Jeg har et spørgsmål til web adressernes udformning, nedefor er en fiktiv adresse ikke den jeg påtænker, men læg mærke til længden og opbygningen er det i orden for at få den godt ind i søgemaskinerne ?
Ja, det skulle ikke umiddelbart give nogle anledning til problemer i forbindelse med SEO eller indexering af Googlebot. I øvrigt er det helt normalt og accepteret af søgemaskinerne at der er bindestreg med i domænenavnet da flere og flere gør brug af dette.
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på SEO... jeg er håndværker :-)
Men min hjemmesidewww.TømrerFredericia.dk er længere og indeholder Ø og det har ikke givet mig nogle problemer i forbindelse med søgeoptimering.. Jeg ligger efter 14 dage midt på første side...
Da jeg lavede lignede forsøg for nogle år siden, var der meget mere bøvl. Det ser for mig ud til at google efterhånden kan håndtere det hele...
Er det også i orden med længden på adressen har hørt noget om 20 er max, eller er det kun 20 ud over http:// der giver problemer ?
Selvom du har en adresse der hedder 3F2504E0-4F89-11D3-9A0C-0305E82C3301.dk så kan den sagtens ranke højere end billige-sko.xxx hvis andet arbejde er gjort godt nok.
Men et domæneneavn kan bestå op til 64 tegn så vidt jeg kan huske.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....