Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start en webshop og mist alle pengene i dag!

Side 2 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har faktisk 2 ideer.
1) Være tshirt kongen og have det største udvalg af shirts.
2) Sælge frisørartikler og invetar: stole, spejle, knive, sakse mv til frisør og private.

Jeg vil starte med min ide 2.og hvis jeg vælger kun sælge et produkt her, måske frisørsakse og også begynder reklammere på facebook. adward , så bliver profitten ædt op.
Fra Holbæk
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Merkur Service Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må nok tænke i alternativ markedsføring. Facebook kan man dog en stykke vej gøre gratis. F.eks. få fans der kan brede budskabet. Facebook kan bare ikke måle sig med adwords. Mig bekendt er der intet der kan overgå det i kundetiltrækning. Men igen tænk alternativt. Måske et godt tilbud til frisørelever på frisørskolerne. Det er meget få frisørsaloner der ikke har en elev, og dermed en elev der kan fortælle om lige netop din unikke og fantastiske webshop Wink

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

dbot.dk:
god ide at starte med kun et produkt

Det kommer sandelig an på, hvad du sælger. Jeg sælger stoffer og tilbehør til patchwork, og her skal kunderne typisk bruge mange forskellige stoffer til et projekt. Så at starte med eet produkt ville være decideret tåbeligt.

MVH
KIrsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Mitlink.dk Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med lidt småt og byg dig op, læs guides lær hvordan det der er at drive en webshop. og skriv ned på papir hvad du kunne tænke dig at sælge, find andre sider som sælger de samme og bedøm om det er det værd at starte en webshop, 50.000 behøver du slet ikke at starte med. 

Skriv ned på papir alle de ideer du har i tankerne
Bedøm dem
Fjern dem du ikke synes
Læs mere om dem
Fjern dem igen
Og så læs mere og find ud af om du er sikker på du vil starte webshop og om du har det det kræver. og derefter kommer det langsomt af sig selv. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det er lidt svært lige at svare så generelt på om du skal starte eller ej. Men en ting er 100% sikkert det er og bliver ikke nemt at få en god forretning op at køre i dag. De gode historier og cases er en del år gamle og de webshops, der i dag er en god forretning er enten fordi for de startede da der var få konkurrenter, eller har et unik setup/koncept eller bare er helt vild gode købmænd eller har en etableret forretning som også sælger online.

Skal du starte helt fra bunden med indkøb af lager, systemer, markedsføring, computer og software m.m. så er der altså en del ting som skal til. Jeg tror jeg har været med til at etablere mere end 250 webshops og lavet forecast, budgetter og ROI på de første 12-24 måneder og hver eneste gang er tallene kommet bag på folk, hvor meget der i grunden skal til. Især markedsføring som rent faktisk er det nemmeste at lave en præcist budget på, her har jeg endnu ikke mødt en virksomhed som havde en reel ide om om hvad der skal til for at nå deres salgsambitioner. Den helt typiske er iværksætteren med en ide om at sælge små let afsættelige produkter og lav pris og fortjenesten, men hvor de helt har glemt at markedsføringen i regnestykket.

Hvis du f.eks. lige tager et fiktivt eksempel: 

Du har en gns. ordre størrelse på f.eks. 800 kr.

Du tjener f.eks. 300 efter alle omkostninger ex markedsføring.

Du har f.eks. en Google Adwords annonce der måske vil ligge mellem 2-5 kr. pr. klik alt efter udbud/efterspørgsel m.m.

Du en har en konvertering på 1 % til at starte med

Det vil sige at 1 ordre/ny kunde vil koste 200-500 kr og det skal du betale med de 300 kr.

