Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå indexering via editor

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder med en række artikler, som skal vises de samme steder igen og igen og igen....

Mit spørgsmål er om jeg via mit editor > html koden, kan bede søgemaskinerne gå uden om teksten? Altså en kode der er usynlig for mine kunder og som sikre at jeg ikke løber ind i dublicate content.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 15:28

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:31

Ja, du kan benytte dit af noindex eller canonical.

Canonical tilfører linkjuice fra alle kanoer til ophavs artiklen - teoretisk bedst at bruge, men virker ikke altid i praksis.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:33

Man kan ikke bruge begge, da noindexen overruler canonicallen.

Men det er også kun nødvendigt med et af dem.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:39

Boysen:

Hej

Jeg sidder med en række artikler, som skal vises de samme steder igen og igen og igen....

Mit spørgsmål er om jeg via mit editor > html koden, kan bede søgemaskinerne gå uden om teksten? Altså en kode der er usynlig for mine kunder og som sikre at jeg ikke løber ind i dublicate content.

Henviser du til om du kan udelukke bestemte dele af dit indhold fra at blive indekseret?? Her kan du nemlig ikke bruge noindex eller canonical, da de begge gør at hele URL'en/siden ikke vil blive indekseret.

hvis du mener hele urlen, kan du indsætte canonical.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 15:47

Tusind tak for Jeres hjælpe.

Men er det muligt, den kun springer springer en artikel over, eller er det hele siden.

Hmm, lad mig forklarer.

Jeg har dette flugtvejsarmatur, og under "artikler" til føjer jeg fx. 5 artikler til produktet, det kan være fra handelsbetingelser til markering af flugtveje.
Artikler som "Handelsbetingelser" og "Sådan markere du dine flugtveje", vil blive vist på andre sider også, og derfor vil jeg gerne indgå at disse tages med.

Er der risiko for at google dropper hele siden, inkl. produkt, specifikationer og beskrivelse, eller tager den kun den enkelte tekst hvori jeg indsætter koden?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 15:48

Hej Kim

Hvis du ser mit indlæg ovenfor, så ja det er vist det jeg ønsker.... nu fik jeg det bare forklaret ordentligt :)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:54

Ja, altså du skal bruge canonical eller noindex på den side, der ikke skal med, naturligvis ikke på din index.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jonas Jørgensen:

Ja, altså du skal bruge canonical eller noindex på den side, der ikke skal med, naturligvis ikke på din index.

efter at have snakket med boysen, er jeg blevet klar over hvad der er tale om. Det er ikke hele urls der skal ekskluderes fra Google, men kun de artikler som bliver indsat på fx en produktside. Disse artikler fungerer som ekstra information man kan læse hvis kunden ønsker dette. fælles for disse artikler er at de kan opstå på flere produkter og er i fuld udgave, ikke snippets eller links til artiklerne....

Man kan i dette tilfælde ikke bruge noindex eller canonical tag, og skal enten bruge jquery load(den nemme udgave) eller en iframe.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 20:47

Aha, ja så kan en iframe med noindex eller canonical da godt bruges.

(mest fordi jeg ikke fatter jquery )

Jeg regnede nu også med det kun var hele siden der skulle sløjfes og ikke dele af sider.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)