Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lad os få online shopping til at "stinke" mindre

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg så denne video (

) fra Google Analytics den anden dag, og begyndte herefter at tænke over hvor besværligt det mange gange er at købe noget i de fleste webshops, og hvor dårlig en oplevelse det ofte er. Jeg ved jo at der er mange iværksættere i dette forum som er dygtige, men ofte er der en række ting på webshops som jeg mener kunne gøres langt bedre end det bliver i dag. Problemet er nok at der er rigtigt mange små og mellemstore shops som af den ene eller anden grund (tid, ressourcer, uvidenhed) ikke har fået lavet det specielt godt.

Det jeg synes stinker mest er at hver gang jeg benytter en ny webshop (og det er 9 ud af 10 gange), så skal jeg registrere mig igen, MANUELT indtaste mit navn, adresse, levering etc og i processen oprette en konto (som jeg formentlig aldrig skal bruge igen). Herunder er der risiko for at jeg taster forkert og aldrig modtager min vare og det bøvl der følger med det. Når jeg så skal returnere varen skal jeg til at rode min indbakke igennem for (hvis jeg er heldig) at finde den rigtige email/PDF for overhovedet at huske hvor jeg købte varen og så finde ud af hvad deres RMA process er. Hvis altså der er en RMA process ud over at sende en email og håbe på at der kommer et svar. Nå jeg så en gang imellem kommer tilbage til en shop jeg har handlet på før, så skal jeg så til at huske mit brugernavn og password - hvilket jeg så ikke kan og forøvrigt har jeg skiftet email adresse, og skal derfor vælge mellem to elendige løsninger (prøve at tilsendt mit password, eller indtaste det hele igen). Det stinker...

Nu skrev jeg jo før at der er mange dygtige iværksættere her, og jeg er også sikker på at mange benytter store ressourcer på at optimere flowet i jeres shop. Problemet er bare at webshops ved ikke rigtigt noget om brugeren og der er en masse variabler man ikke har kontrol over. Fx kender man for det meste ikke brugerens adresse, ved at jeg foretrækker at få tilsendt mine varer til min arbejdsplads, eller mine betalingspræferencer. Og shoppen kan i hvert fald ikke gøre for at min inbox indeholder samtlige mails i et stort rod. 

Det kunne vi gøre bedre hvis vi havde en SaaS løsning som brugeren stoler på og som kan bruges til at give webshops de oplysninger samt en fælles infrastruktur som er nødvendig for at give brugeren en god oplevelse. Oplagt funktionalitet som servicen kan indeholde er:

- Single Sign-on (så man ikke skal oprette konti på 1000 webshops)

- Overdragelse af personlige oplysninger til webshops - adresse m.v. (med brugerens tilladelse) (så man ikke skal indtaste det igen igen)

- Eventuelt betalingsoplysninger

- Oversigt over brugerens købshistorik og fakturaer (så man ikke skal rive mig i håret over min inbox)

- Leveringsoplysninger

- RMA oplysninger/flow (alt for mange webshops har ikke et ordenligt RMA flow)

- Købsstatistik

- Integration med spiir.dk og lignende services

- Hvad mener du stinker?

Nu kommer så indlæggets kerne. Jeg søger et team til at hjælpe mig med at gøre dette til virkelighed. Hvis man er interesseret skal man (ud over også at mene at det stinker) være indstillet på at det i første omgang er svært at lave penge på en løsning som denne. Hvis man får et stort antal brugere og får opbakning af webshop branchen skal man nok ikke have så meget fantasi for at kunne udtænke et par måder at tjene penge på det - men det kræver en indsats. Derfor skriver jeg også åbent her da jeg mener at det rigtige team skal sammensættes før det giver mening at starte.

Jeg er Cand. IT. i software udvikling med 5 års fuldtids erhvervserfaring bag mig og har kompetencer og erfaring inden for bl.a. webudvikling og cloud computing. Jeg har også tidligere været medejer af en mindre hosting virksomhed, arbejdet freelance som webudvikler og arbejder nu i et software startup. 

Interessante kompetencer for eventuelle partnere er derfor ikke så meget på det tekniske niveau men:

- At kunne skalere en SaaS løsning til tusindvis/millioner af brugere

- Et netværk i webshop branchen

- Kunne udvikle ideen til virkelighed (på et ikke teknisk niveau)

- Administrative kompetencer

- m.v.

Ud over henvendelser fra eventuelle partnere så fortæl lige hvad i synes stinker mest ved online shopping?

Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du har lyst til at komme af med dine frustrationer over webshops har jeg startet en debat her

Fra Tylstrup
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Batteri Service Nord Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder meget spændende.

- Og det gør dine kompetencer også.

Jeg er klar på at skabe noget kontakt, så du kan smide en mail til mig på danjensen89 (a) gmail.com

Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

destiny:

Hvis du har lyst til at komme af med dine frustrationer over webshops har jeg startet en debat her

Hov sorry - kom til at give dig een stjerne, da jeg troede det var en anden, som spammede dit indlæg uden at have læst det ordentligt....

Herudover vil jeg sige det er en interessant problemstilling du tager fat i, og jeg ville gerne deltage, men har ikke flere "ild-jern" til rådighed...

Det bliver en kæmpeopgave at få identificeret de enkelte inputfelter på den enkelte webshop.... således at jeres interface kommer til at arbejde intuitivt.....
Det ville være en god ide at inddrage den enkelte bruger til at indberette "nye input-felt-navne" så de kommer i den globale DB.

Beklager endnu engag den ene stjerne, jeg kan ikke fjerne den igen desværre, jeg har prøvet at ændre den til 5, men det får du så for dit første indlæg

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det går nok. Tak for dit feedback. Det er klart en opgave at få lavet en service som ikke ender med at blive en byrde for brugeren og derved ikke skaber værdi. At få identificeret et begrebssystem som giver alle shops de oplysninger de har brug for mens det samtidigt er lille nok til at give mening for brugeren - og så få data overdraget på måde der er gnidningsfri for begge parter - er ikke en let opgave. Brugerindragelse som du nævner kunne være en måde at løse det på.

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Chrome kan det hele, og jeg synes, det fungerer meget godt. På næsten alle webshops skal jeg bare begynde at skrive mit navn, så udfylder den alle felterne - og det er sjældent, der er mere, der skal udfyldes.

Det har vist nok også en funktion til betalingsoplysninger, men den har jeg valgt ikke at bruge.

Derfor kan jeg ikke helt se logikken i at lave en ny service, da jeg tror, det vil være svært at få folk til at bruge det. Men jeg kan have forstået konceptet forkert, og held og lykke :)

Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Google bliver glade for din feedback :-) Jeg bruger selv Chrome og det er da heller ikke deres autofill jeg vil kopiere. Det kunne være en delmængde af servicesen at lave en mere intelligent autofill, som også virker i andre browsere. Jeg er enig i at en sådan løsning vil ikke kunne bære servicen alene.

Det jeg tænker er en dybere integrations med shoppen. Fx kunne det være en knap med teksten "Check ud med XYZ" hvor man med et enkelt eller to klik overfører ens personlige oplysninger til shoppen, opretter en konto i butikken og sender brugeren videre til betaling. + hjælper med det flow der er efter købet er gennemført. Specielt små shops har nogle behov som man kan hjælpe med (som zendesk gør for support funktionen)

Tilmeldt 2. Jan 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg får et billede af PayPal inde i mit hoved.

Hvad differentiere din ide fra PayPal?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)