Jeg er indehaver af Boom.dk og vil gerne afhænde det. Hvordan får man det optimale ud af sådan et salg, og hvordan gribes det an hvis jeg gerne vil i kontakt med seriøse købere?
Lige nu er der ikke noget inde på boom.dk - Så som udgangspunkt kan du kun sætte domæne-navnet til salg for 40-50 kroner.. Men hvis siden kommer online igen snart, og du vil sælge domæne + indhold så er sagen en anden...
Så kan du inde på Aminos virksomhedsbørs skrive følgende:
Sludder og vrøvl. Du må ikke købe et .dk domæne, alene med det formål at sælge det videre. Hvilket næppe er tilfældet da domænenavnet har været aktivt siden 1997.
Der er ikke noget problem i at sælge et domænenavn, men det er absolut mere værd sammen med en hjemmeside med indhold.
Sludder og vrøvl. Du må ikke købe et .dk domæne, alene med det formål at sælge det videre. Hvilket næppe er tilfældet da domænenavnet har været aktivt siden 1997.
Man må nu heller ikke opretholde en registrering alene med henblik på videresalg. Dvs. hvis man ikke længere har brug for domænenavnet, skal man lade det udløbe eller af-registrere.
Man må nu heller ikke opretholde en registrering alene med henblik på videresalg. Dvs. hvis man ikke længere har brug for domænenavnet, skal man lade det udløbe eller af-registrere.
Domænet udløber til oktober. Så trådstarter har rigelig tid til at sælge. Men på den anden side har trådstarter ikke skrevet at det kun drejer sig om domænenavnet. Der er trods alt et prestashop logo på forsiden, så måske der følger noget med.
Jeg synes det er sjovt at hvis en gammel og aktivamino(domænehaj) sætter 100 domænenavne til salg, er det ikke et problem. Men hvis en ny på amino sætter et domæne/hjemmeside til salg, så dukker "domænepolitiet" op.
-----------------
Til trådstarter: Hvor meget følger med? Er der mere end domænenavnet?
Der er ikke noget problem i at sælge et domænenavn, men det er absolut mere værd sammen med en hjemmeside med indhold.
Blot for at et domæne har været registreret side 1997 betyder det ikke at det har været aktivt... Hvis du søger på f.eks. WayBackMachine, så har deres crawler ikke nogen cashed version af siden... Hvilket kunne tyde på at domænet aldrig har været i brug.
Og at du kategorisk skriver at det ikke er noget problem at sælge et domænenavn... Hvor har du det fra..?
Der står følgende i lovgivningen:
"
§ 12. Registranter må ikke registrere og anvende internetdomænenavne i strid med god domænenavnsskik.
Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.
"
.
Nu bliver det så et tolknings spørgsmål om hvorvidt det kan bevises at trådstarter bevidst har registreret domænet for sidenhen at sælge domænet, uden nogen sinde at bruge domænet til noget...
.
Og det er heller ikke en noget jeg skal gøre mig klog på...
Jeg svarede blot på trådstarters oprindelige tråd, og gav ham et (syntes jeg selv) fornuftigt forslag om, at få bygget en webside op først...
Når siden så har været aktiv i nogle dage/uger/måneder, så kan trådstarter vælge at sælge siden med domænet som "en del af pakken"...
Jeg er indehaver af Boom.dk og vil gerne afhænde det. Hvordan får man det optimale ud af sådan et salg, og hvordan gribes det an hvis jeg gerne vil i kontakt med seriøse købere?
Lige for at komme tilbage på sporet - har du haft en shop på boom.dk og hvad handlede den så med?