Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PINLIGT Danmark!! Håber I vil dele linket, så de kan få deres straf..

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Den bedste måde at ændre holdningen på er at udbrede budskabet og træne befolkningen i at reagere, når der sker noget så voldsomt, så man ved hvad man skal gøre fx ved at holde foredrag i skoler for unge. Folk er forskellige - mange også unge og fuldvoksne mænd stivner af angst. De lærte ikke lektien af mobberen i skolegården, hvis budskab egentlig er - jeg slår dig, hvis jeg ikke må slå dig. Så du kan ligeså godt være den næste på listen af tilfældige ofre eller nogen du kender så gør noget og slå dig sammen med andre.

Et trick jeg har brugt er fx at pege på mænd i lokalet og sige til dem: Rejs dig lige - så står vi pludselig syv mænd overfor én skiderik som er ved at slæbe en pige væk og så kommer der andre boller på suppen og de slipper grebet uden man behøver bruge magt/nødværge - og selv risikere at få en sag på halsen. Det er sgu for pinligt for de fleste mænd at blive peget ud af en fyr som åbenlyst vil stoppe noget som er forkert og tør gøre noget ved det ikke at rejse sig op og det bliver nemmere og nemmere des flere der rejser sig. Og psykopaten aner sgu ikke om de er mine venner - han ser bare syv mænd der kigger på ham, mens han er i gang med noget som bare ikke er ok.

Ellers må man filme eller bare overvære tingene så man kan fortælle hvad der er sket bagefter, det er meget meget ubehageligt, men det næstbedste du kan gøre, hvis du ikke kan eller tør gribe ind.

Med hensyn til at spille helt overfor fyre der banker deres egne kærester offentligt så er det stort set spild af tid at gøre noget ved det er min erfaring. Pigerne går tilbage igen og det er et mønster i deres forhold.

Det med at blande racisme ind i debatten forstår jeg ikke anden pointe i andet end der endnu en gang skal tærskes langhalm på indvandrere. Jeg synes det har gjort lige ondt når jeg har fået en på hatten af etniske danskere og nogen jeg tror var arabere.

Muligt at der er flere med indvandrerbaggrund som bliver knaldet, sidst jeg talte op var det noget i stil med 95-98% af alle med indvandrerbaggrund IKKE havde en dom. Så selv om tallet er nok så signifikant større for indvandrere så er det heller ikke i indvandrerkredse en ønsket minoritet. Buschaufføren i Tingbjerg gider sgudda heller ikke få en på hatten fordi han går ud efter kl. 22.

Og den medicinstuderende unge mand med indvandrerbaggrund som en ex kender der bliver stoppet 2 gange om ugen af politiet bare fordi han er brun og er på Nørrebro synes jo heller ikke det er fedt at blive slået i hartkorn med bander han intet har at gøre med.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:43

kaffedrikker:
Ellers må man filme eller bare overvære tingene så man kan fortælle hvad der er sket bagefter, det er meget meget ubehageligt, men det næstbedste du kan gøre, hvis du ikke kan eller tør gribe ind.

Hvis de tager dig i at filme, så får du helt sikkert også en røvfuld, så det svarer fuld ud til at gribe ind.

kaffedrikker:
Det med at blande racisme ind i debatten

At lave stramninger over for befolkningsgrupper, som ikke vil følge dansk lov, er ikke rasisme.

kaffedrikker:
Og den medicinstuderende unge mand med indvandrerbaggrund som en ex kender der bliver stoppet 2 gange om ugen af politiet

Han ville jo helt klart få gavn af der blev tyndet ud i kriminaliteten, da han så ville slippe visitationszoner, som bliver oprettet med det formål at fjerne våben fra gaden.

Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:20
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Jer danskere skulle have en bombe i hovedet.. Det var sådan nogle som jer som var ku klux klan medlemmer..
Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 15:20

Karsten - ja, man kan få en røvfuld og hvis man ikke vil tage den chance for fx at aflede dem og forhindre dem i at fortsætte mishandlingen, så må man jo bare stå og se hvis man heller ikke tør ringe til politiet  - jeg opfordrer bare til at gøre, hvad man kan og tør. Så hank op i bollerne og gør noget ved det.

