Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tør du, kan du, vil du (lave prestashop webshop 1.5 design m.m) og måske blive verdenskendt i Danmark og senere udlandet?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle

Jeg er netop vendt tilbage fra en tur i på landet her i Marokko, nærmere betegnet ved foden til Atlas bjergene. Der besøgte min kone og jeg et kvinde cooperativ der knoklede for dagen og vejen ved at flække nødder der indeholder mandler til brug for produktion af argan olie.

De arbejder for en løn der svarer til omkring dkk 24 om dagen i dette kooperativ, og dem der sender dem råvarer de arbejder med betaler således mindre end minimumslønnen for dette arbejde.

Sædvanen tro blev der taget rigtigt godt imod os, og vi blev der 1½ time og snakkede og drak té. Det er ingen hemmlighed her i Marokko at der er nogle der knokler mange timer for ingen penge i forhold til den vestlige verden, for leveomkostningerne er også langt lavere. Men disse kvinder starter kl. 04.00 og slutter kl. 18.00 for at tjene deres dagsløn. Det skal siges at ingen beklager sig, men den kvinde der ledede kooperativet kunne godt ønske sig at kvinderne kunne tjene mere end blot opretholde penge til dagens fornødenheder.

Det parakdoksale i dette kooperativ er, at kvinderne (en del af dem) har arvet farme hvor der gror et produkt som mange kvinder anvender, men de har ikke afsætningskanalerne til eksport eller viden omkring det, og prisen de kan opnå ved at sælge til det lokale marked er minimal, og derfor har de ikke rigtigt nogen mulighed for at tjene på deres afgrøder, men må arbejde til en meget lav dagsløn for andre.

Det skal siges, at nedenstående ønske om samarbejde intet har med argan olie eller kaktus olie at gøre, som vi selv producerer her i Marokko.

Nå men til sagens kerne.

OBS - jeg vil ikke til andre end kernen af folk der er interesseret afsløre produktet, og dette alene af den grund at der ikke er andre der skal stjæle produktet/konceptet.

Ideen er at lave en webshop der starter op med salg i DK af dette produkt som er et produkt der sælges en del af til både privat og professionelt brug. Produktet har en typisk udsalgspris på dkk 49.00. Den del er der ikke meget nyt i.

Det vi gerne vil er, at tilbyde produktet billigt, for det kan lade sig gøre, og sælge det som 2 forskellige produkter, et produkt til X dkk og samme produkt som fairtrade til X+5 dkk, hvoraf de 5 er inkl. moms og derfor skal denne fratrækkes og dermed sende dkk 4 per enhed afsted til de kvinder i kooperativet, naturligvis for de kunder der vælger at betale dkk 5 ekstra.

Vi vil i forvejen betale 30% over normalprisen for produktet og det kan stadigvæk sælges ca. 40% billigere i DK end konkurrenterne. Det er et 100% naturligt produkt og det har flere anvendelsesmuligheder. De kvinder der bruger produktet køber mindst 6 gange om året.

Vores bidrag her lokalt er at betale en højere pris for varen, for den lokale pris afspejler ikke produktets værdi både i forhold til kvalitet samt pris udenfor Marokko. Vi vil forestå eksporten, kontakten, videoer lokalt og andet lokalt markedsføring for at fremme dette koncept og arbejde for at det kan brede sig til andre produkter som fremstilles billigt her og sælges dyrt i udlandet.

Vi søger følgende:

1. En/Nogen der kan programmere/designændre i PrestaShop 1.5

2. En/nogen der kan lave et design der sparker røv og afspejler budskabet.

3. En/nogen der kan sende pressemeddelelser og sparke opmærksomhed ind i projektet.

Vi har: Hostingen og betalingsgateway med kreditkort/dankort

Hvad får man så ud af at lave en gratis webshop specialdesignet til dette formål?

Man får muligheden for meget opmærksomhed og konstant eksponering overfor kunderne i webshoppen, som senere kan udvides med andre produkter i kategorien og dermed igen øget eksponering, samt være med til at forberede en internationalisering af konceptet med dette produkt.

Hvis og når projektet spænder af, vil vi lokalt gøre opmærksom på det via ambassaden (som vi har gode forbindelser hos) og fremadrettet måske arbejde på at søge fonde i udlandet/samt lokale og få bidrag/støtte der kan være med til at finansiere tilsvarende projekter indenfor forskellige brancher hernede og dermed indføre reel fairtrade som der faktisk ikke eksisterer meget af hernede, selvom om nogle producenter f.eks. hævder det omkring argan olie, så kan jeg med sikkerhed sige at det er ikke eksisterende, eller også er det ganske godt skjult for offentligheden.

Nogle vil med rette spørge, jamen hvad med fortjenesten på salg af produktet? Jamen fortjenesten (selvom produktet markedsføres 40% billigere) vil blive brugt til konsolidering samt eventuelt udvidelse af produktsortiment samt udvikling af nye 100% naturlige produkter som det første. Som det næste vil der naturligvis blive betalt for de ydelser der fremadrettet leveres af de partnere der var med til at realisere dette projekt.

