|
|
Tshirt Kongen:Jeg vil vædde med denne tråd lukkes af Amino snart :)
Ja hvis du fortsætter med at poste tåbelige indlæg i en sober debat, så gør den sikkert...
Debat
Ja hvis du fortsætter med at poste tåbelige indlæg i en sober debat, så gør den sikkert... |
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
Moralister? Mig bekendt skriver hovedparten, at det er hans egen moral og etik, som afgøre, om han går videre eller ej, men at de synes der er en større problemstilling i forhold til den fortrolighed, som der burde være mellem kunde og leverandør! Og så er det iøvrigt sjovt, at alle os moralister er dem, som kunne være kunde ved trådstarter, mens dem som kalder os moralister, er folk indenfor service erhverv... Så trådstarters tankegang er åbenbart ikke enestående, når det gælder personer indenfor disse fag... |
|
Nu har jeg ikke læst hele tråden, så hvis jeg kommer til at gentage et andet indlæg er det altså ikke for at stjæle. |
Nu kan det godt være, at jeg lever i et Amino parallelunivers, hvor jeg ikke læser de samme indlæg som dig. Men folk fortæller da konstant om deres ideer. Og det er skide fint. Fint, fordi de søger feedback eller samarbejdspartnere til at komme videre med projektet, mens "jernet er varmt". Men når man har en idé, som IKKE er en ukendt ting i udlandet og hvor der allerede findes en lignende af i DK, OG man i øvrigt ikke har fået hverken mundkurv på eller underskrevet en NDA, så er er det da noget ynk at sige, at dette er grunden til, at det går ad H til det hele. Nej, jeg har aldrig stjålet en idé fra en anden og nej, jeg kunne som sådan sikkert ikke finde på det. Mit bud ville også være at tilbyde "idémanden" en andel med at søsætte projektet alligevel. Og nej, det ville jeg ikke have det dårligt med, for han rykker ikke og har intet gjort ved det i mange måneder. Hvor fanden ville vi være henne som samfund og race, hvis vi stadig sad og ventede på, at ham gutten, der havde en idé til at lave et hjul stadig sad og kløede sig i rø...? |
Ja okay den backfirede gevaldigt på mig selv. Skal være ærlig at indrømme at jeg er en af dem der tidligere har tøvet med at åbne op for idéer herinde i frygt for at nogle ville stjæle den. Men igen, det handler vel om at eksekvere? Og hvorfor være bange for NDA'er? Det handler vel om at tænke på sig selv først og fremmest når man har fået en god idé? Jeg arbejdede på en super idé i forbindelse med min hovedopgave på mit studie. Den kan censor eller min lære da gå videre med, hvis jeg ikke formår at eksekvere. Med mindre det er total 110% kopiering af min idé. Tror vi har forskellige opfattelser af at stjæle noget (og det er trods alt en ret negativ betegnelse). Jeg "stjæler" intet (derfor " tegnene i overskriften også) fra ham her. Jeg havde kontakt med ham i september, hvorefter der intet skete frem til midt december hvor jeg tog fat i ham og fik besked om at han havde travlt så det måske blev til noget i januar. I januar mailer jeg ham igen (med besked om mine tanker vedr at eksekvere på ideen) og får stort set identisk svar. Manglende tid og hvis nogen laver det så bliver det hans søn og/eller bror - igen "når der er tid". Så føler bestemt ikke at jeg stjæler idéen, fordi jeg ikke copy/paster men bygger noget der kan det samme, på en anden måde, med andre/flere features. Men ja, forstår sgu egentlig godt hvis folk får lidt paranoia... |
Men du aner jo ik, hvad den person foretager sig, da han ik er din kunde mere... Så hva ved du om eksekveringen eller andet? Mit bud er NADA...
Læs lige det der er en streg under... Først skal vi kun dømme dig på det du skriver, men bagefter er det hårdt at dømme ud fra det? Er det ik selvmodsigende? Anyway hvis jeg postede et indlæg, hvor jeg spurgte, om det var iorden at køre min nabo ned med vilje, fordi han havde givet min bil en skramme, ville du så ik svare ud fra handlingen og intentionen bag? Eller ville du svare ud fra, at du ik kendte mig, og derfor ik kunne vurdere, om sådan en handling var iorden? Yes yes eksemplet er meget groft sat op, men det er blot for at vise den forskel, som der er på de to ting... Mig bekendt har alle dømt dig på din udtalelse, og du har selv spurgt om folks mening. Så hvorfor brokker du dig? Alle har gjort lige præcis det, som du bad dem om, men du fik bare ik det svar, som du håbede, og så er vi alle sammen pludselig engle, og du forsøger at tørre det af i os... Come on... |
Skal vi ik bare kalde det et diffinations spørgsmål... Jeg er ret sikker på, at loven vil sige, at det er det samme, om du kopierer den eller forfiner og videre udvikler den...
Ja fordi jeg og andre ik vil sidde på et offentligt forum og støtte noget, som rent juridisk kan være på grænsen, eller sågar over, så er det vel fint nok at kalde os moralister... I dont care... Og nu citerede jeg også dig, så sjovt nok var svaret angående moralister også til dig, og har intet med trådstarter at gøre...
NDA tsk... Som min advokat siger, så er den ik engang det papir værd, som den er skrevet på... Så hva skal man bruge den til? |
Det er sådan set det, som vi alle har skrevet helt fra starten af... Interessekonflikt... |
|
Bare det at du overvejer det .. |