Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor længe ville du vente før du "stjal" en idè

Side 10 ud af 16 (157 indlæg)
Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 192
Fra  Main Media Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Og så er det iøvrigt sjovt, at alle os moralister er dem, som kunne være kunde ved trådstarter, mens dem som kalder os moralister, er folk indenfor service erhverv... Så trådstarters tankegang er åbenbart ikke enestående, når det gælder personer indenfor disse fag...

Nej, og alle iværksættere stemmer LA og alle med tørklæde er islamister Big Smile Som jeg ellers synes, at jeg tydeliggør, så har jeg aldrig stjålet en idé. Men der er stor forskel på at kopiere en kundes idé - eller at videreudvikle, tilpasse, forfine og arbejde hårdt for at få tingene til at lykkes. Og jeg er da blevet præsenteret for et hav af ideer (hvordan skulle jeg ellers lave noget for kunder?), men jeg har aldrig kopieret noget som helst. 

Og moralister holder jeg fortsat på, at der er mange af herinde. Der er så mange, der kan få ondt et vist sted, hvis folk træder ved siden af eller stikker ud... som trådstarter nu har gjort. Og det virker også som om, at han har trukket tilbage for at holde sig på måtten og ikke miste potentielle kunder. Og det er fint. Det er så blot ærgerligt, at vi aldrig får den gode idé at se, fordi den blev stoppet her og "ophavsmanden" (og ja i citationstegn, for ideen er beskrevet som allerede udført andre steder) ikke rykker på det. Og lad os være enige om, at det er mig, der bruger ordet "moralister" - ikke trådstarter.

Og det er meget muligt, at jeg også mister potentielle kunder, men so be it. Alle kunder med større projekter - og jeg mener ALLE - kommer med en NDA, som underskrives som den største selvfølge. 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 20:39

Fashion-Seller:

Moralister? Mig bekendt skriver hovedparten, at det er hans egen moral og etik, som afgøre, om han går videre eller ej, men at de synes der er en større problemstilling i forhold til den fortrolighed, som der burde være mellem kunde og leverandør!
Jeg har over 100 forretningsplaner mm liggende fra personer herinde fra og fra andre steder, som enten gerne ville have feedback, eller som ville købe sig til noget rådgivning. Nogle af dem er så detaljeret, at jeg kan se, hvem der skal lave projektet, farver, ja helt ned i sidste øre indenfor markedsføringen. Men kunne jeg finde på at kopiere eller tage nogle af disse ideer? NEJ! Selvom jeg ingen kontrakt har underskrevet, så har personerne bag ideerne og projekterne vist en tillid, og den bryder man i det sekund, man begynder at stjæle deres ting... Men fair nok du ser anderledes på det, så skal du bare huske på, at problemstillingen gælder begge veje, også hvis det går ud over dig. Men så er mit gæt blot, at så vil du ende med at have samme til det, som vi andre har nu... Men det er en anden snak Smile

Og så er det iøvrigt sjovt, at alle os moralister er dem, som kunne være kunde ved trådstarter, mens dem som kalder os moralister, er folk indenfor service erhverv... Så trådstarters tankegang er åbenbart ikke enestående, når det gælder personer indenfor disse fag...

Tager jeg forresten fejl af, at det du (og andre) er mest fortørnede over er i forhold til mit hverv som freealancer?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Hjort:

men når der er gået lang tid, flere måneder, uden eksekvering på idéen, så er det altså en tanke der godt kunne dukke op.

Men du aner jo ik, hvad den person foretager sig, da han ik er din kunde mere... Så hva ved du om eksekveringen eller andet? Mit bud er NADA...

