadig ikke er nogen på verdensplan der har lavet den samme :)

Men I ønskes alt muligt held med projektet.

Skulle I senere ønske at lave et fællesprojekt med min idé som et bærende
element,så lad os tage en snak om det."

Og jeg tror så de har startet projektet, men har ikke tjekket det da jeg har fuld tillid til at personen overholder
vores aftale selvom han ikke længere er juridisk bundet af den.

Og der er stadigværk ingen der på verdensplan har lavet dette projekt og som der stadig er store muligheder i.

En anden Amino deler jeg mange idéer med og det er i 100% fortrolighed og jeg tror aldrig han ville udnytte mine idéer.

En 3. Amino udveksler jeg p.t. forretningsmæssige aspekter med i åbenhed for at opnå et godt samarbejde, og jeg fortæller
om mine visioner og han om sine - det er i min optik 100% gensidig respekt og derfor kan der forhåbentligt opnås gode samarbejdsmæssige resultater.

Der hvor jeg vil hen med mit indlæg er, gør som andre har foreslået kontakt ham og bed om lov til at gennemføre projektet enten alene
eller sammen med ham, hvis han indvilger så er det fint, hvis ikke han indvilger, så er det også fint og du må arbejde videre i andre retninger. Alt andet ville være dræbende for din fremtid, især nu hvor tingene er fremme i offentligheden.

 
 
 
 

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej allesammen

jeg vil blot bakke trådstarter Martin Hjorth lidt op - kan se han er kommet lidt i stormvejr :0)

Jeg har nu i forskellige sammenhænge arbejdet sammen med Martin og jeg har kun positive ting at sige om ham

Han er dygtig, fleksibel og på alle leder og kanter en god gut

Jeg kan derfor på det varmeste anbefale Martin til andre og nej  - det er ikke martin der har bedt mig skrive dette og folk der ønsker at jeg uddyber mine argumenter omkring martin , sender mig bare en mail på info@ForsikringAgenten.dk

God vind fremover til jer alle

www.forsikringagenten.dk - Vi hjælper dig med erhvervsforsikringer, så du kan koncentrere dig om dit firma  

Side 12 ud af 16 (157 indlæg)