Hej Aminoer. Jeg overvejer at starte en online backup service der automatisk kan tage en komplet backup af et helt website. Der vil være tale om en "rigtig" backup af samtlige filer og database på webhotellet. Det er jo ganske jævnligt at vi hører om hjemmesider der har fået installeret malware og virus pga. dårlige plugins. For at systemet kan foretage en komplet backup, skal man som kunde oprette en konto og her angive FTP- og database-login. Dette er første udfordring - ville I være villige til at indtaste disse oplysninger? Dernæst, vil en sådan service kunne konkurrere med Jeres udbyderes egen backup service? Min erfaring siger mig, at man som kunde sjældent kan få udleveret en backup - de er typisk beregnet til genetablering af hele serveren hvis den bryder sammen. Så hvis man ved et uheld sletter nogle filer, eller får virus på sin Wordpress-installation, er udbydernes backups ikke anvendelige. Dernæst, hvad ville I være villige til at betale per måned for en sådan service? Jeg forestiller mig at prisen udregnes på baggrund af kundens behov, hvor man kan vælge backup-frekvens (daglig, ugentlig, månedlig), forventet pladsforbrug (500 MB, 2 GB, 5 GB, 10 GB), antal backups i historik: 3, 5, 10, 30. Hvad siger I til ideen? Vil I bruge servicen, og til hvilken pris? Jimmy |
Jeg har en daglig, ugentlig og månedlig backup af alle webhoteller på mine servere, så jeg kan hjælpe mine kunder i tilfælde af det går galt.
Der ud over har kunden mulighed for at tage sin egen backup via kontrolpanelet, så jeg vil mene at din service er overflødig for mine kunder.
Dem som ikke kan få en backup indlæst af deres webhotelleverandør, har typisk valgt et meget billigt webhotel og er typen hvor det er vigtigt om et produkt koster 50 eller 100 kr., så jeg tror ikke de kunder, som kunne ha' gavn af din service, er villige til at betale for et abonnement.
Dit kundegrundlag vil i mine øjne være begrænset til dem der går med livrem og seler.