Hej, jeg har kigget på templates og fundet et jeg er helt vild med, nu er problemet bare at der står "PrestaShop Compatibility:1.4.6.x" og det er jo en ældre version. Problemet er også, at softaculus ikke har installation for en så gammel prestashop version.
TemplateMonster siger de da gerne vil lave det kompatabilt med nyeste prestashop, hvis jeg altså gider betale dem for det. Jeg synes jo at det må være nok man betaler for template, hmm.
Nogen der ved hvorvidt det vil gå galt at installere et sådan template på den nyeste prestashop verion, eller hvad skal man gøre?
Det kommer helt helt an på hvad der er lavet af funktioner i den template du har købt.
Du kan altid installere den, så er det bare hvor meget der virker, og ikke mindst ikke virker.
Men det kan man så rette temaet til, efter det er installeret. Du skal nok "installere" det ved at uploade det via ftp, for du kan med garanti ikke installere det via modulet.
Den største ændring i templates, skete ved overgangen til 1.5, så jo.... der er dog nok en hel del ting bl.a. i checkout flow du skal ha rettet, men det skal du med dem begge 2
Hvis jeg var dig, vil jeg ikke forsøge med et template til version 1.4.6 installeret på nyeste version af Presta, du får kun mange problemer. Når det er sagt så er Prestashop 1.5.+ stadig med en del fejl og derfor ikke altid så spændende at arbejde med.
Et godt råd er manuelt at installere version 1.4.9 da det tema med stor sandsynlighed godt kan køre på den version som også er en klippefast version.
Hvis jeg var dig, vil jeg ikke forsøge med et template til version 1.4.6 installeret på nyeste version af Presta, du får kun mange problemer. Når det er sagt så er Prestashop 1.5.+ stadig med en del fejl og derfor ikke altid så spændende at arbejde med.
Et godt råd er manuelt at installere version 1.4.9 da det tema med stor sandsynlighed godt kan køre på den version som også er en klippefast version.
Så du siger Prestashop 1.4.9 og så template til version 1.5.0.17 smidt ovenpå?
Linjen skal du sætte ved 1.5, alle themes fra 1.5. og op til prestashop 1.5. og alle under 1.5. til, ja under 1.5.
Forstod blot sådan at du ville have den du var varm på til version 1.4.6.
Under alle omstændigheder så overvej meget om det er nødvendig med version 1.5.+ da den version ikke er stabil endnu.
Nu ved jeg ikke hvor meget du kender til Prestashop, men jeg mener også at versionen under 1.5 er nemmere at arbejde med og dertil findes der stadig også langt flere ekstra moduler.