Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud: Automatisk daglig backup af dit website (feedback ønskes)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg overvejer at starte en online backup service der automatisk kan tage en komplet backup af et helt website. Der vil være tale om en "rigtig" backup af samtlige filer og database på webhotellet.

Det er jo ganske jævnligt at vi hører om hjemmesider der har fået installeret malware og virus pga. dårlige plugins.

For at systemet kan foretage en komplet backup, skal man som kunde oprette en konto og her angive FTP- og database-login. Dette er første udfordring - ville I være villige til at indtaste disse oplysninger?
Fra kontoen vil man få vist backup historik med mulighed for at downloade en komplet backup fra eksempelvis sidste måned.

Dernæst, vil en sådan service kunne konkurrere med Jeres udbyderes egen backup service? Min erfaring siger mig, at man som kunde sjældent kan få udleveret en backup - de er typisk beregnet til genetablering af hele serveren hvis den bryder sammen. Så hvis man ved et uheld sletter nogle filer, eller får virus på sin Wordpress-installation, er udbydernes backups ikke anvendelige.

Dernæst, hvad ville I være villige til at betale per måned for en sådan service? Jeg forestiller mig at prisen udregnes på baggrund af kundens behov, hvor man kan vælge backup-frekvens (daglig, ugentlig, månedlig), forventet pladsforbrug (500 MB, 2 GB, 5 GB, 10 GB), antal backups i historik: 3, 5, 10, 30.

Hvad siger I til ideen? Vil I bruge servicen, og til hvilken pris?

Jimmy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31

Jeg har en daglig, ugentlig og månedlig backup af alle webhoteller på mine servere, så jeg kan hjælpe mine kunder i tilfælde af det går galt.

Der ud over har kunden mulighed for at tage sin egen backup via kontrolpanelet, så jeg vil mene at din service er overflødig for mine kunder.

Dem som ikke kan få en backup indlæst af deres webhotelleverandør, har typisk valgt et meget billigt webhotel og er typen hvor det er vigtigt om et produkt koster 50 eller 100 kr., så jeg tror ikke de kunder, som kunne ha' gavn af din service, er villige til at betale for et abonnement.

Dit kundegrundlag vil i mine øjne være begrænset til dem der går med livrem og seler.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Modsat Karsten, vil jeg bestemt mene der er et kundegrundlag.

Jeg mener ikke du skal erstatte den daglige backup fra mit webhotel, men erstatte den backup som jeg selv laver via kontrolpanelet. Selvom det er det nemmeste job i verden, for man det bare ikke gjort.

Jeg ville dig mene at man bør kunne vælge ugentlig backup også, til fx. billigere penge.

ftp og database login ville jeg ikke have problemer med at afleverer.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 16:57

Hej Karsten og Boysen.

Tak for Jeres meninger, begge to. Much appreciated :)

Karsten > Dejligt at du yder en anstændig service på dette punkt. Jeg er imidlertid stadig overbevist om at det er svære med de større hosting providere der tilbyder hoteller til de sædvanlige 10-20 kroner om måneden.

Boysen > Helt enig, manuel backup vil aldrig fungere - jeg har praktiseret det i flere år, og gav endelig op her i januar, og fik købt det nødvendige udstyr til onsite og offsite backup af hele baduljen. Alt for ofte glemte jeg det i mange uger af gangen, og det tog typisk en halv time hver gang - unødvendigt arbejde når det kan gøres automatisk.

Har I et bud på hvad en sådan service skal koste? Jeg tænker eksempelvis 10-20 kr. pr. måned pr. webhotel med 2 GB plads (dvs. har man 200 MB data på sit webhotel, har man plads til 10 backups i sin historik).

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:03

Jimmy Thomsen:
Har I et bud på hvad en sådan service skal koste? Jeg tænker eksempelvis 10-20 kr. pr. måned pr. webhotel med 2 GB plads (dvs. har man 200 MB data på sit webhotel, har man plads til 10 backups i sin historik).

Jeg slipper for at lave manuelle backups, samt god samvittighed... 10-20 kr., virker meget billigt, ville ikke have problemer med at betale 50-100 kr. for dette... men en lille beskrivelse og afstemning her på amino, ville når give et bedre billed.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:13

Forfriskende at du er så ærlig. Jeg var nervøs for at folk ville "dumpe" prisniveauet for at skabe en billig service. Det kan være at jeg skal lave en pro-løsning som tager backup dagligt, og en "billig-udgave" der tager backup ugentligt. Så er der noget for begge segmenter af brugere.

Det er nok en god ide med en afstemning når jeg har lidt mere input - så er der noget konkret statistik at binde konceptet op på.

- Tak igen :)

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 18:12

Jimmy Thomsen:
Hvad siger I til ideen? Vil I bruge servicen, og til hvilken pris?

Jeg tror helt sikkert du kan finde et marked for backup som din ide, hvis du griber projektet rigtigt an.

For mit vedkommende kunne jeg forstille mig et behov for min ebutik som følgende:

Backup hver 14.dag

1 Gb

5 i historik

Pris mellem 49-99,- Inkl Moms.

Så vil jeg lave en mail system hvor kunden får en email og sms notifikation hver gang der er udført en backup, med oplysninger om størrelse, antal filer osv. Så når man samligner sine backups kan man se om det er sket en udvikling siden sidste backup f.elk backuppen fylder mere, der er flere filer og hvad nu man kan måle på.

Derudover kan du lave et slags premium abonnement som skal være det dyreste, men tilgengæld har du ubegrænset af alting.

Så det er bare med at gå i gang :-)

Held og lykke med projektet.

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:40

Kender du til servicen myrepono ?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 18:55

Hej Frank.
Tak for opbakningen. Det med e-mail notifikation havde jeg også tænkt på. Det er rart løbende at få en status der indikerer at backup-servicen kører som forventet.
Angående premium-pakke, så vil jeg se at få identificeret en række pakker der dækker de flestes behov.
Tak for feedback :-)

Hej Jørgen.
Nej, jeg kendte ikke myrepono. Tak for tippet. De ser interessante ud. Jeg havde egentlig regnet med at lave min service, så det ikke krævede installation af software på serveren. Men deres tilgang er faktisk nødvendig i mange tilfælde, fordi mange udbydere ikke tilbyder "remote access" til deres MySQL server. Derudover eliminerer den behovet for at jeg har brugernes adgangskoder til FTP og MySQL liggende. Så den tilgang vil jeg i givet fald adoptere.
Tak for hjælpen :) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)