Hej Jakob
Tak fordi du er åben om hvor mange ord du bruger i Adwords.
Jeg ville ikke være bange for at Google baserer særlig meget på de informationer de kan hente i Analytics.
Google henter information en masse steder fra: Chrome, når folk er logget in i Gmail, når de bruger Google eller en af de andre G-service og en masser andre steder fra.
Data bliver også solgt på nettet, så de steder hvor Google skulle have blinde vinkler, så kan de sikkert købe information/data billigt.
Google Analytics er ikke særlig god til at få overblik omkring din organiske trafik. Har du tilsluttet Google webmaster tools? Det er lettere at få et overblik derigennem.
Du kan også gennem Adwords få at vide antal visninger for et søgeord du annoncerer for.
Det er almindeligt at antallet af forespørgsler svinger meget og det plejer placeringerne også at gøre(Google kan godt lide at teste).
Jeg ville ikke bekymre mig særlig meget om en evt. sammenhæng mellem trafikken i Adwords og Google.
Der hvor du kan hente store forbedringer i Adwords og samtidig øge den organiske trafik i Google er ved at målrette. Til det er du nød til at finde nogle flere søgeord. Jeg ville finde en del flere end tusind søgeord før jeg syntes at din Adwordskonto var målrettet.
Hvis det hjælper på nattesøvnen vil jeg gerne se på din Analytics og Adwords.
Jeg håber det kan hjælpe lidt?