Hej, Jeg søger en freelancesælger, der kan sparke dørerne ind hos restauranter, kroer, hoteller, forsamlingshuse og lign. Jeg sælger vin og har en del vine, som der bliver hentet direkte fra vinhusene. Dem ved jeg, at restaurationerne er interesseret i, men personligt er jeg marketing-administrator-drift-økonomi-service-management-mand (!) og ikke god til at sparke døren ind. Derfor søger jeg en freelancesælger, evt. med erfaring indenfor restaurationsbranchen til at lave den første kontakt. Send mig en mail eller PM, så tager vi en snak om fremgangsmåden og aflønningen. Om det er Jylland, Fyn eller Sjælland er underordnet. |
Kan du sparke døren ind? Så hjælp mig!!
- 1
ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.
Jeg tror ikke der vil være økonomi i at sende en fyr ud på landevejen - dertil er konkurrencen for hård. Få fat i nogle køkkenchefer eller lignende og send dem et par flasker samt prisliste. Tilbyd evt. at lave "unikke" eller specialdesignede labels på flaskerne. Det sidste lyder nok lidt langhåret men sådan er det ikke ment. Blot at etikketten skal afspejle vinens kvalitet. |
Og, nu kender jeg ikke så meget til vin men jeg tror også du skal få boostet hjemmesiden. Brug billeder med højere opløsning samt fritskabede flasker med identisk baggrund. Det er dyrt at få taget billeder - Men hvis du selv kan gøre det kan du få dem fritlagt i Indien for en 20''er stykket. Drop fuldstændig firmagaver - med mindre den del går godt selvfølgelig og sats først og fremmest på den direkte kontakt til køkkenpersonalet på små restauranter. Igen, nu ved jeg ikke så meget om vin, men jeg har svært ved at tro at du prismæssigt kan konkurrere med etablerede forhandlere. Men hvis det er lykkedes dig at gøre nogle gode køb så profiler dem på forsiden. Skift domænenavn/firmanavn. Og udvid "om os" delen. evt. med en lille historie om en frank vinbonde du mødte på en eller anden bjergskråning. Sørg for at alle vininformationer er korrekte. F.eks. dyrkede man ikke vin i chile siden 1500 tallet. Alternativet kunne være at give dine varer i kommision til ostehandlere, specialbutikker mv. Den og køkkencheferne er bedste bud. |
Dette lyder fint. hvilke overvejelser har du gjort dig omkring dine sælger. Hvad må de forventer er realistisk at tjene.... Jeg sidder selv og overvejer provision og freelance sælgere. i et lidt andet set-up. men over den respekt over for de mulige ansatte at de skal kunne tjene en ordenlig løn. for med ordenlige produkter kræver det anstændighed omkring sælger. Hvad ville du selv forvente..... 5000 kr om mdr eller 60000 kr Hvis vi antager at der sælge på hver besøg. hvor mange besøg er relavant. Jeg sidde pt med en fedt koncept. og er igang med at overvejer hvordan jeg kommer ud. Budget teknisk har jeg en model klar, men er da lidt i tvirl om det er realistisk. Produktet er tip top. Forsyningskæden er i orden. osv. Men findes der de freelancer. provisionssælger der kan gå ud og banke en omsætning på 200 - 300000 kr igennem pr mdr. 11 mdr i året (de skal jo have lidt ferie) Og igen er 300000 kr nok. hvis de selv skal holde bil osv. Nogen gode erfaring...... og igen hvad er en god freelance sælgers løn..... Hvis der sidder en der vil være på holdet når vi går løs 1 januar. så skriv en ansøgning og jo. du kan godt sælge vin på din ide.......
|
Du mener vel ik omsætning, men løn? For ellers holder de tal der slet ik!
Ville du selv arbejde freelance til 300.000 kr om året, hvor du selv skulle holde bil osv?
Kender flere dygtige sælgere, som ligger på på den gode side af en ½ mio kr om året i løn... Men du får hva du betaler for! En god sælger koster kassen, men han sælger også meget mere!!! |
Han skriver nu pr. måned i elleve måneder altså 2 - 3,6 mill om året og så små 10 - 15 % til sælgeren altså en årsløn på små 300. Men i stedet for at spørge om der findes en gut som kan sælge sand i Sahara bør du hellere spørge kan mit produkt sælge for 3,5 mill om året B2B ex. moms og altså, må man formode, mindst 7 mill. årlig omsætning til slutbruger? Det kræver en ret god portfolio af varenumre... |
Sorry det overså jeg lige... Så passer tallene bedre ;D
Altså der er stor forskel på sælgere... Du vil blive overrasket over salgsforskellen på en middelmådig sælger og en super sælger! |
Er det realistisk at en Freelancesælge der bor i en region har ca 220 salgsdage på et år. mulighed for at når 5 kundebesøg pr dag, = 100 besøg pr mdr. som selv skal holde bil i et niveau af 40000 km pr år. kan have en brutto indtægt på 45000 til 50000 kr minimum pr mdr. vil være godt. når vedkommen selv skal afholde ferie,pensionopsparing. og hvordan vil kørsel påvirker i skatteregnskabet.....
|
Dit spørgsmål er bare tricky. For man må gå ud fra at han skal besøge identiske kunder flere gange. Selv efter første salg. Så 1000 unikke årlige besøg er nok ret urealistisk. Du skal påregne at udbetale skattefri kørselsgodtgørelse. Så er de første 160.000 kr. fløjet. Telefon, computer, visitkort, salgsmateriale, salgsmøder, vareprøver, tabte fakturaer osv.. Så skal du stå med er ret stabilt produkt for at kunne svare hans løn. Så igen... Du kan finde en nok så god sælger men det afgørende er hvad denne skal sælge. Og under hvilke betingelser... |
Hej Glemt lige produktet. dette er en dialog om freelance . provisionssalg. Hvis nu jeg kun vil afholde provision i forhold til sælger, så tænker jeg at sælgeren er selvstændig med eget moms numre som i sit regnskab kan fratrække omkostning, mm Vareprøver, mm skal han ikke tænke på, han har en omkostning i at deltage i eks, salgmøde, uddannelse mm Sælgen vil blive klædt på til kamp.... Så hvordan ville Freelance sælgeren/provisionsælgerens regnstykke se ud....
|