Hej Amino'er Jeg har længe gået og rådet med tanken om at startet egen wep-shop. Men det er sådan set ikke det vigtige i denne tråd. Jeg har ingen erfaring på selve det at starte og styre en wep-shop. tænkte om ikke der var nogle her ingen der ligesom har været "turen igennem" og derved kan give mig nogle guidelines til hvad det er jeg skal sætte mig ind i og hvad jeg skal få lært. Nogle kurser som i kan anbefalde inden for det med opbygning at wep-shop og daglig drift ting som seo og google adwords er jeg klar over er et vigtigt element i det at drive en E-handel. Alt godt, der kan hjælpe mig igang modtages med smil. på forhånd tak. Nicolai Ø |
Hejsa
I 2006 startede jeg en webshop der solgte lingerie mens jeg studerede for at kombinere teorien jeg lærte med test i dagligdagen. Meget lærerigt og meget dyrt. Mistede vel 30k på det. Men lærte som sagt noget. Her er nogle få tips:
Brænd for de produkter du sælger ellers påvirker det din omsætning.
Lad være med at binde for mange penge i varelager - det dræber din likviditet. Brug kun få penge på varelager men invester dit overskud i det du sælger, i varelageret.
Sørg for at få trafik ind på siden i form af Adwords og SEO og lav en rigtig god søgeordsanalyse. Her er long tail søgeord ekstremt vigtige, på trods af, at der måske ikke er så mange søgninger på dem.
Hvis du har mod på det, så opret en facebook side til din webshop - integrer den evt. ind i Facebook som en applikation. Der findes moduler til wordpress og prestashops. Har ikke selv testet det, men Facebook er genialt til viral marketing.
En måde du kan komme det med at binde for meget i varelaget til livs er, at lave en facebook side og få en fanbase og når du så introducerer et nyt produkt, ligger du 3 varianter op på Facebook siden som fansene skal stemme om. Ved at gøre dette får du viral marketing og indsigt i efterspørgslen ud af denne øvelse, men pas på med at gør det korrekt ift. Facebook's retningslinjer.
Held og lykke
Mvh