Du har ret i, at det er en politisk diskussion. Men lige for at svare på den her:
2000 kroner ekstra hver måned, dérfor. Jeg har økonomisk incitament til at ødelægge min forretning, og er parat til at gøre det. Der er ikke, som i gamle dage, en stor skam forbundet med at modtage forsørgelse fra det offentlige. Det er reglen snarere end undtagelsen, at man som studerende modtager SU. Og hvis jeg presser min indtægt 3500 kr ned og modtager SU er jeg vel ikke en større samfundsnasser end ham eller hende, der tjener sine retmæssige 9000 kr på sit deltidsjob i en café og får SU ved siden af ? Mange jobs er jo, så vidt jeg ved, netop indrettet til at aflønne jobtageren indenfor rammerne af SU-fribeløbet, så man lige præcis kan få SU. Hvis der er et problem med disse mennesker, der benytter sig til fulde af SU-fribeløbet må man jo fjerne reglen om et SU-fribeløb. Men igen, det er politik. |
Det er en ren sort zoneMicrostocker:Det lyder også lidt som en gråzone. Jeg kunne vel også sætte mine penge ind på en konto i Schweiz.
Jeg kan godt lide at føle, at jeg BEnytter og ikke UDnytter mulighederne, staten giver mig.

Microstocker:Eftersom jeg ikke kan smide 5000-10.000 til en økonomitroldmand.
En økonomimand til at se om du har nogle udgifter du retfærdigvis kan trække fra ELLER som kan sætte dig igang i VSO og lige lave selvangivelse, når du selv bogfører - og det kan jeg høre på dig du sagtens kan - det vil ikke tage dig megen tid som beskrevet - han koster under 5000 vil jeg mene, og hvis du så via VSO kan tjene 20.000, så er det jo pengene værd, og du har en virksomhed med noget kapital du kan hæve siden?
Du kan søge via freelancer eller agera - der er mange gode herinde - nogen helt ned til 300 kr i timen og jeg lover de når en del bilag i timen :)