Jeg har et IS med en kammerat og sidder lige og prøver at få styr på hvordan vi skal indberette på selvangivelsen.
Sidste år har vi registreret overskuddet til 0 kroner på den udvidede selvangivelse for hver af os. Men er blevet i tvivl om hvordan det egentlig skal håndteres.
Vi er 2 ejere, og det er jo en privat eget virksomhed, så skal vi skrive informationer om overskud osv ind i hver vores selvangivelse eller hvordan fungere det?
Jeg har prøvet at læse på SKATs hjemmeside, og søge rundt både her, og på Google, men har ikke kunne finde et klart svar.
Det skal nok tilføjes at vi køre Virksomhedsordning. Her er jeg egentlig også i tvivl om om det skal registreres for os begge, og hvordan SKAT ved at tallene gælder for den samme virksomhed.
Så lad mig høre, hvordan gør jeg det her rigtigt. :)
Forhåbentlig håndterer i ikke virksomhedsskatteordningen selv? Jeres revisor bør lave en oversigt over hvad der skal indberettes hvor på selvangivelsen, da virksomhedsskatteordningen ikke lige er sådan at håndtere selv... jeg har selv været igennem møllen med et interessentskab under studierne.
Vi har ingen tilknyttet revisor, da det er en "meget" lille virksomhed, uden en omsætning over, ja skal vi sige 20k. Derfor havde vi håbet på at kunne klare os uden. :)
Du mener altså det slet ikke er muligt at håndtere dette selv? For så må jeg jo prøve at finde en revisor i stedet for at bryde hovedet med det her. :)
Hvorfor bruger i VSO, når i har sådan en lille biks? Umiddelbart kan jeg kun forestille mig i vil have større krav til formalia den vej, end hvis i have ladet det indgå som almen personbeskatning.
helt enig - VSO virker skudt helt over målet - det er jo noget man bruger for at undgå SU problemer eller at komme i topskat, og lidt andet, men I virker ikke til at ha behovet
I har jeres regnskab og bruger det til at udfylde selvangivelsen fra pr 111 og frem, lidt afhængigt af hvad I har i regnskabet og I kan ha en aftale om deling af overskud (lige eller ulige) og skriver det I får hver for sig på hvad det angår
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Enig med de andre, når det er så minimal en omsætning. Cookies svar er meget fyldestgørende. VSO (virksomhedsordningen) er kun for at undgå at møde indtjeningsloftet når man er på SU, eller for at undgå/udskyde at betale topskat.
Vi har valgt VSO da vi ikke trækker nogle penge ud af firmaet til os selv. De går alt sammen til at udvidde det, her i starten. Derfor sparre vi jo nogle skattekroner frem for person beskatning.
Er det helt hul i hovedet, det vi har gang i?
Hvor meget er det faktisk det kræver at bruge VSO? Kan nogen svare på det, eller er det strengt nødvendigt at bruge en revisor her til?
Det er jo en "fritids" virksomhed, hvorfor tid er gratis for os. Derfor er jeg interesseret i at klare det selv, frem for at skulle have folk ind over. :)
Jeg tror ikke, som du beskriver det, at I kommer uden om en øknomimand for at få et I/S regnskab korrekt skattemæssigt i VSO for at være ærlig. Der er ting omkring rente indtægter og andet som opgives lidt specielt, og for 20.000 i omsætning tror jeg ikke det betaler sig at køre VSO for jer, men det er ikke forbudt at prøve selv, blot er VSO og i mine øjne specielt VSO i I/S noget man tager lidt hjælp til med regnskab/udvidede selvangivelser
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er korrekt, det var mere ud fra en omsætning på under 20.000 og måske resultat på 10.000 hvor man uden topskat skal af med 4500 i skat mod 2500 i vso. Det spises let op i administration og evt revisor Vh