Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I tvivl, hvornår går man for vidt?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 05:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Aminoer,

Jeg arbejder på at få mit nye website færdigt, og i den forbindelse brainstormer jeg lidt. En af ideerne er jeg dog en del i tvivl om. 

Websitet er salgskanal for en online service, og jeg vil gerne have et par videoer på sitet. Jeg tænkte på virkelig give den gas, og optage en video med en cool bil (jeg er selv bilnørd), for at understrege at dette er en ny, hurtig, fræk og provokerende virksomhed. Jeg har adgang til en masse sjove biler, så det kunne sagtens lade sig gøre. Spørgsmålet er bare hvordan besøgende vil opfatte det? Cool, blærerøvsagtigt, frastødende, fascinerende, tiltrækkende, for meget?

Jeg tænker på at tage den grå herunder ud en tur hvis jeg vælger at gøre det. Hvordan ville I reagere på en video som præsenterer virksomheden og dens produkter, hvis sådan en bandit blev brugt?

Mvh Carsten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg ville personligt synes, at det er overskud og cool, hvis du inddrager den bandit, eller en lignende bil... Men nu lider jeg heller ik af jantelov eller misundelse, så jeg er næppe den "normale" kunde til dit produkt...

Hvis du ser det fra et mere almindeligt synspunkt, så tror jeg, at rigtig mange i Danmark eller Europa, hvis det er her servicen skal sælges, vil synes det er blærerøvs og "smart i en fart agtig". Så der vil det nok give en hel anden effekt, end den du forsøger at fremprovokere...

Om det samme gør sig gældende, hvis dit produkt skal sælges i USA, det må jeg faktisk melde pas på, at jeg aldrig rigtig har sat mig ind i amerikansk forbrugeradfærd, da jeg alligevel ik kan bruge det til det store... 

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 06:28

Ditto til hvad Fashion-Seller siger......

Hvor det skal markedsføres er nok alfa omega i dette sammenhæng.

Her på fili ville det sælge, og tager jeg ikke meget fejl også i USA.

I Dk er det nok en anden sag.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:58

Tak for svar til jer begge.

Jeg satser primært på det amerikanske marked, men da der er tale om en online service, kan kunderne i princippet komme fra hele verdenen. 

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:53
Jeg interesserer mig ikke for biler, så det ville prelle fuldstændigt af på mig :o) Men det ville ikke være det der afskrækker mig, ud over at jeg nok ubevidst vil have i baghovedet, at det her er dyrt.

Men hvis du gerne vil have det på, så skal du jo bare splitteste dig udad det. Evt. Baseret på geografi.

Det kan jo være at det fungerer fantastisk i USA, men slet ikke i Danmark. Og så skal danske ip adresser bare dirigeres uden om denne video.

Jeg synes i hvert fald ikke du skal holde dig tilbage. Slet ikke når det er så let at teste om ideen er god.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 19:32

Ja en split test burde være rimelig enkel at lave. Kan du få fat i den "rå log" fra hostingen, er der vist nogle programmer, der kan give nogle ret gode statistikker på, hvor folk kommer fra, hvor længe de er på de enkelte sider, og om de bladrer videre i det hele taget på hjemmesiden eller hopper videre til en anden hjemmeside.

Måske det endda gælder Europa, som sikkert er lidt mere mainstream, skal der dirigeres hen til en anden frontpage.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 20:18

Hej Carsten

Jeg tror valget vil dele vandene. Den ene halvdel tænker blærerøv, den anden tænker fed bil, fed stil.

Men igen tror jeg også, at det bil være meget forskelligt i verdens fire hjørner. USA oplever jeg som mindre "stramtantet" end os danskere.

Men uanset hvad så held pg lykke med projektet! :)

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 21:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror jeg ville vælge noget andet. Jeg ved naturligvis ikke hvad du vil skrive men det lyder for mig som om du fokuserer på features og hvad du sælger. Jeg kan ikke lade være med at tænke på den her video: http://www.ted.com/talks/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action.html

Jeg ville starte med værdierne, med at tale til fornuft og følelse og så slutte med at fortælle hvor "hurtigt det kører". Det kan godt være at bilen skal være en del af det, men det må ikke gå på features eller hvor sejt softwaren. Jeg har en fornemmelse af at med bilen vil der blive fokuseret på features og "tomme ting". Er det helt galt? Jeg er ikke så meget imod bilen - men hvad jeg fornemmer du vil skrive om ved at bruge bilen.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Lars Tyndskids Marker
Tilmeldt 13. Mar 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 21:47

Bare kør derudad. Vroom-vroom! Dyt, dyyyt, båt bååååt!

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 22:02

Det afhænger meget af, hvad du præcist sælger. Personligt vil det dog nok have en lidt afskrækkende effekt på mig:

- Jeg foretrækker cykler frem for biler.

- Der er for meget blærerøv i dén bil, og det signalerer, at du "malker" kundernes penge for at finansiere dit overforbrug.

Men en flot bil, det er det da :)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)