Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Føler sig snydt, gennem kunde på alibaba.com : Hvad kan man gøre?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Fra  Mr. Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Haft en fin korrespondance igennem hele forløbet, men varen dukkede ikke op. "fragtselskabet EMS" skulle så have lavet en fejl. Hvor vi kom frem til at jeg skulle have 100% refunderet af mine omkostninger.

Det jo også fint, men nu er der bare gået en uges tid uden svar og kontakt. Er simpelthen så indebrændt.

Nogen der har nogle ideer eller erfaring om hvad man kan gøre?

På forhånd tak

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Først så skal du nok slå koldt vand i blodet, det er jo sikkert en kineser el. lign. du handler med, og det er altså ikke altid det hurtigste folkefærd til at få sendt varerne eller returnere penge.

En typisk ting med kinesiske leverandører er at indtil ordren er i hus og pengene modtaget, så kan ALT lade sig gøre, ingen problemer med lagerbeholdning eller afsendelse. MEN når ordren er i hus og pengene modtaget er det ikke sjældent at du får en beske der starter således:

"dear sir, we are sorry to inform you............." og så er varen alligevel ikke lige på lager, eller varen findes ikke lige i den ønskede farve eller....... eller......

Og med hensyn til EMS, som altså er lig med POSTDANMARK når det når til Danmark, så har jeg kun haft dårlige erfaringer med det. sidst jeg fik en pakke fra kina, som leverandøren desværre havde sendt via EMS (selvom jeg havde frabedt mig dette) endte jeg med at vente ca 1½ måned på at den blev clearet af SKAT eller ekspederet af POSTDANMARK i lufthavnen. SKAT og PD skød skylden på hnanden for den lange ventetid og ingen vidste hvor pakken reelt var, da SKAT ikke registrerer pakken, hvis der ikke er problematisk indhold i den. Mit bud er at SKAT har kastet pakken tilbage til PD og den har ligget der i en kæmpe uekspederet bunke og ventet, og ventet, og ventet.....

Så jeg prøver for enhver pris at undgå EMS

Men altså, jeg håber dit problem løser sig. Men hav ro på og kontakt sælger jævnligt i en pæn og høflig tone, så går det forhåbentligt op i en højere enhed til sidst.

 

Hilsen Søren

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Fra  Mr. Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jamen synes det mærkeligt at kommunikationen bliver ignoreret en smule her den sidste uges tid. Pakken " var leveret" men ikke modtaget , viste sig de havde fået den væk. Næste step var at EMS indrømmede de lavede fejl og ville erstatte. Min kontakt påstår de har droppet EMS og senere vil bruge DHL. Alt det her kan jo sagtens bare være bullshit.

Men tak for svaret, det er sgu en noget rodet affære.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Fra  Mr. Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Og skal lige siges det er igennem Tyrkiet, så vi er ikke i Østen . :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hammerome:
, jamen synes det mærkeligt at kommunikationen bliver ignoreret en smule her den sidste uges tid

Nej ikke specialt for vi nærmer os med hastige skridt det kinesiske nyår  Hvor alt går i stå i ca. 14 dage.  Derfor har alle kinesiske firmaer utroligt travlt lige nu, så det kunne det jo godt tænkes at din reklamation bliver syltet til efter nytår.

Såden er det at handle med kinesere!

 

Ravn

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Fra  Mr. Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn : Nu er det ikke en handel med kinsere, men med en kontakt i Tyrkiet. Så lige der burde der ikke være noget at komme efter.

Men tak for svaret

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Kontakt mig, så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig...
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hammerome:

Okay, jamen synes det mærkeligt at kommunikationen bliver ignoreret en smule her den sidste uges tid. Pakken " var leveret" men ikke modtaget , viste sig de havde fået den væk. Næste step var at EMS indrømmede de lavede fejl og ville erstatte. Min kontakt påstår de har droppet EMS og senere vil bruge DHL. Alt det her kan jo sagtens bare være bullshit.

Hvis fejlen ligger hos EMS, så kan du godt slå kold vand i blodet... Første og eneste gang, hvor vi fik sendt samples med dem, der tog det dem 1½ mdr at udbetale varens værdi... Så 1 uge er ingenting, hvis fejlen ligger der...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Fra  Mr. Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke det er " ægte EMS side" Tror lidt jeg er blevet snydt. Er der nogen der ved hvem man skal henvende sig til eller hvem der er arbejder med sådanne snydesider og snyd på nettet?

Mvh Rasmus

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hammerome:
Og skal lige siges det er igennem Tyrkiet, så vi er ikke i Østen . :)

Tyrkiet og EMS hænger jo ikke sammen. EMS er courier service af ChinaPost.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)