Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til CVR registrering!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey!

Nu er jeg blevet alvorligt interesseret i affiliate- og adsense sider, og er næsten færdig med at opbygge første to sider indenfor begge kategorier. NU har jeg så lige et par spørgsmål omkring CVR registrering. Jeg vil gerne have at mine sider skal fremstå så troværdige som muligt, og da jeg ikke har noget at skjule, så vil jeg da gerne have et CVR nummer, som jeg kan placere på min side for at vise overfor besøgende at de godt kan "stole" på mine links ;-) og JA! jeg tror på det! Jeg har bare lige et par spørgsmål:

1.) Hvilken branche skal jeg registrere virksomheden i? Ligenu er jeg registreret under "Reklamebureau"?

2.) Jeg modtager i øjeblikket SU - kan det påvirke mine SU-forhold at jeg opretter en enkeltmandsvirksomhed, eller er det først når jeg begynder at udbetale løn til mig selv, at jeg skal huske at holde øje med fribeløb og satser?

Jeg håber i kan svare på mine rookie-spørgsmål :) ser frem til at jeg en dag vil være i stand til at give tilbage af samme gode hjælp jeg selv har fået herinde!

Ejer https://teleguiden.dk - en sammenligningsside til bredbånd og telefoni. Uddannet datamatiker i 2027.

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 11:42

De er hurtige med svar fra Erhvervsstyrelsen - dette er en del af det svar jeg fik:

"Personligt ejede virksomheder kan kun få et CVR-nummer, hvis de bliver registreret for minimum en pligt som fx moms, lønsumsafgift eller andre afgifter (jf. CVR-lovens § 5, stk. 2)."

Men er det dumt at stifte virksomheden nu så? Jeg har ikke så meget forstand på indberetning af moms osv., og jeg ville hellere beskæftige mig med at bygge mine sider op og skaffe besøgende.

Kan man godt hæve indtægterne fra affiliate-sider uden at skulle indberette noget? Her tænker jeg på bare at overføre beløbet til sin konto - det kan man vel i princippet ikke, uden at skulle indberette noget?

Ejer https://teleguiden.dk - en sammenligningsside til bredbånd og telefoni. Uddannet datamatiker i 2027.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:23

Jeg vil foreslå dig at du kontakter SU-styrelsen og afklarer med dem hvordan du står stille hvis du opretter en enkeltmandsvirksomhed. Måske kan du også læse noget på deres hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)