Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå indexering via editor

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Jørgensen:
Aha, ja så kan en iframe med noindex eller canonical da godt bruges.
Der er vel ikke nogen grund til at have noindex på artiklen i iframen, da den jo så ikke vil blive indekseret, hvilket der jo kan være en fordel i :)

Jonas Jørgensen:
(mest fordi jeg ikke fatter jquery )
Det er nu meget nemt... især i dette tilfælde, der er det næsten så nemt som det kan blive :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:06

Jeps, har fået masser af hjælpe af Kim hertil aften, tusind tak for det!.

Jeg er på rette vej, sidder og tester det lige nu :)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:26

Åhh ja, jeg læste bare noget herinde om Gita (mener det var hende) havde oplevet at content i en iframe blev indekseret.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:40

Jonas Jørgensen:
Åhh ja, jeg læste bare noget herinde om Gita (mener det var hende) havde oplevet at content i en iframe blev indekseret.

Thomas Rosenstand udtaler sig her:
Iframes og indeksering. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:42

Jonas Jørgensen:

Ja det gør det skam også, men der sker jo ikke noget ved at content i en iframe bliver indekseret, og slet ikke i boysens tilfælde, da det content jo kun vil være en side/html fil for hver artikel. Der er ikke tale om DC når det er den samme fil hvor artiklen står i... og jquery load eller iframe så henter indholdet af den fil.

et eksempel:
produktside.html
henter 2 artikler via jquery load eller iframe: ar1.html og ar2.html

produktside-2.html
Henter også de samme artikler via jquery load eller iframe: ar1.html og ar2.html

I begge tilfælde er urlen til artiklerne jo den samme, og dermed ingen DC.

Man kan så diskutere om man måske bør sætte en canonical i html filen, som peger på sig selv, for at undgå at der kan skabes dobbelt indhold med selve artiklen (fx at folk skriver artikel.html?xx=yy i stedet for artikel.html). men det kan man jo også gøre både hvad angår jQuery Load metoden og iframe metoden. jquery load er bare bedre. man skal dog bare være opmærksom på at man så ved jQuery Load, lige skal få en parametre mere med i jquery kaldet til filen, da man jo ikke skal hente canonical tagget med ind på produktsiden.

Ja der er en vej frem for alt :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:47

Gita Street:

Jonas Jørgensen:

Thomas Rosenstand udtaler sig her:
Iframes og indeksering. 

Det er et fint svar thomas giver der, men man kan ikke bruge det han svare som et generelt svar der passer på alt indhold i en iframe. Det er nemlig ikke sådan at man til hver en tid skal sætte noindex på indholdet i en iframe, eller indhold der bliver hentet via jquery load for den sags skyld. i de fleste tilfælde ville jeg putte en canonical på... også i boysens tilfælde.

MVH Kim 

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:52

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

- viste jeg faktisk ik - ja så er der da ingen grund til at rode med noindex. (troede jo det var hele urlen)

Har du ik et godt link til brug af Jquery. Jeg bruger sjældent iframes selv til noget som helst, men det kunne da være meget rart at lære noget.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:54

Det er et fint svar thomas giver der, men man kan ikke bruge det han svare som et generelt svar der passer på alt indhold i en iframe.

Jeg har ikke læst jeres indlæg, og det bliver heller ikke i aften.  

Så bare Jonas skrev at han mente jeg havde skrevet noget, og jeg kunne huske hvem det var og fandt tråden.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:57

Jonas Jørgensen:

- viste jeg faktisk ik - ja så er der da ingen grund til at rode med noindex. (troede jo det var hele urlen)
iframes fungerer jo i sit udgangspunkt sådan... og det gør jquery load også... den viser indholdet som er på en anden url end den url hvorpå iframen (som reelt er en hjemmeside i hjemmesiden) eller jquery load, som via ajax så at sige, kalder den eksterne url, og henter indholdet fra den url ind i fx en div boks, span eller hvad man nu vil.

http://api.jquery.com/load/

MVH Kim 

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)