Martin Hjort:

Og så har jeg nu oplevelsen af at der også er en hel del der anten direkte eller inddirekte anklager mig for manglende moral og etik, men lad det nu være, det er sikkert en oplevet andel :) Det irriterer mig dog voldsomt, når nogle moraliserer på andres fejl eller hvad vi skal kalde dem. I kender mig ikke og kan kun dømme mig ud fra det jeg skriver her (fair nok hvad skulle I ellers), som oven i købet kun er min tanker. Jeg har intet foretaget mig, så døm mig ikke på mine tanker på mine handlinger - som i dette tilfælde var at spørge folk til råds... Nogle dømmer mig alene på tanken, det er hårdt synes jeg.

Læs lige det der er en streg under... Først skal vi kun dømme dig på det du skriver, men bagefter er det hårdt at dømme ud fra det? Er det ik selvmodsigende?

Anyway hvis jeg postede et indlæg, hvor jeg spurgte, om det var iorden at køre min nabo ned med vilje, fordi han havde givet min bil en skramme, ville du så ik svare ud fra handlingen og intentionen bag? Eller ville du svare ud fra, at du ik kendte mig, og derfor ik kunne vurdere, om sådan en handling var iorden? Yes yes eksemplet er meget groft sat op, men det er blot for at vise den forskel, som der er på de to ting...

Mig bekendt har alle dømt dig på din udtalelse, og du har selv spurgt om folks mening. Så hvorfor brokker du dig? Alle har gjort lige præcis det, som du bad dem om, men du fik bare ik det svar, som du håbede, og så er vi alle sammen pludselig engle, og du forsøger at tørre det af i os... Come on...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tommy B. Torpegaard:

Men der er stor forskel på at kopiere en kundes idé - eller at videreudvikle, tilpasse, forfine og arbejde hårdt for at få tingene til at lykkes. Og jeg er da blevet præsenteret for et hav af ideer (hvordan skulle jeg ellers lave noget for kunder?), men jeg har aldrig kopieret noget som helst. 

Skal vi ik bare kalde det et diffinations spørgsmål... Jeg er ret sikker på, at loven vil sige, at det er det samme, om du kopierer den eller forfiner og videre udvikler den...

Tommy B. Torpegaard:

Og moralister holder jeg fortsat på, at der er mange af herinde. Der er så mange, der kan få ondt et vist sted, hvis folk træder ved siden af eller stikker ud... som trådstarter nu har gjort. Og det virker også som om, at han har trukket tilbage for at holde sig på måtten og ikke miste potentielle kunder. Og det er fint. Det er så blot ærgerligt, at vi aldrig får den gode idé at se, fordi den blev stoppet her og "ophavsmanden" (og ja i citationstegn, for ideen er beskrevet som allerede udført andre steder) ikke rykker på det. Og lad os være enige om, at det er mig, der bruger ordet "moralister" - ikke trådstarter.

Ja fordi jeg og andre ik vil sidde på et offentligt forum og støtte noget, som rent juridisk kan være på grænsen, eller sågar over, så er det vel fint nok at kalde os moralister... I dont care...

Og nu citerede jeg også dig, så sjovt nok var svaret angående moralister også til dig, og har intet med trådstarter at gøre...

Tommy B. Torpegaard:

Og det er meget muligt, at jeg også mister potentielle kunder, men so be it. Alle kunder med større projekter - og jeg mener ALLE - kommer med en NDA, som underskrives som den største selvfølge. 

NDA tsk... Som min advokat siger, så er den ik engang det papir værd, som den er skrevet på... Så hva skal man bruge den til?  

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:48

Martin Hjort:

Tager jeg forresten fejl af, at det du (og andre) er mest fortørnede over er i forhold til mit hverv som freealancer?

Det er sådan set det, som vi alle har skrevet helt fra starten af... Interessekonflikt...

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 20:57

Bare det at du overvejer det ..

Kan du slet ikke se hvor forkert det er ? 

