Modtageren af reklamen skal i forbindelse med afgivelsen af sin elektroniske adresse klart og utvetydigt oplyses om muligheden for på en let måde at frabede sig markedsføring. Modtageren skal således have mulighed for med det samme at meddele sælgeren, at han ikke ønsker at modtage reklame via elektronisk post. Derfor må indgåelse af en aftale ikke være betinget af, at kunden accepterer at modtage markedsføring via elektronisk post.
Netop Martin- det var faktisk også den essens jeg fik i brevet ud fra min ansøgning- det tog dem heler 6 a4 sider at kommer fra til svaret og afslaget- det svar gav du med 3 linjer - Godt set!
Lav din gratis service til en betalingsservice og del kuponkoder ud i dine nyhedsbreve som holder servicen gratis. Implementér det superenkelt så det ikke bliver en belastning for brugeren at indfri sin kupon, f.eks. i form af et direkte link til indtastning hvor koden er forudfyldt. Kuponkoderne skal selvfølgelig virke for alle, modtagere eller ej, så du ikke kommer på kant med loven.
Lav din gratis service til en betalingsservice og del kuponkoder ud i dine nyhedsbreve som holder servicen gratis
Jakob- prøv lige at læse trådstart helt igennem- måske 2x før du svare i vest!- hvad skulle dette hjælpe?( og det vil jo være lige så stort problem at få lov til at gøre som det andet) når problemet er at folk afmelder nyhedsbreve hvordan skulle de så få den kode som du vil sende på nyhedsbrev??- og det er jo ikke dette der omhandler spørgsmålet - jeg tror ikke du har forstået trådstarters spørgsmål helt...... eller osse er det noget krads du har i piben i aften
Problematikken går på at man savner incitament for folk til at forblive modtagere af nyhedsbrevet. Personligt er jeg mest til langtidsholdbare løsninger, hvor man f.eks. arbejder på at optimere kvaliteten af indholdet, fremfor at ty til krumspring, men når nu der er lagt op til udforskning af den slags, så foreslog jeg blot inspiration til alternativ tænkning.
Du må gerne belønne folk for at tilmelde sig et nyhedsbrev, så længe de kan afmelde sig umiddelbart efter og beholde belønningen.
Efter lovens bogstav kan du altså tilbyde en voucher med koden "februar2013juhuu" eller "marts2013bingo" der giver f.eks. en måneds adgang, som man beholder uanset om man afmelder sig eller ej. Du kan så gøre det samme igen måneden efter. Lovens ånd er dog en anden sag.