Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start en webshop og mist alle pengene i dag!

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis du kan sælge gravsten, så burde jeg også kunne sælge frisørartikler på nettet :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 19:04

Tshirt Kongen:

Ja hvis du kan sælge gravsten, så burde jeg også kunne sælge frisørartikler på nettet :)

Hej Tshirt Kongen

Jeg har læst en masse indlæg, og jeg tror den rette vej frem for dig, når du vil sælge b2b, er at etablere et PERSONLIGT FORHOLD til hver enkelt frisør du har med at gøre - altså du kan jo starte det sted du selv bliver klippet, tal med frisøren om hvad han/hun egentlig efterspørger af en god leverandør, hvad de savner, hvad der kunne være bedre, osv. osv.

Nu har jeg ikke selv nogen erfaring med drift af webshop, men dine MINDSTE bekymringer burde være selve webshoppen og udgifter til design og hosting - der findes i dag en MILLIARD gode design og lige så mange hosts, og du kan for meget SMÅ penge få en totalløsning der gør dig køreklar på et øjeblik.

Jeg har dog haft en pokkers masse konsulentkontakt gennem min lederstilling i detailhandlen (supermarkedsbums tænker du sikkert, men det var i en forretning drevet via franchisekontrakt, så vi var selvstændige og handlede også derefter!), og jeg tror et reelt bud ville være at jeg i mine 5 år som leder har mødt 2-300 forskellige SÆLGERE og KONSULENTER. Hvorfor deler jeg dem op i de to kategorier? Fordi nogen KUN kommer for at sælge, mens andre har en oprigtig interesse i at opretholde et godt forhold til os som kunde, tænker i gensidig profit og i det hele taget interesserer sig for mere end egne tal. Sådan skal du også tænke - der er ikke noget værre, når man står med et budget og skal beslutte hvad man vil bruge sine penge på, end sådan et slipsedyr der står med et stykke papir og insisterer på at man SKAL aftage 1000 kolli for at få en latterligt lille rabat. Sådanne typer ryger hurtigt ud i kulden hos de fleste. Især hvis vedkommende "kun" tager kontakt når de har i sinde at sælge.

Ønsker du at sælge b2b er der ikke andre udveje end at etablere et godt forhold til dine kunder - det kræver nok en del benarbejde, men som du selv har konstateret, så sidder der ikke mange frisører og søger efter evt. nye produkter via Google - muligvis fordi de allerede drukner i tilbud via brev, telefon, og diverse messer/konferencer der også afholdes i sådanne brancher.

Hvis jeg var dig, ville jeg IKKE starte med at oprette webshop, indkøbe produkter osv., men i stedet tage på besøg hos et par forskellige frisører, ring evt. i forvejen, måske har de tid til at tage en snak med dig hvis de allligevel ikke lige har nogen kunder. Sørg selvfølgelig for at det enten er ejeren eller en ansat med ansvar for indkøb. Lad for guds skyld være med at opføre dig påtrængende og aggressivt, så bliver der lukket helt af. Få lavet nogle visitkort du kan dele ud, kig evt. på  www.vistaprint.dk .

Det gælder altså om at undersøge til bunds hvad der skaber værdi for frisøren. Måske skulle du gå på biblioteket og låne nogle bøger om afsætning og virksomhedsøkonomi? Her vil du kunne få indsigt i mere om b2b, værdikæden, segmentering osv. osv., vigtige begreber og teorier der efter min mening hjælper dig med at finde ud af og analysere markedet.

Måske skulle du også satse på private? Jeg tror mange (især piger!) ville elske hvis du importerede nogle nye eksotiske produkter, gerne af en kanon kvalitet og lækkert design. Det stiller dog nogle store krav til din webshop og din præsentation af varerne! Her er et billede taget med smartphone og uploadet i grynet kvalitet måske ikke tilstrækkeligt - måske skal du ud og finde et unikt, ekslusivt setup, hvor du kan fotografere dine produktere og præsentere dem lækkert.