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Nordic Logistic Solutions GmbH Skrevet kl. 20:58

Hej 

jeg er helt på linie med dem som skriver at man ikke kan tillade sig at stjæle en ide. Det er det første skridt til at begå erhvervsmæssigt selvmord,,,, du vil nok altid have det dårligt med dig selv når du ser dig selv i spejlet.. og samtidig er mine erfaringer med folk som jeg som kender til, der "stjæler " andres ideer - at det sjældent lykkedes at få succes med projektet.. fordi man et eller andet sted ikke brænder nok for projektet.. Det lyder måske med let at fuldføre et projekt man har hørt om. Men detaljen mangles... det er måske lige det som opfinderen har men endnu ikke fuldført det og den som stjæler ideen ikke kan udvikle..

Nej jeg tager også fuld afstand fra som rådgiver eller udvikler at tage andres ideer.. hvad synes du om at en bankmand investerede aktier i dine råd og hvad synes du om at du køber en tipskupon og ham som gave dig kuponen hos forhandleren af Danske Spil skrev din kupon efter, nej vel... du at på glatis og hvis du stjæler andres ideer er du glat som en ål.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 21:09

Fashion-Seller:

Læs lige det der er en streg under... Først skal vi kun dømme dig på det du skriver, men bagefter er det hårdt at dømme ud fra det? Er det ik selvmodsigende?

Anyway hvis jeg postede et indlæg, hvor jeg spurgte, om det var iorden at køre min nabo ned med vilje, fordi han havde givet min bil en skramme, ville du så ik svare ud fra handlingen og intentionen bag? Eller ville du svare ud fra, at du ik kendte mig, og derfor ik kunne vurdere, om sådan en handling var iorden? Yes yes eksemplet er meget groft sat op, men det er blot for at vise den forskel, som der er på de to ting...

Mig bekendt har alle dømt dig på din udtalelse, og du har selv spurgt om folks mening. Så hvorfor brokker du dig? Alle har gjort lige præcis det, som du bad dem om, men du fik bare ik det svar, som du håbede, og så er vi alle sammen pludselig engle, og du forsøger at tørre det af i os... Come on...

Sandt, det er dårligt formuleret af mig. Det jeg mener er, at jeg synes I dømmer mig på tanken om at gøre det mere end på den eneste handling jar har gjort: At spørge til råds. Jeg spurgte ikke hvad I synes om TANKEN om hvad I synes om det at gøre det.

Skal jeg ikke dømmes på at jeg IKKE kører nogen ned (dvs jeg var i stand til at styre mig frem for at følge min første tanke om at køre ham ned), og ikke dømmes på at jeg i frustration har haft tanken?

Jeg ville sige at HVIS du gjorde det var du en tosse, men jeg ville satme ikke dømme dig for at have tanken. Kan du se steder i verden hvor man dømmes for at have tanker der ikke følger gængse normer, hvor det går godt? Jeg kan ihf finde ufatteligt mange dårlige eksempler...

Så, jeg bliver irriteret fordi I dømmer mig ud fra en tanke jeg har. Ikke ud fra om jeg overhovedet har GJORT noget. Skal jeg dømme dig på dine tanker og ikke på hvad du har gjort? Må du ikke tænke "Ej den idé gad jeg godt have fået, den kunne jeg satme godt gøre en success ud af" når du ser et oplæg fra en potentiel kunde, som du kan se tusinde forbedringer til? Eller skal jeg dømme dig på, at de tager de idéer du har og vender dem med den potentielle kunde? Hvad foretrækker du?

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 21:11

Michal Johansen:

Bare det at du overvejer det ..

Kan du slet ikke se hvor forkert det er ? 

Som sagt: Skal jeg dømmes på tanken? Jeg spørger ikke hvad I synes om mine tanker, men om hvad I synes om det HVIS jeg gjorde det? Dømmer du ALLE ud fra deres tanker? Kan nævne adskillige steder i verden hvor folk dømmes på deres tanker der ikke synes at følge normerne, men det går ikke særligt godt de steder synes jeg?

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:14
Fatter ik amino ik har lukket denne debat...
Side 10 ud af 16 (157 indlæg)