|
Hvor længe ville du vente før du "stjal" en idè
Du lever i et samfund, hvor du rent juridisk ik dømmes på selve handlingen, men faktisk på intentionen bag. Så hvad forventer du af os andre? Person A begår et bankrøveri impulsivt. Han bliver fanget samme dag. Selvom de to ovenstående personer har begået samme forbrydelse, forårsaget samme skader fysisk og psykisk, så mener jeg (correct me if Im wrong), at Person Bs straf vil være over dobbelt så hård, som den Person A får. Hvorfor? Dernæst kan du sige, at du har fået projektet præsenteret, fordi du måske skulle arbejde for vedkommende. Af en eller anden grund fravælger han dig, og hvad gør du så? Du overvejer at tage den ide, som du skulle have lavet for en anden... |
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
|
der er jo en konkurrence klausul der udløber med just-eat. Det er det her slet ikke. Hvis man i sit arbejde som freelance har professionel berøringsflade med info som er fortrolig, så er den fortrolig for altid. Man skal sikre sig man ikke som nogen som helst rådgiverrolle kan modtage noget under en form for fortrolighed (og det opfatter jeg det du trods alt gjorde her som) - som man senere vil bruge. Det vil altid kunne ses som tyveri og misbrug. Så skal man ikke være i sådan en rolle Det er årsagen til mange investorer er meget forsigtige med at få oplysinger fra håbefulde idemagere, for de føler sig berettiget låst fra at bruge dem vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Suk jeg giver op... Måske ik lige i dit eksempel med racisme, men jo du kan godt dømmes på intentionen, også selvom handlingen aldrig føres ud i livet...
Jamen så gå dog igang... Jeg skrev allerede på side 1, at det var din egen moral og etik, som afgjorde det, og nu er vi nået mange mange mange mange sider længere frem, og din moral og etik er den samme. Så start dog på det projekt... Anyway Im out, for det her er håbløst. |
Ja det er naturligvis korrekt. Men ja, der har nok været en gensidig forståelse af fortrolighed, men hvor længe dækker den når der ikke har været kommunikation mellem parterne i 3 måneder? Tyveri, misbrug? Jeg henvender mig oven i købet til idémanden først, hvor jeg fortæller om mine tanker og "spørger om lov", eller spørger ind til hvad han vil synes. Så det der med tyveri eller misbrug ser jeg slet ikke.... |
|
Kære Amigo'er :-) Jeg vil blot lige minde om at rigtige mange mærkværdige spørgsmål bliver stillet i forum hver eneste dag - og at det er dét, der gør Amino til et fantastisk sted: At vi kan udveksle erfaring, tanker og hjælpe hinanden, hvor det kniber! Jeg har fulgt med i denne debat igennem i dag og synes det tager en lidt uheldig drejning. Trådstarter har forklaret sig igennem debatten og argumenterne for og imod er blevet talt op. Var det ikke alene hensigten med dette indlæg? Jeg forstår godt at der opstår vrede på kryds og tværs; Det er en svær og relevant debat, hvor grænsen går i forhold til at stjæle/lade sig inspirere. Ingen af os herinde ville syntes det var fedt, hvis vi gik til en, der stjal vores idé. Så selvfølgelig vækker det vrede. Men da trådstarter skriver og spørger, så er det ikke sket endnu. Så mon ikke, vi skulle lade tonen falde ned på et venligt og fredeligt niveau igen? Debatten er vigtig, ja - men det skal også være konstruktivt, ikke mudderkast. Det er vigtigt at tale om alle aspekter af iværksætteriet; Men husk at de regler, der gælder for alle andre samtaler også gælder over nettet. Hvis man går under bæltestedet eller hæver stemmen har man jo tabt - for så kunne ens argument ikke stå alene. Med opfordring til venlig debat og smil og god karma (og alle mulige andre dejlige ting) Ann |
Awesome indlæg, tak :) |
Jeg skal ik lige kunne sige, hvor grænsen helt præcist går for tanke/handling/intention, men det er der sikkert andre herinde, som ved mere om... Nej vi har hvert vores synspunkt, men det ville dælme også være kedeligt, hvis vi alle var ens! Jamen held og lykke med projektet så |
For mig ville den gælde "evigt" hvis jeg som freelancer fik kendskab til ideer. Ellers skal man inden man går i debat, gøre klart, at hvis ikke man får opgaven, vil man ha frit for at bruge ideen selv efter 3 eller 6 mdr - eller hvad som helst - og så tror jeg ikke man får lov at lytte med - du ville i alle fald ryge lige ud hvis du kom med det ønske i forhold til en opgave for mig Det er naturligvis ikke tyveri hvis du får lov - men spørgsmålet her var jo mere, hvor lang tid der skulle gå før du kunne "stjæle" ideen - hvis du ikke fik lov vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Bliv gratis medlem