Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

transportrute og havn ved fragt fra Kina til DK

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal til at importere nogen råvarer fra Kina til fødevareindustrien. Leverandøren har spurgt mig hvordan jeg ønsker det bliver sendt til DK

Jeg tænker selv at det billigste er at det bliver sejlet til DK?? Første forsendelse er på 400kg og efterfølgende vil være på 1 ton og derover.

Er der nogen der har erfaringer i forhold til hvilken dansk havn jeg skal angive når varerne kommer fra Kina så jeg får den billigste og hurtigste levering?

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Kinabureauet Skrevet kl. 21:19

Hej NatuZone,

Jeg er ikke selv ekspert indenfor import og eksport, men vil da mene at det billigste er gennem søvejen. Det tager omkring en måned, og alt efter hvilken slags råvarer du har, skal du også tage højde for hvilken temperatur det skal opbevares i. 

Lidt off-topic, så er jeg også nysgerig for at høre mere om hvad for nogle råvarer du importerer til Danmark. Kina har jo store problemer med fødevaresikkerheden. 

God vind med dit projekt =)

Professionel hjælp til oversættelse, rådgivning og markedsføring til det kinesiske marked. www.kinabureauet.dk

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 21:55

Hejsa!

Der er flere muligheder mht. ankomst fra Kina til Danmark.

Vælger du søfragt, så går godset afsted fra Kina i en Container/Kølecontainer.

Har du ikke til en hel container selv, så bliver dit gods konsolideret med andet gods i Kina og fyldes i en fælles container der.

Mht. transport rute, så er der mange mange muligheder...

Det tager 35-40 dage fra afskibning i Kina til ankomst i Danmark. (De fleste rederier sejler langsom for at spare fuel!)

De fleste rederier sejler med deres store vessels mellem østen og enten Hamburg, Tyskland eller Antwerpen, Belgien. Herfra sejler containeren så videre med mindre feeder-skibe til enten København eller Århus havn, hvorfra containeren så fragtes videre med lastbil til enden leveringsstedet eller en terminal hvor godset deles op igen (Det blev jo konsolideret i Kina) og kørt ud til modtageren med lastbil.

Mærsk sejler til Århus havn fra Kina og herfra sejler de containere videre til København eller kører dem videre til Jylland/Fyn med lastbil.

Håber dette var svar nok på alle dine spørgsmål, ellers må du sige til.

Good Luck!

Mvh, Martin B.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Tilmeldt 6. Jan 13
Skrevet kl. 22:37

Tak for det hurtige svar

Jeg vælger søvejen som transportform og angiver københavn som destination. Jeg bor selv i københavn så det gør også afhentningen nemmere. Hvad ligger prisen på for 400kg der max fylder 2m3?

Mht kvaliteten så er det som med så meget andet, man skal sikre sig at kvaliteten er iorden. Jeg har set analysecertifikater og de ser umiddelbart fine ud og produkterne lever fuldt ud op til EU standarder, men ved samtidig også at certifikater fra kinesiske leverandører skal tages med et gran salt. Får tilsendt vareprøver som vil blive testet i lab før jeg ligger en større bestilling ind. 

Blot fordi at råvarerne er fra Kina er det ikke ensbetydende med at kvaliteten er ringe. Der er efterhånden mange kinesiske virksomheder der har erkendt at hvis de skal kunne konkurrere globalt så er kvalitet en væsentlig faktor.

Tilmeldt 20. Feb 10
Skrevet kl. 22:43

Halløj igen.

Du kan som sådan ikke selv afhente din vare i Københavns Havn, da godset komme hjem i en forseglet container som du deler med andre.

Du skal bruge en speditør eller forwarder som kan stå for transporten for dig.

Når containeren kommer til København vil speditøren afhente den forseglede container og få den sendt til deres terminal/pakhus hvor den så brydes og godset deles op og fragtes ud til modtageren.

Er dit gods kølegods, altså skal det opbevares ved en bestemt temperatur under transporten fra Kina til Danmark ?