Jeg håber det giver mening hvad jeg har skrevet - det gik lidt hurtigt :-) hvis du virkelig brænder for det, og kan DIFFERENTIERE dig fra dine konkurrenter, så skal du nok vinde. Husk at lade være med at sætte overliggeren for højt - sæt dine forventninger inden du går i gang, og vær realistisk, så undgår du fiasko. Held og lykke!

Tilmeldt 10. Jan 13
Skrevet kl. 23:15
Tak Outsourcer87,
Det giver meget god mening i hvad du skriver.Som du så sandt skriver så skal tænke lidt anderleds når det gælder om b2b kunder. Jeg har faktisk idag været besøg hos nogle frisøre.det som kendetegner de besøgte frisøre er de har en lille salon og kundekredsen er ok.

De er meget prisbeviste. De vil have alt billigt og til rimmelig kvalitetet. Jeg har en da fået vide af nogle frisør, at der er meget sorthandle med produkterne. Så det vil kræver super labe priser for handle med dem.

Næste uge ville jeg besøge lidt større saloner og høre hvad de har at fortælle
Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 04:26

Selv tak! :-) Sorthandel er forhåbentligt kun begrænset til få frisørsaloner? Ellers er det vel bare et spørgsmål om tid før Skat får færden af noget.

Det lyder som om du har gang i et rigtig spændende projekt! Jeg kunne rigtig godt selv tænke mig at komme i gang med noget lignende, men det har nok lidt længere udsigter. Jeg starter lige med affiliate marketing for at blive god til SEO og analyse så jeg kan lære at ramme de rigtige med de rigtige produkter :-)

Tilmeldt 26. Aug 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 06:57
Tilmeldt 10. Jan 13
Skrevet kl. 20:59
Tak Outsourcer87,
Held og lykke med seo læring og senere erobering af hår-verden:)
Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 21:19

Jeg forstår udemærket dine tanker, de er klassiske og de SKAL være der!

Men så blir jeg også nødt til at smide en provokerende kommentar til jer som siger "start med at købe en vare og det billigste site - og så er du da igang.."
Nej, tro nu på din ide, sats, giv den gas, få din iværksætter frem!

Få lavet en fed hjemmeside som "kan det den skal" så sparer det dig for mange penge fremover og pas på med de (næsten) gratis shops..

Men tror du ikke selv på din ide, så drop den!
Skriv gerne en PB til mig, jeg fortæller gerne min historie om www.lampeguru.dk - den vil give dig en øjenåbner!
- men først når du tror på din ide selv :-)

Hyg dig så længe

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Tilmeldt 10. Jan 13
Skrevet kl. 12:18
Hej Lampeguru,
Du har en flot webshop med mange gode trustpilot anbefalinger.

Jeg tror på min ide og er derfor gået i face 2, nemlige med finde levandøre.

Ka det kunne være rart høre erfaringer fra en som driver en webshop .. Sender flux en pm til dig :)
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 04:05

Hey Tshirt Kongen

Nu er tråden efterhånden 2 måneder gammel, så undskyld mig for at tage den op igen, men jeg blev lige nysgerrig: Går det så godt med dit projekt efterhånden? :)

Mvh. Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 07:47

Tshirt Kongen:

Mads Herlev, Tillykke med det :)

Du må gerne fortælle lidt om din start problemer, hvor ordre ikke kom rullende ind og man synes alt gik sort. 

Måske nogen som vil afsløre deres udgifter til markedsføring også?

Undskyld mit sene svar, Tak :)

Min første ordre kom 6 dage efter jeg åbnede, men jeg troede der gik meget længere tid. Mine udfordringer er at jeg skal købe for et minimum beløb hos mine leverandører. Det har gjort at når der var en kunde som måske købte for 500,- og tingen ikke var på lager skulle jeg bestille hjem for 1.000,- og det går jo ikke i længden. Jeg har stadig problemet nogle gange, men jeg har nu rigtig mange af mine varer på lager. 

Ellers synes jeg ikke at jeg har haft nogle store udfordringer. Synes det er sjovt og synes du skal gå i gang med det og lad vær med at brug 100.000 på en webshop men brug 20.000 og så "byg på" som du kan se at der kommer flere og flere ordrer, så du holder udgifterne nede indtil du kan se at det er noget der er forretning i! :)

God vind.

Mange hilsner

Mads

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)