Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil gerne oprette holding samt 3 driftsselskaber samtidig

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg vil oprette holding selskab samt 3 driftsselskaber og udnytte de 80.000 kr. til at oprette dem alle sammen for. Hvordan vil det være bedst at starte og hvad skal jeg iagttage. Er der ligeledes en god Advokat med kendskab til virksomhedsoprettelser, franchising og ejeraftaler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47185
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tal med advokaten. Jeg vil mene hvert selskab skal ha 80.000 i kapital - på nær holding som ejer de 3 og har deres kapital - men tal med advokaten (eller en revisor for selve oprettelsen) - mere for at du har det i tanken i alle fald 

vh

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 01:07

Hej

Det kan i princippet godt lade sig gøre, dog skal du have til stilftelsesomkostningerne udover de 80.000 (på nær i det første selskab du stifter, der kan omkostningerne godt være en del af de 80.000), men lovligheden af måden du opretter dem på kan nok diskuteres, da det er meningen at alle selskaberne skal have 80.000 stående i anpartskapital, så du har groft sagt det første regnskabsår til at tjene nok ind til at kapitalen er restaureret i alle selskaberne.

Så det kan godt lade sig gøre, men helt lovligt tror jeg ikke det er.

Mvh Brian / Xpress Tryk ApS

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:13

Brian:
Så det kan godt lade sig gøre, men helt lovligt tror jeg ikke det er.
Jeg tror det er nogenlunde så ulovligt at man ikke kan få en revisor eller advokat med på oprettelsen

(der er i øvrigt ikke en 1 års frist (andet end måske for at blive opdaget) men væsentligt kortere hvis ApS kapital er tabt - og ledelsen ikke skal kunne pådrage sig ansvar, men det er jo en anden sag - jeg følger gerne med her, men mener ikke man kan finde en lovlig løsning i sådan en kæde, og dermed har man problemer med stiftelsen?

vh

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 08:16
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Der er vist nogen der har set operation-x igår! Høhø.. :) Følg reglerne, det betaler sig på den lange bane! :)

Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:19

Hej

Jeg ser gerne at vi holder kommentarer og forslag på et seriøst niveau, jeg nævner dette idet det skulle være en advokat som havde nævnt det i en blog og at dette skulle være lovligt og muligt. Jeg synes også at det lyder for godt til at være sandt og det er også derfor, at jeg skriver og spørger om dette. Hvis det kan lade sig gøre er det godt at, at vi alle får sådanne gode muligheder at vide som kan spare på likviditeten som er yderst vigtigt for iværksættere i starten.(Det at bealte 80.000 + omk. fremfor minimum kr. 240.000 +omkostninger er da en god forskel) og intet med at vi skulle omgå noget som helst og jeg har ikke set noget operation-X som der nævnes her. Er der ligeledes nogen som kender en god advokat som de kan rekommandere og som kan hjælpe med oprettelser, rådgivning mht. ejeraftaler, vedtægter og franchising til fornuftige priser.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 10:36
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Det kan udmærket lade sig gøre.

Med de samme 80.000 kr. kan du i princippet oprettet en uendelig række af ApS'er, hvor der er ét holdingselskab og flere driftselskaber. Ved at lade holdingselskabet låne driftselskabet pengene til indskud - de selvsamme penge, der er brugt til indskud i holdingselskabet - skal du ganske rigtigt kun bruge 80.000 kr. samlet set i indskud. Du risikerer dog, at alle dine ApS'er ryger, hvis øverste led, holdingselskabet, knækker nakken og går konkurs.

Det er ganske lovligt og ret ligetil at foretage for en almindelig revisor eller advokat. Du kan i og for sig også selv bare gøre det.

Læs evt. mere om stiftelse af ApS her, hvor du finder links til advokater og til at gøre det selv. Førstnævnte link fortæller mere om ApS'er og stiftelsen med advokat og revisor, mens sidste handler om at gøre det selv, ink. vejledning til Webreg og kapitalbekræftelse uden revisor og advokat.

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 10:55

Det kan fint lade sig gøre, det var den måde jeg lavede et holding med et ApS.

Kontakt din revisor, han laver det hele for dig på én gang og det er fuldt lovligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48

Kim:

Det kan fint lade sig gøre, det var den måde jeg lavede et holding med et ApS.

Kontakt din revisor, han laver det hele for dig på én gang og det er fuldt lovligt.

Ja absolut - et aps - det jeg stadigt ikke rigtigt tror er, at man må låne ned igennem systemet og dermed oprette et i princippet uendeligt antal aps med bare EN aps kapital på 80.000 kr - jeg ville godt høre en revisor kommentere for at føle mig sikker (på trådstarters vegne)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:18
Side 1 ud af 3 (25 indlæg)