Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg besøgende på min blog?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Fra  www.kbhvandski.dk Skrevet kl. 04:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

For ikke meget lang tid siden gik jeg igang med at skrive en bloghttp://kbhvandski.blogspot.dk/ 

Den er ikke så vild endnu, men jeg arbejder med, at få skrevet en masse artikler, så jeg ofte kan opdatere den med nye guides o.a.

Er der noget specielt jeg skal gøre for at få den ud i verdenen?

Fra Næstved
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 54
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 05:43

Det nemme svar er gode artikler med de rigtige søgeord + godt indhold så de besøgende bruger tid på siden, og vender tilbage til den, det er også godt i Google sammenhæng = flere besøgende.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 13
Fra  www.kbhvandski.dk Skrevet kl. 07:23

rigtige søgeord = de etiketter jeg sætter på mine indlæg ikke?

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 07:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg svarede på stort set det samme i tråden her forleden: http://www.amino.dk/forums/t/185711.aspx

Jeg skrev:
Min søster har en meget velbesøgt blog. Hun får ofte spørgsmål fra virksomheder (og privatpersoner) om, hvordan hun får så mange læsere, og opskriften er, så vidt jeg har forstået et stærkt koncept, som du virkelig brænder for.

Spørg dig selv: Hvorfor vil du lave en blog? Hvorfor gør den verden bedre?

Hvis du ikke virkelig brænder for din grundidé, kommer du nemlig ret hurtigt til at kaste op over at skulle skrive 1-3 indlæg om dagen. For hyppige opdateringer er selvfølgelig også vigtigt. Derfor skal du bruge tid på at analysere dig frem til et stærkt koncept, som kan holde - og som du kan holde ud, at holde dig til! :)

De bedste blogs er personlige, så stamlæserne efterhånden føler, at de kender bloggeren. Men skeln mellem personlig og privat.

Derudover skal du være gavmild og give læserne meget mere, end de forventer at få. Det kan være humor, kloge ord, opskrifter eller andet, som giver læserne nytteværdi.

Skriv godt og vinkl dine indlæg skarpt. Sørg for at hvert indlæg handler om en ting - og kun om den ene ting. Hvis du fx laver en blog om køkkenhaven, kan du lave et indlæg om havesakse, hvor du tester forskellige sakse af og kommer med din anbefaling til hvilken, der virker bedst til hvad. Det vil handle om havesakse fra start til slut.

Skriv i et levende sprog uanset om du blogger om politik eller heste, og drys gerne lidt sprogblomster ud over det hele.

Er dit indlæg godt nok, vil mange linke til det, og sker det, kommer du højere op i søgemaskinerne.

Tag også stilling til, hvor meget skjult reklame, du vil byde dine læsere. Personligt er jeg meget på vagt overfor skjult reklame i blogs, og det er ikke noget, der lokker mig tilbage eller får mig til at linke til det.

Måske kan du få lidt inspiration af at se på de mest læste blogs i DK:
http://www.blogtoppen.dk/da/home

Jeg ved ikke, om WordPress eller blogger er bedst, men hvis jeg skulle starte, ville jeg vælge WordPress, som jeg har erfaring med, og som jeg synes er et fantastisk blog- og CMS-værktøj. Det samme siger min søster, der dog ikke vil skifte nu, hvor hun er så læst og ligger så godt i søgemaskinerne.

Forbered dig på, at det er et stort arbejde, at lave en succesrig blog.

God arbejdslyst!

Desuden kom Sannie med det her link til en rigtig god artikel:

http://www.jeffbullas.com/2013/01/23/7-signs-you-are-not-a-good-blogger/

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 08:36

Som andre skriver er SEO en rigtig vigtig ting - men husk også at dele siden blandt dit netværk, på twitter og facebook og få folk til at dele dit link.

Søg på google efter forums med samme emne og vær aktiv derinde, med et link i signaturen. :-)

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 13
Fra  www.kbhvandski.dk Skrevet kl. 09:44

Der er ikke ret mange forums og blogs om vandski og wakeboard. Eller er det bare mig som ikke kan finde dem?

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 11:58

Tror du skal lede på det amerikanske marked. Der er en meget udbredt blogkultur i USA, og lige med dit emne, tror jeg, ikke du kan finde meget inspiration af andre danske blogs. Men måske er der en om faldskærmsudspring eller en anden nichesport, som du kan blive inspireret af.

Fra Næstved
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 54
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 14:29

Jo f.eks. :-)

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 14:51

Denise Conradi:
Der er ikke ret mange forums og blogs om vandski og wakeboard. Eller er det bare mig som ikke kan finde dem?

Bådforum = vandski og wakeboard forum Big Smile   og dem er der i hvertfald rigeligt af mener også der er vandski grupper på bådgallerie.dk 

jeg er selv helt grøn i SEO men ville da starte med at oprette en masse google underretninger  på ord som vandski og wakeboard og hvad du ellers kan komme på når du så får underretninger på mailen er det vel bare med at få smidt en tekst og et link 

hvis det er en mulighed og hvis du ikke har gjordt det allerede så lav nogle fede video klip og smid dem på en youtube kanal og vis dem på bloggen søgeresultater med video hitter maks   

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53

Hvis der er andre blogs der skriver om det samme som dig eller en blog der har den samme målgruppe som din, så kan du besøge dem og lægge nogle kommentar til deres indlæg, hvor du til slut så kan skrive "mvh "dit navn" + link til din blog" eller måske i din kommentar ligefrem opfordre til at man besøger din blog, alt efter hvad der er mest passende.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)