Du skal være opmærksom på at din virksomhed skal være import registreret og godkendt til import af fødevarer - ellers får du ikke dine varer udleveret selvom de er kommet ind i Danmark, så beholder myndighederne dine varer.

Det er desuden dig som importør der er ansvarlig for at alle certifikater og godkendelser er indhentet inden varen indføres i landet...

Mvh,

Martin B.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Tilmeldt 6. Jan 13
Skrevet kl. 23:09

tak for de gode input. Shipping verdenen er noget helt nyt for mig så jeg er lidt på bar bund hvad det angår.

Godset er holdbart ved stuetemperatur, det er på pulverform, så har ikke behov for køl. Jeg er registreret som importør hos SKAT og er ved at ansøge om importtilladelse fra fødevarestyrelsen, min sag er under behandling.

Så jeg skal bede dem om at sende det til københavns havn og så finde en speditør der vil overtager det derfra til min dør? Har jeg forstået det rigtigt?

Tilmeldt 20. Feb 10
Skrevet kl. 23:17

Halløj igen.

Der er flere forskellige muligheder man kan benytte sig af under transporten af godset.

Man kan f.eks. bede om at få afhentet hos fabrikken i Kina og leveret i Danmark - det er en mulighed.

Man kan også bede afsender om at indlevere godset på en terminal og så sendes det herfra på modtagers regning - det er anden mulighed.

Angående temperatur, så kan der på denne tid af året godt blive 30 grader varmt i en almindelig skibscontainer.

Hvis du skal have godset fragtet med en garanteret temperatur omkring stuetemperatur, så skal det i en køle/varme container - og det koster så ekstra at benytte sig af dette.

Det tager som sagt en del tid at få godset fra Kina til Danmark, men jeg vil nu alligevel råde dig til at vente til din tilladelse er i orden, for er den ikke det når godset kommer, så beholder myndighederne det sgu.

Jeg vil anbefale at du vælger løsningen hvor du selv står fra transport direkte fra afsenders fabrik - så har du kontrol over dit gods hele vejen samt en fast pris du kan forholde dig til.

Vælger du en speditør i Kina til at sørge for noget af fragten og det så skal overtages af en anden speditør for transporten fra pakhus i Kina og til Danmark, så kan der godt være nogen "udfordringer" i at få godset ekspederet og det kan betyde forsinkelse på levering af godset i Danmark...

Hvis du ønsker, så kan jeg godt se hvad vi kan klare transport af 400kg fra Kina for...

Du kan sende mig en mail på martin@brandt-logistics.net eller evt. ringe på 71990315.

Og har du flere spørgsmål, så siger du bare til :)

Mvh, Martin B.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 23:45

Jeg synes du skal kontakte din lokale fødevareafdeling, idet der er regler for import af fødevarer til DK. Du importerer mange varer og det ville være ærgerligt, hvis de bliver tilbageholdt pga manglende tilladelse mc. Idet varerne kommer fra Kina er der ofte restriktioner på forskellige produkter. Der er også forskel på om du har animalske produkter bland varerne.

Jeg vedhæfter loge nogle links, som du bør kigge på ;0j

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Foedevarer/Import_og_eksport/Graensekontrol/Sider/forside.aspx

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Foedevarer/Import_og_eksport/Graensekontrol/Sider/Lister_over_engangssteder_foedevarer.aspx

Mvh Kristina Ekman-Nielsen

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Kinabureauet Skrevet kl. 23:49

Pulverform.. Da vel ikke mælkepulver? :P

Professionel hjælp til oversættelse, rådgivning og markedsføring til det kinesiske marked. www.kinabureauet.dk

Tilmeldt 6. Jan 13
Skrevet kl. 00:11

Som jeg skriver længere oppe så er min sag ved at blive behandlet hos fødevarestyrelsen, og jeg afventer selvfølgelig en tilladelse før jeg bestiller noget som helst. Og det er ikke mælkepulverIck!

Jeg skulle måske lige have fortalt lidt mere om projektet i starten af tråden, så det ikke kom til at lyde som om jeg hovedløst har tænkt mig at importerer fødevarer fra Kina uden at have papirarbejdet iorden.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)