Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-myte - Påvirkes SEO af at mange sider stammer fra samme udbyder?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  Maerk Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en del domæner, som alle ligger på web-hotel fra den samme leverandør. Samtidig er der mange af domænerne, som linker til hinanden.

Nu har jeg læst en del påstande om, at det er smart at bruge forskellige udbydere, da det ellers kan påvirke SEO negativt.

Desværre har jeg ikke fundet noget belæg for disse påstande og det kan jo være at det bare er endnu en SEO-myte (guderne skal vide at der er mange af dem).

Er der nogen derude, som kan henvise til solide test eller andet, som viser at man bør fordele domæner på flere leverandører?

Hvis der er nogen som kan henvise til en 'myth-busting' af myten, så er det selvfølgelig også interessant.

På forhånd tak.

- Søren.

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 11:42

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Skrevet kl. 11:48

Bare tryk på YouTube linket, ser ikke ud til videoen virker her på siden Huh?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:50

Det er rettet nu. :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Skrevet kl. 11:56

Tak John Big Smile

Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Sep 12
Fra  Maerk Skrevet kl. 12:16

Tak for det!

Det betyder altså ikke noget at have flere domæner fra samme leverandør - med mindre antallet tælles i tusinder...

Det er helt utrolig, hvor mange 'eksperter' der udtaler sig kategorisk om SEO-emner - uden at det bygger på nogen form for konkret viden.

Jeg får lyst til at skrive en længere rant om SEO-charletaner.

- Søren.

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Skrevet kl. 12:25

Der er generelt alt for mange "eksperter" indenfor alting Skype-TongueOut

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 14:15

Hej Søren

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med påvirker negativt.... Hvis du mener, at det har en decideret skadelig virkning, så lyt bare til Matti boy, men det der er mere interessant fra en SEO optik er, at han ikke nævner noget om det har en gavnlig virkning for ens rangeringer på Google at linke fra samme ip adresser...

Nu ved jeg ikke hvad de SEO eksperter har fortalt dig, men hvis du havde talt med SEO Nørden, så er hans ydmyge holdning, at der er meget meget lille værdi - hvis nogen overhovedet - at linkbuilde internt mellem domæner på den samme ip, men der er nok noget. Så vidt jeg tolker det er der lige så meget værdi i det, som i intern linkbuilding på et domæne, og det er jo lidt hype for tiden. Der kan naturligvis være helt andre grunde til at linkbuilde internt, som for eksempel at kanalisere trafik derhen hvor man gerne vil have den hen, og jeg skal ikke afvise at der kan være en eller anden form for ekstra langt ude SEO effekt fx hvis man kan skabe lavere bounce rater igennem intern linkbuilding osv.

Mvh

Laust

PS: Læg mærke til i videoen at Matt 'Big Brother' Cutts på god klassisk vis undlader at sige noget konkret om noget som helst bortset fra at man ikke skal bekymre sig hvis man har et par små forskellige sites på samme ip.

Partner - KH-Online.dk

Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Sep 12
Fra  Maerk Skrevet kl. 14:27

Hej Laust, med 'påvirker negativt' mener jeg at man opnår en lavere rangering i Google end man ellers ville have fået.

Det er ikke fordi jeg baserer min SEO på egne domæner, men hvis der var en negativ effekt, så kan man lige så godt undgå den.

- Søren.

Ps: Du skriver:

Laust Kehlet:
... SEO effekt fx hvis man kan skabe lavere bounce rater igennem intern linkbuilding osv.

... og dermed bygger du op om en anden myte. Nemlig den at "Bounce rate har SEO-effekt" ;)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Søren,

Det er meget vanskeligt at lave "alt andet lige" tests indenfor SEO. Derfor er der en del 'best practises' som man med jævne mellemrum må tage op til genovervejelse, så godt du gør dette.

Dog er der meget bred enighed om at en unik IP tæller mere, altså det er der nærmest 100% enighed om i SEO miljøet så vidt jeg nu er orienteret. Man kan altid diskutere hvor meget mere og der er også noget simpel risiko diversificering inde over. Personligt ved jeg fra tidligere at selv mange svage links fra forskellig IP kan have god effekt.

Links fra samme IP er overhovedet ikke værdiløse, men et link fra en svag side er efter min erfaring næsten kun noget værd hvis det er på en unik IP. Hvis det er en stærk side, så betyder IP mindre.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)