Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og SKAT ved salg af brugt tøj.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har nogle brugte ting som jeg vil sælge videre og evt. over en hjemmeside.
Jeg regner ikke med at sælge for over 50.000,-/p.a. skal jeg så stadig momsregistreres? Og hvad med skat?

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal betale moms og skat af de beløb jeg sælger det brugte tøj for?

Og hvad hvis man bliver momsregistreret, skal man så betale noget for at være momsregistreret hvis man ikke sælger for over de 50.000,- ? For det er vel altid en god ting at være registreret?

På forhånd mange tak for svar.

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:40
Med mindre du har super meget tøj

Er det så ikke en ide at benytte nogen af de tjenester som er i forvejen.

DBA

TRENDSALES

??
Tilmeldt 15. Jan 13
Skrevet kl. 22:43

Hej Olina. 
Tak for dit svar.

Jeg har rigtig meget, og jeg er rigtig træt af Trendsales og Dba, så det er derfor jeg gerne ville åbne en hjemmeside og sælge det igennem :) 

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:56
Okay, på en måde kan jeg godt forstå dig folk skal altid prutte og presse prisen.

Måske det også kan være starten på en fremtidig webshop.

Bare vær rigtig opmærksom på gode billedere så du ikke få en masse returvarer og derfor en masse fragt omkostninger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59

HVIS du skulle krydse grænsen på 50.000 omsætning inden for 12 mdr - lige meget hvornår, så bliver du sat i moms gange 2 også af de første 50.000 du ikke op påpkrævet moms for - så pas på

De 50 t er ikke en bundgrænse så det er fra 0 - og op hvis du rammer 50 t på 12 mdr

Brugt tøj - kan sælges med brugt moms = i princip moms af fortjenesten bare - og der er specielle regler at følge for faktura udseende osv

Er det dit eget tøj (kan vel næppe være det) så bliver det vanskeligere for så skal du ha det solgt ind i virksomheden til en "korrekt" pris for derefter at kunne beregne brugtmoms - Er det for at tjene på det, som en type erhverv, er der ikke tvivl om skattepligt (modsat hvis du sælger en komode gennem DBA)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jan 13
Skrevet kl. 23:05

Mange tak for jeres svar.

Det drejer sig om tøj jeg har købt til mig selv, gået med og sælger igen. 
Alle de ting jeg sælger er vintage og mærkevare, så det er i høj kurs. 

Men det er klart for at starte med at lave en webshop og se om der er marked for det. 

Skal jeg betale moms og skat når jeg pludselig for en webshop? eller gælder de samme regler stadig- at jeg bare ikke på sælger for over 50.000,- ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20

Solgte du eget tøj over DBA lidt her og der, og købte nyt, ville du ikke skulle skatte, men laver du en webshop og har mange vintage og mærkevarer ting, så vil du nok ses som erhvervsdrivende - og så skal du skatte af dit overskud fra første krone. Det svære bliver at regne indgående pris for varerne ud. Det er en flydende grænse, men som du beskriver det webshop og MANGE varer og mærkevarer/vintage, lægger det klart op til at du gør det for at kunne tjene penge op det -

Moms skal du først ha på (og kan først trække fra) når/hvis du momsregistrerer dig, og holder du dig altid under 50 t kan du som beskrevet gøre det, men så må du bare ikke pludseligt kommer over 50 t på 12 sammenhængende måneder

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Mar 13
Skrevet kl. 19:41

hvad tager du for brugt tøj pr kilo

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)