Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er omkostningerne ved holding og aps (drift og etablering)?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i denne tråd beskrevet hvorfor jeg går med tanker om at starte holding eller finde en lignende løsning.  Jeg skal nemlig starte virksomhed 50/50 med en kammerat.

Jeg har dog snart hørt og læst så meget så jeg er lidt i tvivl om udgifterne ved det. Der skal jo gerne hænge sammen ift den indtjening vi kan forvente på vores projekt (og evt min anden virksomhed)

Jeg forestiller mig at jeg selv skal have et holdingselskab og at der vil være et fælles datterselskab (nok et aps) som er ejet af kammeraten og mig.

Nogen der kan give et kvalificeret bud på hvad det vil koste at etablere de to selskaber, samt udgifterne årligt til årsregnskab. Jeg vil have et færdigt regnskab lavet af min bogholder.

Hvis du har en anden ide til hvordan det skal skrues sammen er du selvfølgeligt også velkommen til at kommentere på det.

Er du revisor og kan komme med en priside og samtidigt gøre opmærksom på dig selv her i tråden er du også meget velkommen til det:) Jeg har nemlig ikke fundet revisoren i mit liv endnu.

Vh Rasmus

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus

Stiftelse af et holdingselskab og samtidig et datterselskab andrager typisk kr. 4 - 5.000,00 excl. moms og gebyr til Erhvervsstyrelsen.

Herudover vil jeg anbefale, at der ved flere ejere af et selskab tillige oprettes en ejeraftale, evt. gennem advokat.

Honorarer afhænger følgelig af flere forhold, hvorfor det ikke umiddelbart kan opgøres på disse oplysninger. Herudover skal det også besluttes, hvorvidt selskaberne skal revideres eller ej jvf. fritagelsesbestemmelserne.

Tonny

Fra Mariager
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 21:37
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus

Nu er jeg godt nok ikke revisor, men jeg kan dog oplyse dig om følgende:

Tonny Skov Pedersen:
Herudover skal det også besluttes, hvorvidt selskaberne skal revideres eller ej jvf. fritagelsesbestemmelserne.

Et holding selskab SKAL revideres.

Hvis holding selskabet formål blot er at eje anparter i datterselskab, og ellers inge aktivitet, så kan du få det revideret til meget små penge.

Omkostning til datterselskabet kan du kun få et bud på ved at være mere præcis omkring aktiviteterne i selskabet.

God fornøjelse med det.

/Allan Ahm Sørensen

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:55

Allan Ahm Sørensen:

Hej Rasmus

Nu er jeg godt nok ikke revisor, men jeg kan dog oplyse dig om følgende:

Tonny Skov Pedersen:
Herudover skal det også besluttes, hvorvidt selskaberne skal revideres eller ej jvf. fritagelsesbestemmelserne.

Et holding selskab SKAL revideres.

Hvis holding selskabet formål blot er at eje anparter i datterselskab, og ellers inge aktivitet, så kan du få det revideret til meget små penge.

Ikke korrektTongue Tied

Se vedhæftede lov, som er vedtaget den 6. december 2012 med ikrafttræden den 1. januar 2013

http://www.ft.dk/samling/20121/lovforslag/L26/som_vedtaget.htm

Herved er holdingselskaber omfattet af samme regler som almindelige selskaber, hvis de samlet ikke overstiger de gældende grænser for fravalg af revision.

Tonny

Fra Mariager
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 22:46

Hahaha...Tony, jeg havde sgu ikke engang set at du var revisor... (Selvmål)

Nå, men så er der jo også sket lidt inden for disse regler den sidste månedstid, som du af gode grunde vidste :-)

Jeg noterer mig at tjeck Google inden jeg svarer og se signaturen hos den Amino som jeg vil kloge mig på :-)

God aften

/Allan

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:55

Allan Ahm Sørensen:

Hahaha...Tony, jeg havde sgu ikke engang set at du var revisor... (Selvmål)

Nå, men så er der jo også sket lidt inden for disse regler den sidste månedstid, som du af gode grunde vidste :-)

Jeg noterer mig at tjeck Google inden jeg svarer og se signaturen hos den Amino som jeg vil kloge mig på :-)

God aften

/Allan

Fair nokYes

God weekend

Tonny

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)