Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online shopping stinker - Er det virkelig det bedste vi kan klare?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er min påstand: Langt de fleste køb på online shops giver kunden en kedelig og middelmådig oplevelse. Mens udviklingen på online services innoveres hastigt og nye services som vi ikke have forestillet os skyder op dagligt, så ligner online shops det samme som de gjorde for 15 år siden. 

Jeg vil gerne starte en debat om hvordan vi kan forny shopping oplevelsen så den ikke minder om et levn fra 90'erne og ender med at skræmme kunderne væk. Hvad mener du stinker ved webshops og hvordan bør det laves i 2013?

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mere som fx: shopwithsocks...  På pakken står der "nu er der ikke flere sokker hos Hr. og fru jensen" (alt efter hvem er har købt self.)

Det er jo genial markedsføring og helt klart noget, som får en lyst til rent faktisk at kigge forbi shoppen igen! Sådanne små ting, synes jeg gør det hele federe!

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg synes stinker mest er at hver gang jeg benytter en ny webshop (og det er 9 ud af 10 gange), så skal jeg registrere mig igen, MANUELT indtaste mit navn, adresse, levering etc og i processen oprette en konto (som jeg formentlig aldrig skal bruge igen). Herunder er der risiko for at jeg taster forkert og aldrig modtager min vare og det bøvl der følger med det. Når jeg så skal returnere varen skal jeg til at rode min indbakke igennem for (hvis jeg er heldig) at finde den rigtige email/PDF for overhovedet at huske hvor jeg købte varen og så finde ud af hvad deres RMA process er. Når jeg så en gang imellem kommer tilbage til en shop jeg har handlet på før, så skal jeg så til at huske mit brugernavn og password. Når jeg så ikke kan kan huske det skal jeg vælge mellem to elendige løsninger (prøve at tilsendt mit password, eller indtaste det hele igen). Det stinker...

Jeg burde kunne logge ind med den service jeg foretrækker som automatisk overdrager mine personlige oplysninger til shoppen efter min accept. Når mit køb er gennemført vil jeg kunne se detaljer og følge købets leveringsstatus, RMA, m.v. gennem samme service som jeg benyttede til login. Denne service skulle integrere med Spiir.dk så fakturadetaljer automatisk kan findes i mit budget og overblik over min privat økonomi. Jeg vil IKKE have endnu et login til shoppen og gider ikke skulle logge ind til et halvhjertet administrationsmodul som er lavet mere af nød end lyst.

Hvis vi tager den et skridt videre vil jeg foretrække ikke overdrage nogle personlige oplysninger (leveringsadresse m.v.) til webshoppen. I stedet skulle servicen oprette leveringsadressen hos GLS/Post DK som i returnere et unikt ID som webshoppen kan mærke pakken med (hvorefter Post DK/GLS ved hvor pakken skal leveres til).

Det kunne være nice!

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Men bestemt det er spændene emne. Det jeg gør for, at gøre kunderne glade er online chat support og en lille pose slik i hver forsendelse :)

Mvh Lasse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)