Hej jeg overvejer at starte en webshop der sælger sports udstyr i starten skal det bare være fritid uden planer for det helt store.
Jeg vil gerne vide om jeg som 17 kan oprette en webshop med en omsætning mindre en 50.000 uden mine forældres accept. Jeg vil bruge paypal som betalingssystem.
Såfremt du omsætter for mindre end 50.000 kr. i 12 løbende måneder, så behøver du ikke registrere dig som selvstændig virksomhed (CVR-registrering), og derfor ikke dine forældres accept. Det er dog aldrig en dum idé lige at drøfte det med dine forældre ;)
God vind med det :)
Mvh.
Lars Thomsen
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Jeg vil da spørge mine forældre og skal også bruge deres konto da man skal være over 18 for at bruge paypal men de siger nok ikke nej til at der går penge ind på deres konto.
Så det vil sige jeg godt må sælge ting på nettet(min webshop/hjemmeside) uden at skal skrive det på min selvangivelse ? bare det er under 50.000?
Nej, et overskud/underskud skal stadig indberettes via selvangivelsen. Du behøver blot ikke at registrere en virksomhed og få et cvr nr. Det betyder også at du ikke kan/skal opkræve moms.
Det kan jeg umiddelbart ikke forestille mig. Uden at have sat mit ret meget ind i de regler, vil jeg da tro at du stadig skal indberette om dit overskud på selvangivelsen, ligemeget om du tjener 1 krone eller 10.000 kroner :)
Men det er der nok en mere kyndig person herinde, der kan hjælpe dig med :)
Du skal nok også være opmærksom på, at du ikke må importere varer med henblik på videresalg uden at være cvr- og importørregistreret :)
Rigtig god aften :)
Mvh.
Lars Thomsen
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.