Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fald i søgninger efter start af Adwords, snyder Google??

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Oct 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Clickmate ApS Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har nu 2 gange oplevet at efter jeg starter en betalt AdWords kampagne på google, så falder mine organiske søgninger.

Ikke nok med at antalet af henvisninger fra google falder, men også antalet af forespørgsler som man kan se i Google Analytics falder.

Håber ikke mine observationer er rigtig, for det betyder jo at google bevist sænker trafikker fra organiske søgninger for at holde indtjeningen på AdWords.

Er der andre som har gjort samme observationer? 

Brugervenligt CRM system på dansk. Tjek det ud, Clickmate CRM, et online SalgsSystem

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1751
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:12

Jeg har aldrig bemærket det.

Det er naturligvis oplagt, hvis du benytter de søgeord, som du allerede er placeret på i SERP.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 11:38

Nej.

Søgemaskineoptimering er vigtigt i forhold til synlighed online

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 18
Fra  Keyword ApS. Skrevet kl. 13:59
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob

Samlet set plejer den organiske trafik at stige når du bruger Adwords.

Men der er flere effekter der gør sig gældende:

1) Søgerne klikker på dine annoncer istedet for dine organiske resultater = mindre organisk traffik

2) Flere brugere ser dine sider (pga. Adwords) og du samler derfor "point" hos Google, der forbedre din placering i Google = mere traffik

3) Dit site bliver mere kendt pga. at du reklamerer =mere traffik

4) m.f. effekter

Man kan glemmer at der er mennesker bag de mange tal fra Google og de tager beslutninger baseret på en masser info.

Man kan godt forstille sig at effekt et er størst på kort sigt, hvor de andre effekter tager noget tid før de slår igennem. Adwords er kendt for at øge den organisk traffik kraftig.

Jeg ville vente lidt tid med at drage konklusioner.

Dog ville jeg sikre mig, at du har rigtig mange søgeord i Adwords, så du tiltrækker traffik for søgninger som du ikke i forvejen får organisk trafik for. Derved gøre du også opmærksom på at du har relevante sider for disse søgninger.

Hvis du i forvejen få hovedparten af trafikken for nogle søgeord, så kan du vel lade vær med at annoncerer for dem i Adwords?  

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Østergaard:
2) Flere brugere ser dine sider (pga. Adwords) og du samler derfor "point" hos Google, der forbedre din placering i Google = mere traffik

Den skal jeg lige forstå korrekt. Mener du at fordi man bruger adwords, så stiger ens organiske placeringer, fordi Google belønner en for at bruge penge på adwords, eller hvordan skal den med "point" og placeringer forstås?

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 14:40

lytter lige med ...

Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 14:56

Enten er du ude i noget konspirations teori - Du er way off - Eller også så har jeg misforstået dig utroligt meget.

Søgemaskineoptimering er vigtigt i forhold til synlighed online

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 12
Fra  Keyword ApS. Skrevet kl. 16:15
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas mf.

Jeg havde ellers håbet at jeg ikke behøvet en længere forklaringTongue Tied

Nej, Jeg mener ikke der er en direkte forbindelse mellem brug af penge i Adwords og placering i Google.

Der er dog en inddirekte sammenhæng, som jeg tror alle der beskæftiger sig med Adwords og SEO har observeret.

Mere traffik til en side/site => Mere data om brug af en side/site bliver observeret af Google => Google tester om side/site er mere relevant end de sider/sites der på nuværende tidspunkt har de organiske placeringer. Falder Googles test heldig ud medfører det mere traffik. 

Jeg har personligt set denne forbindelse hvergang, men det kan også være den måde jeg jeg laver Adwords på?

Jeg ville egentlig bare hjælpe Jakob, med at komme videre med hans forretning. Jeg ville gætte på at han har for få søgeord i hans Adwordkonto og han måske har brugt Analytics til at finde de søgeord som som han bruger i Adwords.

Jakob kan du afslører hvor mange søgeord du bruger i Adwords? 

Det ville også være interessant at høre fra andre der har oplevet negativ korrelation mellem traffik fra henholdvis Adwords og Google.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Oct 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Clickmate ApS Skrevet kl. 16:34

Hej Brian

Dit svar stiller nye spørgsmål.

Hvis der er en sammenhæng mellem hvor meget trafik der er på min hjemmeside, og hvilken placering min søgeord kan opnå, hvordan kender google så til denne trafik? Kræver det at man har Google Analytics kørernede på ens side?

Jeg har ca 30 ord i min kampagne i øjeblikket, som alle koncentrerer sig om CRM. I lang de fleste søgeord / sætninger indgår "CRM"

Der hvor mine alarmklokker ringer et at når jeg kan se i analytics at antallet af forespørgsler også falder (ca en halvering), jeg har generelt en meget svingen antal forespørgsler på mine søgeord på trods af at mine placeringer er stabile?

Brugervenligt CRM system på dansk. Tjek det ud, Clickmate CRM, et online SalgsSystem

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 12
Fra  Keyword ApS. Skrevet kl. 20:08
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jakob

Tak fordi du er åben om hvor mange ord du bruger i Adwords.

Jeg ville ikke være bange for at Google baserer særlig meget på de informationer de kan hente i Analytics.

Google henter information en masse steder fra: Chrome, når folk er logget in i Gmail, når de bruger Google eller en af de andre G-service og en masser andre steder fra.

Data bliver også solgt på nettet, så de steder hvor Google skulle have blinde vinkler, så kan de sikkert købe information/data billigt.

Google Analytics er ikke særlig god til at få overblik omkring din organiske trafik. Har du tilsluttet Google webmaster tools? Det er lettere at få et overblik derigennem.

Du kan også gennem Adwords få at vide antal visninger for et søgeord du annoncerer for.

Det er almindeligt at antallet af forespørgsler svinger meget og det plejer placeringerne også at gøre(Google kan godt lide at teste).

Jeg ville ikke bekymre mig særlig meget om en evt. sammenhæng mellem trafikken i Adwords og Google.

Der hvor du kan hente store forbedringer i Adwords og samtidig øge den organiske trafik i Google er ved at målrette. Til det er du nød til at finde nogle flere søgeord. Jeg ville finde en del flere end tusind søgeord før jeg syntes at din Adwordskonto var målrettet.

Hvis det hjælper på nattesøvnen vil jeg gerne se på din Analytics og Adwords.

Jeg håber det kan hjælpe lidt?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)