Er det noget for nogle af de ressoursestærke Aminoer, eller skal vi søge midler via andre først og så betale for det (tror bare ikke det giver så meget genklang i pressemeddelelserne)

Skriv venligst en PB eller her i tråden, og meget gerne med referencer der eventuelt dokumenterer at man er istand til at være med til at løfte opgaven.

Fortsat god aften

Køb ren argan olie her

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor skal det laves i PrestaShop 1.5 som er smækfyldt med fejl? Beklager, har ikke læst din lange tråd, så blot overskriften.

Byg shoppen i version 1.4.9 i stedet. Jeg sætter rigtig mange PrestaShops op, og du får sikkert en masse gode tilbud her i tråden, men min bedste anbefaling er, at du går efter en, der vil løse den i en stabil version, og det er ikke version 1.5 endnu.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:00

Presta:

Hvorfor skal det laves i PrestaShop 1.5 som er smækfyldt med fejl? Beklager, har ikke læst din lange tråd, så blot overskriften.

Byg shoppen i version 1.4.9 i stedet. Jeg sætter rigtig mange PrestaShops op, og du får sikkert en masse gode tilbud her i tråden, men min bedste anbefaling er, at du går efter en, der vil løse den i en stabil version, og det er ikke version 1.5 endnu.

Nu har jeg ikke umiddelbart bemærket de store problemer med 1.5.3 men jeg er fuldt ud bekendt med din ekspertise på området og tager med takke din information til efterretning. Version er i øvrigt ikke det altafgørende :)

Håber ikke der kommer tilbud, for priser kan ikke rigtigt bruges til noget :) Hvis det skulle laves for egen regning, så ville det være et tilrettet template, og det kan man også fint, men så fiser luften lidt ud af ballonen og jeg/vi har ikke tid til at klare det hele :)

Køb ren argan olie her

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 00:00

dobbelt post

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:10

Presta:

dobbelt post

Kan det betyde en ½ pris på en plus pakke for Presta hos dig?

Spøg til side, men ret beset ville det så ikke være et godt projekt for dig at deltage i?

Har dette theme fra tidligere som jeg ikke har brugt http://www.templatemonster.com/prestashop-themes/37485.html men som er til 1.4.6.

Køb ren argan olie her

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 10:23

BusinessMaroc:
Spøg til side, men ret beset ville det så ikke være et godt projekt for dig at deltage i?

Tak for tilliden.

Jeg har desværre ikke råd til at arbejde gratis, og jeg ser ikke ikke lige helt lyset i den lovede eksponering - altså hvordan dit salg af dine produkter, skulle kunne bidrage med noget til mig:-(

Bortset fra det, så er jeg booket med opgaver til marts måned.

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 11:13

Dit projekt lyder yderst interessant, men ville du selv arbejde gratis hvis du boede her i DK, hvor alt koster??

Hvis du nu gerne ville arbejde gratis, mangler jeg en rengørings-assistent..... (ironi)

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:45

StenKrog:

Dit projekt lyder yderst interessant, men ville du selv arbejde gratis hvis du boede her i DK, hvor alt koster??

Hvis du nu gerne ville arbejde gratis, mangler jeg en rengørings-assistent..... (ironi)

Jeg har skam arbejdet meget gratis da jeg var i DK, blandt andet her på Amino og for venner der har brugt min ekspertise. Og i øvrigt ser jeg det ikke som at arbejde gratis, men som at give noget til andre som de kan få meget ud af på sigt, så jeg ser det mere som en donation, som principielt er fradragsberettiget :)

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 11:46

Verdenskendt i Danmark? Kan man det? :) 

- They say life is a Battlefield? I say; Bring it on! 

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:57

Presta:
Jeg har desværre ikke råd til at arbejde gratis, og jeg ser ikke ikke lige helt lyset i den lovede eksponering - altså hvordan dit salg af dine produkter, skulle kunne bidrage med noget til mig:-(

Det er ærgeligt du ikke finder eksponering i pressemæssig sammenhænge interessant samt vedvarende eksponering overfor kunder nationalt som internationalt som havende en værdi. Og i øvrigt er donationer fradragsberettigede :)

Det kan være jeg ikke har gjort det tydeligt nok, der er som sådan ikke tale om mine produkter, men om produkter fra et kooperativ. Hvor der havner en fortjeneste som bruges på videreudvikling af projektet og efterfølgende internationalisering. Ligesom jeg ovenfor angiver vil der søges midler til den videre udvikling, således at det kan iværksættes i andre sektorer for folk der ikke tjener så meget og som har brug for indtjening, herunder tekstiler, lædervarer og mange andre ting.

Tænk over det, du kan være med til at gøre en forskel, for noget som skatteyderne er med til at betale og støtte et projekt som kan give dig mange timers lønnet arbejde fremadrettet da du jo er selvskrevet til at varetage Presta opgaverne. Og i Presta communitiet kunne det også skabe en del respekt og marketing, da jeg er sikker på at PrestaShop vil anvende det som en case.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)