Den bedste måde at ændre holdningen på er at udbrede budskabet og træne befolkningen i at reagere, når der sker noget så voldsomt, så man ved hvad man skal gøre fx ved at holde foredrag i skoler for unge. Folk er forskellige - mange også unge og fuldvoksne mænd stivner af angst. De lærte ikke lektien af mobberen i skolegården, hvis budskab egentlig er - jeg slår dig, hvis jeg ikke må slå dig. Så du kan ligeså godt være den næste på listen af tilfældige ofre eller nogen du kender så gør noget og slå dig sammen med andre. Et trick jeg har brugt er fx at pege på mænd i lokalet og sige til dem: Rejs dig lige - så står vi pludselig syv mænd overfor én skiderik som er ved at slæbe en pige væk og så kommer der andre boller på suppen og de slipper grebet uden man behøver bruge magt/nødværge - og selv risikere at få en sag på halsen. Det er sgu for pinligt for de fleste mænd at blive peget ud af en fyr som åbenlyst vil stoppe noget som er forkert og tør gøre noget ved det ikke at rejse sig op og det bliver nemmere og nemmere des flere der rejser sig. Og psykopaten aner sgu ikke om de er mine venner - han ser bare syv mænd der kigger på ham, mens han er i gang med noget som bare ikke er ok. Ellers må man filme eller bare overvære tingene så man kan fortælle hvad der er sket bagefter, det er meget meget ubehageligt, men det næstbedste du kan gøre, hvis du ikke kan eller tør gribe ind. Med hensyn til at spille helt overfor fyre der banker deres egne kærester offentligt så er det stort set spild af tid at gøre noget ved det er min erfaring. Pigerne går tilbage igen og det er et mønster i deres forhold. Det med at blande racisme ind i debatten forstår jeg ikke anden pointe i andet end der endnu en gang skal tærskes langhalm på indvandrere. Jeg synes det har gjort lige ondt når jeg har fået en på hatten af etniske danskere og nogen jeg tror var arabere. Muligt at der er flere med indvandrerbaggrund som bliver knaldet, sidst jeg talte op var det noget i stil med 95-98% af alle med indvandrerbaggrund IKKE havde en dom. Så selv om tallet er nok så signifikant større for indvandrere så er det heller ikke i indvandrerkredse en ønsket minoritet. Buschaufføren i Tingbjerg gider sgudda heller ikke få en på hatten fordi han går ud efter kl. 22. Og den medicinstuderende unge mand med indvandrerbaggrund som en ex kender der bliver stoppet 2 gange om ugen af politiet bare fordi han er brun og er på Nørrebro synes jo heller ikke det er fedt at blive slået i hartkorn med bander han intet har at gøre med. |
kaffedrikker:Ellers må man filme eller bare overvære tingene så man kan fortælle hvad der er sket bagefter, det er meget meget ubehageligt, men det næstbedste du kan gøre, hvis du ikke kan eller tør gribe ind.
Hvis de tager dig i at filme, så får du helt sikkert også en røvfuld, så det svarer fuld ud til at gribe ind.
kaffedrikker:Det med at blande racisme ind i debatten
At lave stramninger over for befolkningsgrupper, som ikke vil følge dansk lov, er ikke rasisme.
kaffedrikker:Og den medicinstuderende unge mand med indvandrerbaggrund som en ex kender der bliver stoppet 2 gange om ugen af politiet
Han ville jo helt klart få gavn af der blev tyndet ud i kriminaliteten, da han så ville slippe visitationszoner, som bliver oprettet med det formål at fjerne våben fra gaden.