Jeg kender ikke dine tale, økonomi eller forretning i det hele taget, men du kan tage formlen som inspiration og så indsætte dine egne tal og se om det bliver en god eller dårlige forretning. Det var blot eksempel med Adwords, så er der jo SEO, SMM, nyhedsbreve som er lidt mere kompleks at beregne sig til, men det må lige blive en anden dag :)

Håber det giver mining og at det var noget du kan bruge, jeg ønsker dig i al fald held og lykke med projektet.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:
Det kommer sandelig an på, hvad du sælger. Jeg sælger stoffer og tilbehør til patchwork, og her skal kunderne typisk bruge mange forskellige stoffer til et projekt. Så at starte med eet produkt ville være decideret tåbeligt.

ja så er man en tåbe! men det giver lidt sig selv at det ikke er denne situation jeg anbefaler

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogen webshop ejer som også vil dele sine erfaringer ?
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 80
Fra  Green Trade Denmark Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det mig igen:)

Nu har vi kun talt om webshoppen, hvad med de øvrige omkostninger?

Kan du selv lave regnskaber? en revisor som skal lave en årsopgørelse og selvangivelse koster måske 5-10K om året.

Hvad med varelageret, har de selv plads til det hjemme i soveværelset, eller skal der lejes lagerplads? forsikringer?

Det er også meget vigtigt at du sætter dig ind i hvem du skal konkurrerer med, og hvad du er oppe imod.

Skal du give fri fragt? porto er en kæmpe udgift. Tøj skal ofte byttes, hvem skal betale returporto?

Troværdighed? Skal jeg have E-mærket (pris 4-5K pr år) Trustpilot (pris 8-10K om året)

osv. osv.

Jeg er ikke ude på kun at være negativ, men er man ikke villig til at "tabe" 50K mener jeg stadigvæk ikke at man skal gå i gang. Nu kender jeg selv en del mennesker i tøjbranchen, og hvad der er moderne i dag kan sagtens være umoderne i morgen, og så er det trist at sidde og kigge på sit varelager som samler støv fordi man ikke har ville satse lidt penge på at trække trafik til sin webshop.

Har du stadig mod på at komme i gang er det også en super fed følelse når det lykkes:)

Med venlig hilsen Carsten

Socks & Me

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak Carsten, jeg havde helt glemt om udgifterne til revisoren og trustpilot.

Ja det kan være et problem, hvis man ikke kan komme af med sit tøjlager i tide !


Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej
Jeg kan give dig min historie så må du se om du kan bruge det til noget.
I 2008 startede jeg en webshop og i 2010 lukkede jeg den og mistede alle mine penge. Ca. 70.000 kr.
Starter godt ikke ;)

Nå men jeg fandt to mærker som ikke blev solgt i landet. Hudpleje og hårpleje produkter. Økologiske fordi jeg vil ikke alt det lort som findes i normale produkter.

Genialt tænkte jeg og fik lavet webshop og det hele. Den blev dyere en regnet med. Og jeg ville heller ikke have produkter som andre havde. Jeg ville være 'unik' :)
Jeg købte produkter ind. Det var dyere produkter både i i dkøb og udsalgs priser.

Jeg havde beregnet det sådan at når jeg fik solgt mit første lager havde jeg penge til at indkøbe et nyt lager.

Men ingen købte. Eftersom ingen kendte til mærkerne var der ingen som søgte efter dem.
Og søgeordne i adwords kostede en krig. Når folk endelig klikkede ind kendte de ikke mærkerne og så var de dyre. Ingen købte.

Dvs at produkterne blev for gl til at kunne sælges og eftersom jeg ikke havde fået nogen penge ind kunne jeg ikke købe nye produkter.
Jeg havde heller ikke penge til markedsføringen.
Og heller ikke til at udvide med mærker som forbrugerne kendte og købte i forvejen.

Så over and out for mig.

Så jeg vil mene at.

Du skal have penge til markedsføring
Du skal have penge til nye produkter
Det er bedst at have et produkt som folk allerede kender og søger efter.
Hvis du vil prøve med nye produkter som ingen kender og søger efter, ja så igen penge penge til markedsføring, adwords etc.

Det var sådan i grove træk mit eventyr med webshop.
Håber at du kan bruge de til noget.

Og undskylder hvis det står lidt underligt. Skrevet fra min iPhone

Side 2 ud af 7 (62 indlæg)