Hej, Jeg har et IS med en kammerat og sidder lige og prøver at få styr på hvordan vi skal indberette på selvangivelsen. Sidste år har vi registreret overskuddet til 0 kroner på den udvidede selvangivelse for hver af os. Men er blevet i tvivl om hvordan det egentlig skal håndteres. Vi er 2 ejere, og det er jo en privat eget virksomhed, så skal vi skrive informationer om overskud osv ind i hver vores selvangivelse eller hvordan fungere det? Jeg har prøvet at læse på SKATs hjemmeside, og søge rundt både her, og på Google, men har ikke kunne finde et klart svar. Det skal nok tilføjes at vi køre Virksomhedsordning. Her er jeg egentlig også i tvivl om om det skal registreres for os begge, og hvordan SKAT ved at tallene gælder for den samme virksomhed. Så lad mig høre, hvordan gør jeg det her rigtigt. :) Hilsen Bjørn |
Forhåbentlig håndterer i ikke virksomhedsskatteordningen selv? Jeres revisor bør lave en oversigt over hvad der skal indberettes hvor på selvangivelsen, da virksomhedsskatteordningen ikke lige er sådan at håndtere selv... jeg har selv været igennem møllen med et interessentskab under studierne.