Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fald i søgninger efter start af Adwords, snyder Google??

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob Kvist:

Jeg har nu 2 gange oplevet at efter jeg starter en betalt AdWords kampagne på google, så falder mine organiske søgninger.

Ikke nok med at antalet af henvisninger fra google falder, men også antalet af forespørgsler som man kan se i Google Analytics falder.

Håber ikke mine observationer er rigtig, for det betyder jo at google bevist sænker trafikker fra organiske søgninger for at holde indtjeningen på AdWords.

Er der andre som har gjort samme observationer? 

Hej Jakob.

Det har i så fald været tilfældigheder.

Der er vandtætte skotter mellem organiske søgninger og Adwords.

(Altså udover den sammenhæng, at hvis du annoncerer på søgeord, hvor du også har gode placeringer i Google, kan det ske, at folk klikker på din annonce i stedet for det organiske resultat).

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Oct 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Clickmate ApS Skrevet kl. 11:49

Hej Frank

Jeg håber også et der er vandtætte skotter mellem organiske søgninger og AdWords.

Hvad siger du til de teorier som er oppe i denne tråd om at det skal hjælpe på ens organiske søgninger, over tid, at man har kørt AdWords kampagner?

Nu vil jeg følge trafikken og antal af forespørgsler de næste uger, for at som om der er en sammenhæng

Brugervenligt CRM system på dansk. Tjek det ud, Clickmate CRM, et online SalgsSystem

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob Kvist:

Hvad siger du til de teorier som er oppe i denne tråd om at det skal hjælpe på ens organiske søgninger, over tid, at man har kørt AdWords kampagner?

Jeg siger, at Google vurderer Adwords-annoncer m.m. for sig og organiske resultater for sig. Det giver f.eks. heller ikke hurtigere indeksering at annoncere på Adwords, selvom der også findes spøjse teorier i den retning rundt om på nettet.

Effekt på organiske resultater af Adwords-annoncering skal være afledt. Altså at folk, som finder din side via en Adwords-annonce, efterfølgende linker til dig, omtaler dig på fora/sociale medier osv.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:56

Jakob Kvist:
Nu vil jeg følge trafikken og antal af forespørgsler de næste uger, for at som om der er en sammenhæng

Det kan du ikke se noget ud af overhovedet. Hvis du vil undersøge det skal du have LANGT flere data til rådighed fra mange sites. Den slags undersøgelser er lavet tidligere og viser at der ingen direkte sammenhæng er, hvilket er helt i tråd med det Google selv siger om emnet.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)