Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er .com affiliate domæne bedre?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.
Da der er så mange affiliate netværk derude, så ville jeg høre affiliate eksperterne herinde om det ville kunne betale sig at købe et .com domæne og køre en engelsk sproget affiliate hjemmeside?

I håb om gode svar - Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 02:23

Bare lige for at forstå dit spørgsmål, du vil gerne høre om Affilatemarketing ikke kun er et dansk koncept?

Naturligvis kan du lave et engelsksproget affiliatesite, der findes et utal af netværk der kan hjælpe dig på vej med dette. En af de mere populære er Amazon.com hvor alle kan blive affiliates og få op til 8.5% af alle folks køb.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:08

Hej Kristoffer Broholm.

Kristoffer Broholm:
Bare lige for at forstå dit spørgsmål, du vil gerne høre om Affilatemarketing ikke kun er et dansk koncept?

Tak for dit svar, men det jeg mener er om det giver flere penge at lave et engelsksproget affiliate site, da mange af de reklamer jeg finder der kan give mange penge er på engelsk.

Er det lettere eller sværere at lave en affiliate hjemmeside på engelsk, da markedet er større?

Hvis man finder en niche der har potentiale på engelsk er det jo ikke sikkert den har det på dansk og omvendt.

Nu tænker jeg specifikt på at lave en hjemmeside med en gruppe reklamer fra clickbank, som jo er engelske reklamer.

Dem ville danskere vel ikke klikke så meget på, eller hvad?

Kristoffer Broholm:
Naturligvis kan du lave et engelsksproget affiliatesite, der findes et utal af netværk der kan hjælpe dig på vej med dette. En af de mere populære er Amazon.com hvor alle kan blive affiliates og få op til 8.5% af alle folks køb.

Tak for oplysningen om amazon det vil jeg da overveje.

Venlig hilsen Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 01:18

Ja Jens det er der helt sikkert. Men du vil også møde større konkurrence, og meget svære marketings udfordringer, her i blandt SEO. Men jo helt klart, i danmark henvender du dig måske til 5 milioner, hvor i USA du måske fanger 50 milioner.

Vh

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 22:23

Hej Emil

Emil S:
i danmark henvender du dig måske til 5 milioner, hvor i USA du måske fanger 50 milioner.

Ja så er det bare at finde den rigtige niche

Vh Jens

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 22:45

Hej Jens,

Jeg ville holde mig til DK og først når jeg spiller max herhjemme, ville jeg forsøge at udvide til udlandet - og gerne med et dotcom domæne, selvom de er svære at opdrive i gode versioner, det ender som regel i et enorm langt domænenavn, f.eks. www.top10bestwebsitehosting.com (i øvrigt en side som jeg tror giver boksen)...

Jeg har i øvrigt god erfaring med dotcom domæner i Danmark. Pt. har jeg bl.a. TVPakker.com som fungerer helt fint...

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er umuligt at sige hvad der er mest rigtigt. 

Har du evt prøvet at have et emne hvor du hurtigt erfarer at det kun kan være regionalt relevant?! Jeg har.

Og så er der lige Kim Larsen. Han er en klassiker i Danmark og nok endnu mere i Norge, men USA og engelsk gik det ikke rigtigt med for ham. Han er endda ikke en af de mange danskere der er totalt katastrofale at høre på og læse, men det kan vel være fordi han har fået dygtige oversættere og stemmetrænere. Et hit blev han dog ikke alligevel internationalt. 

Når det gælder engelsk kan der være visse fordele: større rækkevidde, billigere linkbuilding (per artikel) etc. Konkurrencen er større og du skal have relevans for ikke-dansk-talende. Det er ikke alle danske stjerner der kan dette. Det er heller ikke alle internationale stjerner der kan blive danske stjerner. 

Hvis du er superdygtig indenfor en snæver niche og kan connecte med og formidle denne er dette også en mulighed.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 22:59

Hej Tobias
Tak for dine råd. Grunden til at jeg ville prøve på engelsk er at de nicher jeg ville kunne skrive om på dansk ikke interesserer mig og på engelsk er det nemmere at finde reklamer til niche sites synes jeg.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:06

Hej Gita

Lige præcis. Det er jo derfor at jeg vil prøve med engelske domæner.

Det er nogle gange nemmere uden alt set æ,ø og å.

Der er også mange nicher der fungerer på engelsk som overhovedet ikke fungerer på dansk. Fx. Haveskur byggeplan, som på engelsk er noget folk rent faktisk søger på. Garden Shed Plans

Det skulle også kun være som forsøg.

Lars Ulrich ville, til forskel fra Kim Larsen, nok aldrig være blevet til noget stort, hvis han ikke havde prøvet på engelsk ( amerikansk)

Vh Jens.

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

TobiasB:
Pt. har jeg bl.a. TVPakker.com som fungerer helt fint..

Men øhhh.. Hvordan tjener du penge på tvpakker.com? Der er ingen banner ads, adsense eller affiliate links

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvordan indtjeningen foregår.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)