Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PINLIGT Danmark!! Håber I vil dele linket, så de kan få deres straf..

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

- They say life is a Battlefield? I say; Bring it on! 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 10:25

Nyheden er da på TV2, så der er da nogen der "siger" noget i sagen.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 10:38

Hurra for at vi danmark har en retfærdig retssystem.
Jeg kan sådan set godt forstå at folk omkring ik tør gribe ind af frygt. Men spørgsmålet er om vi kan være det bekendt ?

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 10:57
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Nå vi som mennesker i flok ser noget som vi burde reagere på, så sker det at vi mister vores handlekræft fordi vi bliver i tvivl om vores position i flokken. Det er bevist og kaldes for bystander effekten.

Det er rigtig ærgerligt når der er så mange med i bussen, at ingen reagere. Jeg forventer ikke at en enkelt blander sig, men de er trods alt flere end gerningsmændende, i det mindste kunne de havde ringet 112 samt givet chaufføren besked. 

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 11:02

Helt enig. Det er pinligt, at folk ikke griber ind. Og det er desværre blevet mere og mere udbredt, at bare kigge den anden vej. Jeg husker det som at folk ALTID greb ind, da jeg var barn. Men måske er det bare romantik..

Til gengæld er det også min fornemmelse, at nogle andre værdier begynder at spire ovenpå finanskrisen. Mere omsorg og hensyntagen. Og mere opmærksomhed på utilgivelig konfliktsky adfærd. Ikke kun fra medierne, men også i personlige handlinger fra almindelige mennesker. Det er dit indlæg her fx et udtryk for, og jeg tror, det hjælper. Så respekt for det Nønne, :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 11:04

Nønne:

Jeg er rystet - Vi kommer op i det røde felt, når en kvinde bliver voldtaget i en bus i Indien, men når der sker noget i vores egen land, tør ingen så meget som sige en lyd.. ØV, hvor flovt!!

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-63381209:fyldt-bus-så-passivt-til-mens-dreng-fik-bank.html?opengraph

Jeg så godt klippet, og jeg er lige som dig forundret over at en bus med ADSKILLIGE passagerer vælger at sidde og se passivt til? Der må da have været bare en smule råben og skrigen.

Selv har jeg oplevet det to gange - den ene gang kom to fortabte alkoholikere op at toppes, de blev smidt af bussen, men ingen passagerer (inkl. mig selv) gjorde noget.

Anden gang sad en ældre, engelsk mand i et s-tog, og syntes han skulle have sig en smøg. Det blev påpeget af en anden mand, der fik "fuck you!" kastet tilbage i ansigtet. Det fandt han sig selvfølgelig ikke i, og tog fat om skulderen på ham for at få ham til at slukke smøgen. Det fik den rygende englænder til at stikke ham en lige højre, og råbe og skrige. Dér tilkaldte jeg politiet, som steg på ved næste station (2 min. efter)

Jeg tror det handler om at mange ikke aner hvad de skal gøre, og ikke selv har lyst eller mod på at risikere liv og lemmer for at spille helt i to minutter. Hvad skal man i øvrigt stille op med fire af sådanne typer? De er jo kun ude på ballade, og hvis flere havde rejst sig havde det muligvis eskaleret til noget endnu værre. Man aner jo heller ikke om de er sådanne typer bærer kniv for at kompensere for en mangelvare i deres underbukser :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:20
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Øv, bøv, ja, der rammer du noget centralt.

Jeg ved ikke, hvordan jeg ville reagere, hvis jeg sad i situationen, og jeg tror heller ikke, at du ved, hvordan du selv ville reagere. Intensioner og erklæringer er nemme, men handling er noget andet.

Men det er godt, at du tager emnet op, for kun ved at tage det op, kan vi begynde at gøre noget ved vores reaktionsmønstre.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:23

Det sker fra tid til anden og det er let, at blive provokeret af den slags billeder..  men når alt kommer til alt, så handler meget få mennesker i den slags situationer - og tænker først og fremmest på sig selv.. 

Man ved som "tilskuer" sjældent, hvad der går forud...  Ville du afbryde et slagsmål, hvis det var en pædofil mand, som blev tævet af en far?

Jeg husker, da jeg lige flyttede til Vestbro, hvor en mand tæver løs på en narkoman - Narkomanen har netop begået indbrud i manden lejlighed og slået et af hans børn, før han flygtede afsted...  Før man overhoved får dæmpet situationen ned, så kender man ikke hele historien. 

Folk hjælper ikke hinanden - hvorfor skal man så hjælpe andre?  

">

">

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:
Folk hjælper ikke hinanden - hvorfor skal man så hjælpe andre?  

Lige præcis DER har vi problemet. Nogle skal starte med at hjælpe og hvorfor vente på andre?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 11:38

Jeg har altid trådt til, når jeg har overværet vold.. Velvidende at det kan koste mig både verbale- og fysiske øretæver.. Der er dog heldigvis aldrig sket mere, end trusler og bandeord! Jeg mener, at man er medskyldig hvis man intet gør. Det er ikke sikkert at man vil/tør sige noget, men man kan i det mindste kontakte politiet!

Jeg reagerer også, fordi jeg nok har været i den naive tro at andre folk også ville hjælpe.. 

Jeg har en sjælden gang i mellem, ramt af økonomisk fornuft, taget natbussen hjem. (Det er ikke for sjov, når man er en pige alene i stilletter, skulle jeg hilse at sige!! ;) )

Jeg har måtte stikke af fra ubehagelige mænd, der mente at de skulle sidde ved siden af mig, så de kunne vente på at jeg trykkede stop - og stige af bussen med mig. Jeg har dog følt mig tryg, velvidende at der var andre mennesker i bussen.. Nu fortsætter jeg klart med taxa!! 

- Så jeg håber, at man måske kan rykke lidt til folk, ved at sætte fokus på det! 

- They say life is a Battlefield? I say; Bring it on! 

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)