Du lever i et samfund, hvor du rent juridisk ik dømmes på selve handlingen, men faktisk på intentionen bag. Så hvad forventer du af os andre? Person A begår et bankrøveri impulsivt. Han bliver fanget samme dag. Selvom de to ovenstående personer har begået samme forbrydelse, forårsaget samme skader fysisk og psykisk, så mener jeg (correct me if Im wrong), at Person Bs straf vil være over dobbelt så hård, som den Person A får. Hvorfor? Dernæst kan du sige, at du har fået projektet præsenteret, fordi du måske skulle arbejde for vedkommende. Af en eller anden grund fravælger han dig, og hvad gør du så? Du overvejer at tage den ide, som du skulle have lavet for en anden... |
Nordic Logistic Solutions GmbH:Hej
jeg er helt på linie med dem som skriver at man ikke kan tillade sig at stjæle en ide. Det er det første skridt til at begå erhvervsmæssigt selvmord,,,, du vil nok altid have det dårligt med dig selv når du ser dig selv i spejlet.. og samtidig er mine erfaringer med folk som jeg som kender til, der "stjæler " andres ideer - at det sjældent lykkedes at få succes med projektet.. fordi man et eller andet sted ikke brænder nok for projektet.. Det lyder måske med let at fuldføre et projekt man har hørt om. Men detaljen mangles... det er måske lige det som opfinderen har men endnu ikke fuldført det og den som stjæler ideen ikke kan udvikle..
Nej jeg tager også fuld afstand fra som rådgiver eller udvikler at tage andres ideer.. hvad synes du om at en bankmand investerede aktier i dine råd og hvad synes du om at du køber en tipskupon og ham som gave dig kuponen hos forhandleren af Danske Spil skrev din kupon efter, nej vel... du at på glatis og hvis du stjæler andres ideer er du glat som en ål.
Jeg er røv irriteret på mig selv over, at jeg var så "smart" at få idéen med at bruge ordet "stjæle" i overskriften, bare for at få lidt opmærksomhed. Jeg synes jo ikke det er at stjæle, når der er gået så lang tid uden at vedkommende har eksekveret og et par gange har sagt at det "måske" bliver til noget hvis ikke der er travlhed og man har tiden. Og hvis ikke jeg tager idéen ned til mindste detalje (og så godt beskrevet er den heller ikke over 2 A4 sider) og copy/paster, men kun tager grundtanken (som i "jeg laver et socialt netværk") og så bygger mit eget system.
Men det kan være dine erfaringer siger dig en ting, og det er fair nok, men du kender intet til mig andet end det her, så hvis det er det du forsøger, at "miskreditere" mig eller andet, så go nuts, det er fint med mig :)
Kan slet ikke følge dig i den sidste sætning, den må du lige forklare lidt nærmere?