Haft en fin korrespondance igennem hele forløbet, men varen dukkede ikke op. "fragtselskabet EMS" skulle så have lavet en fejl. Hvor vi kom frem til at jeg skulle have 100% refunderet af mine omkostninger. Det jo også fint, men nu er der bare gået en uges tid uden svar og kontakt. Er simpelthen så indebrændt. Nogen der har nogle ideer eller erfaring om hvad man kan gøre? På forhånd tak |
Hej.
Først så skal du nok slå koldt vand i blodet, det er jo sikkert en kineser el. lign. du handler med, og det er altså ikke altid det hurtigste folkefærd til at få sendt varerne eller returnere penge.
En typisk ting med kinesiske leverandører er at indtil ordren er i hus og pengene modtaget, så kan ALT lade sig gøre, ingen problemer med lagerbeholdning eller afsendelse. MEN når ordren er i hus og pengene modtaget er det ikke sjældent at du får en beske der starter således:
"dear sir, we are sorry to inform you............." og så er varen alligevel ikke lige på lager, eller varen findes ikke lige i den ønskede farve eller....... eller......
Og med hensyn til EMS, som altså er lig med POSTDANMARK når det når til Danmark, så har jeg kun haft dårlige erfaringer med det. sidst jeg fik en pakke fra kina, som leverandøren desværre havde sendt via EMS (selvom jeg havde frabedt mig dette) endte jeg med at vente ca 1½ måned på at den blev clearet af SKAT eller ekspederet af POSTDANMARK i lufthavnen. SKAT og PD skød skylden på hnanden for den lange ventetid og ingen vidste hvor pakken reelt var, da SKAT ikke registrerer pakken, hvis der ikke er problematisk indhold i den. Mit bud er at SKAT har kastet pakken tilbage til PD og den har ligget der i en kæmpe uekspederet bunke og ventet, og ventet, og ventet.....
Så jeg prøver for enhver pris at undgå EMS
Men altså, jeg håber dit problem løser sig. Men hav ro på og kontakt sælger jævnligt i en pæn og høflig tone, så går det forhåbentligt op i en højere enhed til sidst.
Hilsen Søren