Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg lave min egen hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg begynder på et kursus hvor jeg lærer at lave hjemmesidedesign og programmering.

Men er det nok? Som jeg har forstået lærer jeg kun HTML, men skal der virkelig ikke mere til at lave en simpel hjemmeside?

Lærer jeg at lave en hjemmeside som denne: http://www.narremissen.dk/shop/frontpage.html ved blot at tage det kursus, eller skal der mere til? 

vh. 

Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 255
Fra  Opbygning Skrevet kl. 13:01

Hej

Der er mange kurser man kan deltage i for at blive klogere. Nogen kursusudbydere kommer rimelig godt rundt om programmering osv. men der er altid nye ting at lærer når man er ejer af en hjemmeside. Tag et skridt af gangen! ;)

Se hjemmeside tips på opbygning.dk

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 13:05
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

At lære HTML er essentielt hvis du vil begynde at bygge sådan et site.

Efterfølgende kan du bygge noget web-programmering ovenpå. Det er meget naturligt at starte med at lære HTML.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:41

Det cer spild af din tid hvis du vil lære at programmere for at lave een hjemmeside...tag et job og arbejd 20-40-eller 100 timer og betal så en inder for at lave en pro udført hjemmeside for dig.

HTML er det vigtigeste at lære, men det er ikke alle der lærer HTML der reelt kan lave den hjemmeside de ønsker at lave. Hvis du skal til at bruge 500timer på at lære HTML og 100 timer på at programmere dit site, så havde det måske været nemmere at arbejde 150timer i Fakta og så betale en inder.

Mvh

Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:06

Jeg har prøvet at betale folk for at lave mine hjemmesider, men det vil jeg nu betragte som endnu mere spild af tid. Der er altid noget man vil have ændret eller prøve noget nyt. Enten får programmøren det gjort, men så ligner det bæ og ellers tager de 400 dage om at komme igang og det koster alt for meget.  
Det er derfor jeg har valgt selv at lære det. Jeg kunne aldrig finde på at bruge én krone mere på at få en programmør/ hjemmesidedesigner til at lave på mine hjemmesider :-)  

vh 

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 20:09

HTML er basis. Men uden CSS kommer du ingen vegne, det er her hele din hjemmesides layout ligger.

For at lave avancerede funktioner, som f.eks på en webshop, skal du som minimum også kunne noget PHP eller ASP f.eks, samt noget database, MYSQL f.eks. Som om det ikke er nok, så er det også en god ide at kunne noget Javascript og evt. Ajax. Smile

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 20:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spørgsmålet:
Jeg har prøvet at betale folk for at lave mine hjemmesider, men det vil jeg nu betragte som endnu mere spild af tid. Der er altid noget man vil have ændret eller prøve noget nyt. Enten får programmøren det gjort, men så ligner det bæ og ellers tager de 400 dage om at komme igang og det koster alt for meget.  
Det er derfor jeg har valgt selv at lære det. Jeg kunne aldrig finde på at bruge én krone mere på at få en programmør/ hjemmesidedesigner til at lave på mine hjemmesider :-)  

Tjaaa hvis man bruger en amatør får man også amatør arbejde!!!

Hvis dem du har brugt ikke har kunnet lave noget, der ikke kan overgås ved at tage et weekend kursus så har de da været for ringe!!!

Teddy 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 20:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

man kan tilføje at man også skal have nogle tanker med ind omkring farvesammensætninger, billed brug og appeal til målgruppen - farver har hver deres betydning som vi kæder sammen med visse ting og det hele skal spille sammen - med til hjemmeside design hører så også analyse af kundens firma f.eks for at forstå deres behov og det de står for, så den helt rigtige design rammer lige deres målgruppe -

så nej et kursus i html lærer dig ikke at lave en hjemmeside!

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 269
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 15:33

Hvis du gerne vil lære at lave hjemmesider så er det selvfølgelig godt at starte med et kursus og evt tage flere hen af vejen.

Men der hvor jeg tror du lærer mest er ved at have lysten til at lave hjemmesider, så når du fx er færdig med det kursus så lav så mange hjemmesider som du orker. Jeg har igennem mine mere end 10 år som programmør arbejdet samme med mange forskellige mennesker og de bedste er altså dem der brænder for det de laver.

Så brænder du for at lave hjemmesider så kan du helt sikkert lære at gøre det selv, men det er lidt som at lære at spille guitar. Du kan hurtigt lære at tage en enkelt eller to akkorder men det er de daglige øve timer der gør dig god og giver et godt resultat og det kræver mange timer at blive rigtig god.

Håber du kan bruge det til noget, og hvis du vælger at springe ud i det så find et godt forum hvor du kan spørge til råds når du sidder fast, fx eksperten.dk hvor du kan stille spørgsmål til alt om html, css og mere avangerede emner.

Mvh

Thomas

Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Kostumer til Voksne Skrevet kl. 08:20

Jeg elsker dette site! Big Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)