Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan driver man en succesfuld blog?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Må indrømme "advarslen" herover om at indlæget kan findes via google lige fik mig til at tænke mig om en ekstra gang inden jeg her flasher min uvidenhed - men ok, ud fra devisen "der findes ikke dumme spørgsmål" vover jeg pelsen og spørger:

Hvordan drives en succesfuld blog?

Hvor skal den ligge - på eget domæne eller en ekstern portal?

Hvilket format er bedst - Wordpress, blogger ...?

Hvordan finder man overhovedet blogs?

Og hvad skal jeg gøre for at få masser af læsere?

Do's and don'ts, please :-)

På forhånd tak -

Sannie

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 13:17

Hejsa Smile

Start med at læse denne artikel. Den svarer på de fleste af dine spørgsmål.

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 13:19

Og jeg ville klart anbefale dig at købe et webhotel og derigennem et domænenavn. Langt de fleste webhoteller har WordPress installationer (tager 5 min). Vælg et design og skriv skriv skriv Smile

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:44

For at have en succesfuld blog er det vigtigt at du skriver om noget der for det første er nogen der gider læse om. Og her er det vigtigt du finder et eller flere emner som du selv brænder for og har en viden om.

Jeg vil personligt anbefale WordPress på dig eget domæne. Det er nemt at sætte en standard WordPress installation op. Nogle webhoteller har endda "1-click-install". Så køb et webhotel hos eks. vis. www.unoeuro.com, og så kan du sikkert få en Amino til at sætte WP op for næsten ingen penge.

Blogs kan du finde på Google (og Facebook, Twitter etc.). Lave nogle søgninger på ord/sætninger som er relateret til de emner du gerne vil blogge om, og lav lidt research på hvad der ellers findes af blogs inden for dit emne. Brug evt. Google's blog search: http://www.google.dk/#q=lars+bachmann&hl=da&safe=off&tbo=d&source=lnms&tbm=blg&fp=febb8947bc304db6

Når du starter din blog, kan der godt gå lang tid før du får en masse læsere. Men det er bare at holde modet oppe og skrive nogle gode blogindlæg. Brug også tid på at besøge relaterede blogs og deltag aktivt på andres blogs (kommenter etc.).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:32

Ja, det er en god artiklel, der har jeg været forbi før ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34

Har allerede eget domæne - www.sannieburen.dk - og mit webhotel understøter wordpress. Men hvorfor er det bedre at bruge wordpress - hvad er argumenterne?

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 14:38

WordPress er gratis, bliver løbende opdateret, der findes et hav af gode gratis plugins, masser af flotte temaer, søgemaskinevenligt, brugervenligt og der er altid hjælp at hente på nettet da så mange bruger WordPress Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 00:46

Jeg vil også varmt anbefale dig at benytte wordpress.org på dit eget domæne - IKKE at forveksle med wordpress.com

Det er vigtigt med hyppige opdateringer - jeg blogger normalt 1 gang pr dag, så mine læsere altid kan forvente at finde nyt indhold når de vender tilbage.
Det tager lang tid at opbygge mange faste læsere. Men du kan sørge for, at folk finder dig, ved at kommentere på andre blogs om samme emne. Husk dog altid at skrive seriøse kommentarer, frem for bare at fiske efter nye besøgende.

Derudover kan du tilbyde andre at gæsteblogge hos dem - det er en rigtig god måde, at vise at du har noget på hjertet - og at blive vist frem for et nyt publikum :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:56

Tak for svar :-) Mange anbefaler wordpress, det er nærmest et enstemmigt kor - men for mig ser det ud til jeg kan få det samme hos f.eks. blogger (som jeg kender) ... Så igen: Hvorfor netop wordpress - og hvorfor wordpress.org? (og hvad er forskellen?)

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 01:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min søster har en meget velbesøgt blog. Hun får ofte spørgsmål fra virksomheder (og privatpersoner) om, hvordan hun får så mange læsere, og opskriften er, så vidt jeg har forstået et stærkt koncept, som du virkelig brænder for.

Spørg dig selv: Hvorfor vil du lave en blog? Hvorfor gør den verden bedre?

Hvis du ikke virkelig brænder for din grundidé, kommer du nemlig ret hurtigt til at kaste op over at skulle skrive 1-3 indlæg om dagen. For hyppige opdateringer er selvfølgelig også vigtigt. Derfor skal du bruge tid på at analysere dig frem til et stærkt koncept, som kan holde - og som du kan holde ud, at holde dig til! :)

De bedste blogs er personlige, så stamlæserne efterhånden føler, at de kender bloggeren. Men skeln mellem personlig og privat.

Derudover skal du være gavmild og give læserne meget mere, end de forventer at få. Det kan være humor, kloge ord, opskrifter eller andet, som giver læserne nytteværdi.

Skriv godt og vinkl dine indlæg skarpt. Sørg for at hvert indlæg handler om en ting - og kun om den ene ting. Hvis du fx laver en blog om køkkenhaven, kan du lave et indlæg om havesakse, hvor du tester forskellige sakse af og kommer med din anbefaling til hvilken, der virker bedst til hvad. Det vil handle om havesakse fra start til slut.

Skriv i et levende sprog uanset om du blogger om politik eller heste, og drys gerne lidt sprogblomster ud over det hele.

Er dit indlæg godt nok, vil mange linke til det, og sker det, kommer du højere op i søgemaskinerne.

Tag også stilling til, hvor meget skjult reklame, du vil byde dine læsere. Personligt er jeg meget på vagt overfor skjult reklame i blogs, og det er ikke noget, der lokker mig tilbage eller får mig til at linke til det.

Måske kan du få lidt inspiration af at se på de mest læste blogs i DK:
http://www.blogtoppen.dk/da/home

Jeg ved ikke, om WordPress eller blogger er bedst, men hvis jeg skulle starte, ville jeg vælge WordPress, som jeg har erfaring med, og som jeg synes er et fantastisk blog- og CMS-værktøj. Det samme siger min søster, der dog ikke vil skifte nu, hvor hun er så læst og ligger så godt i søgemaskinerne.

Forbered dig på, at det er et stort arbejde, at lave en succesrig blog.

God arbejdslyst!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)