Jeg har ikke nævnt ordet racisme - det kan dårligt blive mere forbudt fx at voldtage nogen end det er i dag - og jeg kan ikke se, hvordan man kan gøre noget mere forbudt for en befolkningsgruppe end en anden, når det allerede er ulovligt for alle.

Hvis man har dansk pas så bliver man i landet og ellers er det ud, hvis det ellers kan lade sig gøre at få 'hjemlandet' til at tage deres statsborger hjem - det har de som regel ikke lyst til at hjælpe med. Danmark kører samme politik - danskere i udlandet skal ikke regne med den helt store indsats for at få dem overflyttet til Danmark..

Jeg kender ikke selv den unge medicinstuderede mand, men jeg ville absolut foretrække at politiet kun stoppede folk på begrundet mistanke. Altså nærmest noget der minder om en retsstat, hvor man er uskyldig til det modsatte er bevist.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 15:29

PS: Jeg har nævnt racisme, kan jeg se efter gennemlæsning - min pointe er at jeg ikke kan se hvorfor der skal fokuseres særligt på en minoritet af kriminelle indvandrere i forbindelse med en debat om at folk bør gribe ind medmindre man har nogen tricks i ærmet som er særlig gode til en bestemt etnisk gruppe.

Hvad er det lige det gør af forskel om det er en mullah i kjortel eller en Peter på guldbajer som fx forgriber sig på en kvinde i forhold til at gøre noget?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33

kaffedrikker:
Jeg har ikke nævnt ordet racisme - det kan dårligt blive mere forbudt fx at voldtage nogen end det er i dag - og jeg kan ikke se, hvordan man kan gøre noget mere forbudt for en befolkningsgruppe end en anden, når det allerede er ulovligt for alle.

Man kan ændre på straffen, og give særligt skærpede straffe til gengangere.

Tilmeldt 25. Jan 13
Skrevet kl. 15:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hvis man er et undertrykt folk så har man lov til selvtægt og det være sig om man skal slagte hovederne af dem eller røve dem for alle 'deres' penge..
Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 16:16

Karsten - Man kan ændre på straffen og for gengangere. I USA kan man ryge ind på livstid 3. gang man begår kriminalitet. 3 strikes and your out. Den første der røg ind på livstid røg ind for at stjæle en pizzaslice.

Der er intet der tyder på at lange straffe gør andet end at USA og Rusland har verdensrekorder i antal indsatte. Det dummeste er desuden at sætte kriminelle sammen. Jeg så hellere afsonere i beboelsesvogne på øde øer, hvor de forberedte sig på et liv uden kriminalitet efter afsoning. Der findes gode programmer i DK, men i Norge har det taget den et skridt længere og oprettet deciderede adhd-afdelinger og tager udgangspunkt i at mange kriminelle burde behandles for psykiatriske lidelser - har læst om en tysk undersøgelser der siger at 92% af 108 fanger på en fængselsgang havde psykiatriske lidelser - de kan behandles langt hen ad vejen.

Deciderede psykopater kan man ikke gøre noget ved og dem er der mange af i skyggen, men mange af de folk som opfører sig som afstumpede psykopater får ikke den behandling de skal have og fortsætter derfor - uanset straf for de handler impulsivt og uden tanke for hvad der sker om bare 10 minutter.

De folk som opfører sig som dumme svin ser jeg hellere behandlet og måske endog få et job etc. end at bruge ressourcer på at lære dem at glo ind i en væg i fængselsværkstedet 8 timer i streg, som langtidsfanger klager over.

Tilmeldt 25. Jan 13
Skrevet kl. 16:53 | Låst
Dette indlæg er blevet slettet.
Side 3 ud af 3 (29 indlæg)