Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er konkurrencen inden for børnetøj for hård?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

Helt konkret vil jeg bare høre jeres mening omkring chancerne for succes indenfor en webshop med merchandise samt børntøj (0-5 år)?

Babysam er jo en af de helt store konkurrenter, og så vidt jeg ved så er det dér alle nybagte og kommende forældre begiver sig hen..

Vil I mene at det er for risikabelt og at konkurrencen er for stor indenfor den branche?

Eller skal man bare være unik nok?

Håber nogle af jer vil komme med jeres mening, erfaring, gode råd.. Personlige som professionelle meninger er mere end velkommen,

også meget gerne historier fra det virkelige liv.. Er der for mange aminoer der er gået "ned" indenfor denne branche?

Takker på forhånd!!

Hav en skøn aften,

Bazel

Er konkurrencen for hård?!

• Ja, jeg taler af erfaring! (12,5%)
  • Ja, jeg ville ikke gøre det! (75%)
  • Nej, go for it! (12,5%)
  • Totalt antal stemmer: 16
Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 00:09

Umiddelbart tror jeg at det er en af de største nicher indenfor webshops.

Alene her på Amino er der flere børnetøj webshops end noget andet.

Generelt er det svært med børneartikler online. Jeg er med på Sundleg.dk - Og der kommer dagligt en håndfuld nye konkurrenter.
Så det er efterhånden et overmættet marked.

Mvh.
Daniel

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:10

Er der et behov for det, som du kan tilbyde?

Hvis du er i tvivl, så lad være.. 

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 12:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Konkurrencen er ekstrem, men det er kundegruppen også. Men det virker lidt som om at enhver kvinde på barsel har tænkt at de skal starte en webshop :-)

Så vær sikker på at du kan tilbyde noget som de andre ikke tilbyder hvadenten det er serviceniveau, priser, unikke produkter etc.

Men det er bestemt ikke det nemmeste marked at starte ud med :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 12:21

Jeg har altid syntes at lige præcist dette er specielt marked. Forstået sådan at man hele tiden skal finde nye kunder, fordi selv de kunder som er glade, tilfredse og loyale lige pludselig ikke længere har behov for ens produkter.

Ja jeg er stødt på skrækhistorier om kvinder der startede op uden at have det mindste begreb om moms, ikke anede om de tjente penge eller ej osv. Det kan være svært at konkurrere med dem på kort sigt fordi de sætter priserne for lavt, og så går der 12-18 måneder inden de må lukke men så er der kommet nye til.

Jeg siger for sjov at kvinder vil sælge børnetøj og mænd rødvin. Forstået for den måde at de ser det mere som et livsstil projekt end som en forretning.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 13:04

Hej Bazel,

Jeg har ikke selv arbejdet med det, men kender nogen der gør...

Jeg vil tillade mig at sige "unik" er kodeordet, men det er så sandelig også hårdt arbejde......du skal forestille dig at du skal på 24/7 og netop adskille dig fra Babysam og andre og der hvor man pludselig kan blive overrasket over mængden af arbejdet kontra fortjeneste er forsendelserne, børnetøj kan jo være ret billigt for små dele og det hele skal forsendes og administreres, så forstil dig jublen over du får 20 ordre på en dag, men hvor stor er fortjenesten hvis det er 20 x 200 kr, når du medregner køb, administration, forsendelse og alt andet. 

Du skal nok bare være indstillet på rigtige mange ordre skal igennem systemet, der skal svares rigtig mange mails og i det hele taget arbejdes. Uden at vide det kunne det måske være en god ide som tiltag at have en "dyr linie" ved siden af de billige body stuks osv, så er der mulighed for de fede ordre....

Blot lige et par skud fra min tankevirksomhed...håber det kan bruges...

Tilmeldt 14. Mar 11
Skrevet kl. 21:46

Tak for alle de super gode svar! - tak fordi I tog jer tid til at skrive..

Kan fortælle at jeg ikke er på barsel og jeg har faktisk heller ikke nogen børn - såå hvorfor børnetøj? Jahh, tror måske bare at jeg har noget at byde ind med, men som sagt, så kræver det hårdt arbejde og ikke mindst evnen til at skille sig ud..

Grunden til jeg spørg er fordi min kæreste og jeg står på lidt ad en skillevej, og drømmen og lysten til at starte vores eget ligger og lurer..

Det er nu eller aldrig føler vi lidt - det er nu tiden, mulighederne og pengene er til det..

Vi syntes dog begge at det er svært at finde sin hylde, hvor kan man bidrage med noget unikt og hvor er der chance for succes..?!

Så måske er børnetøj ikke det rigtig at begive sig ud I hvis vi er i en "all-odds-against-you" situation..

Men hvad gør man så?! Hvordan vælger man blandt tusindvis af muligheder.. Har i nogle gode råd at dele ud af?

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 21:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså jeg vil sige, alt er muligt, uanset konkurrencen, så er det bare et spørgsmål om at ville det nok, hvis du vil det og du vil det rigtige, så vil det virke, uanset branche, for så brænder det igennem på alt man laver, det er min erfaring, og jer gang på gang blevet overrasket hvor meget ens vilje og engagement faktisk kan give igen.

Dog skal man gøre det fordi man VIL det, drivkraften for mig er helt klart det jeg laver finder jeg spændende, hvis jeg ikke fandt produkterne interessant og brugte dag og nat på at arbejde med det, så tror jeg ikke mit var lykkedes, så jeg mener personligt at hvis man har det i blodet, så gør det, men ellers bliver det måske hurtigt "et arbejde" og så er det straks sværere :o)

Det er min erfaring, jeg startede min virksomhed som hobby for 7 år siden, idag har jeg 4 ansatte :o)

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:07

En mulighed var også, at starte eget brand indenfor børnetøj? :-) 

Der findes mange dygtige producenter i Asien, som er meget erfarne i produktion af børnetøj. 

Tilmeldt 14. Mar 11
Skrevet kl. 22:12

Tak for svaret "Rene HJ"..!

Er helt enig i det du skriver - og det er nemlig også det jeg tænker..

Men som min far siger (han har egen virksomhed) - "Find noget som ingen andre har" - det kan man jo ikke bare sådan lige..

Han har importeret utallige gadgets og ting fra udlandet, ved siden af sin egen virksomhed og det er desværre ikke blevet den store succes endnu..

Så for ham virker det helt åndsvagt at tilbyde noget der allerede findes - man kan jo ikke bare opfinde "bodystockingen" - uanset hvordan man vendere og drejer det.. Men jeg tænker at man kan finde leverandører som laver noget unikt der henvender sig til en kundegruppe der ikke vil nøjes med HM babytøj som hele vuggestuen har på..

Men skal man tage kampen op med de store - Jahhh, på en måde så tænker jeg, hvorfor ikke!?

Nogle skal jo brænde igennem.. :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)