Mens min web designer gør sig færdig og jeg er online med mitt helt nyt project: http://www.facebook.com/AllOrganic
Hvad synes du..? er der et marked, hvor er mit marked, hvem er mit marked. Jeg laver selv alt fra bunden! Og så min store udfordring, hvordan prissætter jeg.. kunne godt tænke mig at have world wide free delivery inkluderet i prisen, er det en god ide? LIKES er meget velkommen :) mvh Mikkel
Hej Mikkel,
Nu har jeg ikke set din hjemmeside, så jeg ved ikke om tingene jeg foreslår allerede er implementeret. :)
Men først skal du finde ud af hvilket prissegment du vil være en del af. Luksus, høj, mellem, lav eller discount.
Dernæst prøv at skabe mest mulig værdi inden for dit prissegment. Find ud af hvordan du kan skille dig ud i forhold til dine nærmeste konkurrenter - service, pris, hurtighed på besvarelse og forsendelse osv.
Jeg ved personligt ikke så meget om "organic tasker", men kan forstå at det handler om miljøet. Jeg ville derfor overveje om der skal markedsføres mod personer der er interesseret i miljøet eller mod modeverden.
Jeg kan forstå at du designer og laver alt selv. Hvis dette er sandt, så sørg for at føre dig ind under 100% dansk design, da det stadig har et godt ry i DK og udlandet.
Dine billeder skal afspejle dit prissegment og evt. udstråle danskhed (hvis du vil ind under dansk design).
Mht prisen er der utallige historier omkring priser. Dog vil jeg personligt gøre følgende. Først og fremmest, hvis du er den eneste eller i hvert den bedste inden for dit felt i dk, så vil jeg gå efter høj eller måske endda luksus prissegmentet. Det vigtigste omkring luksusvarer er, at der fortælles en historie. Det lyder lidt banalt, men kig gerne på luksusvarer inden for mad, chokolade, vin mm. Jo finere det er, desto bedre er historien "illusionen" af den verden man kommer ind i ved at købe varen. Når man giver lidt ekstra, vil man også gerne have hele pakken. Det er derfor man giver ekstra ;) Et eksempel på en historie jeg mener at have hørt (ret mig gerne) er at Loius Vuitton tasker gennemgår en omfattende test. De bliver fyldt med x antal kilo, hvorefter en robot arm løfter tasken op fra et gulv og taber den. Dette gennemføres x antal gange. Der laves også en lynlåstest mange tusind gange med en robotarm. Alt sammen for at kunne forsvare kvaliteten og mærket. Man køber ikke kun et mærke, men også kvalitet. Hvis jeg skulle give en luksustaske i gave med et budget på 20.000kr (ved ik hvad de koster...) ja så er det sådanne informationer/historier der bl.a. får mig til at vælge side.
Mht rabat sagde Dyne Larsen vist nok, at man altid skal give mindst 50% rabat, ellers kan man ligeså godt lade være. Dvs. dette skal din pris kunne bære.
Mht fragt så er jeg personlig tilhænger af gratis fragt. Inkluder det i prisen og du får fornøjelsen af at kunne bruge ordet mange elsker - gratis :)
Ovenstående er lige kort hvilke ting jeg kan komme i tanke om. Jeg ved ikke om du kan bruge det, men jeg ønsker dig i hvert fald god vind! :)
|